Obligatii dupa infiintarea unei societati comerciale

Dupa infiintarea unei firme, aveti obligatia de a afisa la loc vizibil, atat la sediul social cat si la punctele de lucru, urmatoarele documente:

  • programul de functionare/de lucru cu publicul, inclusiv eventualele pauze de masa
  • certificatul de inmatriculare (in copie)
  • certificatele constatatoare/autorizatiile (in copie)
  • limitele de adaos comercial practicat (in cazul societatilor ce desfasoara activitati de comert),
  • telefonul pentru oficiul de protectie a consumatorului
  • textul privind obligatia clientilor de a solicita si de a pastra bonul fiscal pana la iesirea din unitate (acolo unde este cazul)
  • planul de evacuare in caz de incendiu

Alte obligatii:

  • fiscalizarea, personalizarea si programarea casei de marcat cu coduri pentru fiecare produs
  • obtinerea unui aviz metrologic anual pentru cantarele electronice
  • afisarea preturilor si a tarifelor
  • inregistrarea contractelor de munca in maxim 20 de zile de la data inceperii activitatii salariatilor
  • intocmirea fiselor de post ale salariatilor
  • redactarea si afisarea regulamentului de ordine interioara
  • semnarea unui contract cu un inspector de protectia muncii si PSI, precum si a unui contract separat cu un medic de medicina muncii – pentru societatile care au salariati
  • tinerea unei evidente separate a numarului de zile si de ore lucrate si/sau de concediu pentru fiecare slariat (ore suplimentare, ore de noapte, ore lucrate in zilele de sambata si de duminica sau de sarbatorile legale, nr de zile de concediu de odihna sau medical), precum si planificarea concediilor pentru anul urmator
  • inventarierea patrimoniului (stoc de marfa, mijloace fixe, obiecte de inventar) cel putin o data pe an, pana la data de 31 decembrie si prezentarea listelor de inventar, in original, la contabilitate

In final, pentru o mai buna organizare a activitatii dvs., va sfatuim sa tineti o evidenta separata a tuturor documentelor dvs, prin alocarea unor numere, inscrise in registre separate, pentru: corespondenta primita (numere de intrare), corespondenta expediata (numere de iesire), documente cu caracter intern (numere interne), contracte (acestea trebuie indosariate cu atentie, pentru a putea fi gasite usor, mai ales ca facturile emise de catre persoanele juridice catre alte persoane juridice sunt conditionate de existenta contractelor incheiate in acest sens).
O data cu aceste insusirea acestor informatii, ati facut deja un pas inainte pe drumul spre profitabilitate.

Noi va dorim succes si va suntem intotdeauna alaturi, gata oricand sa va oferim serviciile noastre de consiliere.

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

4 Comments

  1. X.A.D. 3 June 2009 Reply
  2. utiu claudia 3 August 2011 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *