Primii pasi pentru infiintarea unei firme. Procedura.

Am mai scris despre procedura infiintarii unei societati comerciale si cu alte ocazii. Reluam aceste aspecte pentru cei carora le place organizarea sub forma de pasi.

Pasul 1. Constituirea dosarului.

Pentru a infiinta o firma aveti nevoie de urmatoarele acte:

  • Copie B.I./C.I./Pasaport – asociat(i).
  • Copie B.I./C.I./Pasaport – administrator(i).
  • Copie Contract Spatiu – al locatiei in care se va afla sediul social (cu datele de identificare ale proprietarilor) si, daca este cazul, al spatiului unde va fi punctul de lucru.
  • Rezervarea de denumire.
  • Contract de comodat – imprumutul spre folosinta a locatiei unde va fi sediul social.
  • Actul Constitutiv al societatii comerciale.
  • Declaratia de asociat/asociat unic (si de administrator daca este cazul) data in fata notarului.
  • Specimenul de semnatura.
  • Dovada depunerii capitalului social (Pentru banca se face un dosar separat).
  • Acordul asociatiei de proprietari/locatari (atat pentru sediul social, cat si pentru punctul de lucru – daca locatiile sunt separate si daca este cazul).
  • Cererea de infiintare a societatii.
  • Anexa privind inregistrarea fiscala.
  • Declaratia pentru obtinerea autorizatiilor.Primii pasi pentru infiintarea unei firme. Procedura.

Desigur, fiecare act necesita anumite drumuri, eforturi, redactare si, bineinteles, cunostintele necesare, motiv pentru care este cel mai intelept lucru sa luati in considerare optiunea pentru o firma de consultanta, minimizand astfel si riscul de a intocmi documente cu greseli sau inadvertente si scapand de majoritatea covarsitoare a drumurilor ce trebuie facute si nervilor ce trebuie consumati.

Pasul 2.Depunerea dosarului.

In aceasta etapa, din nou la Registrul Comertului (unde anterior a fost obtinuta rezervarea de denumire), se va depune dosarul la unul dintre referenti. In cazul in care exista nereguli, ele sunt puse in atentia deponentului spre corectare (fie cu returnarea dosarului – caz in care deponentul va trebui sa revina la Registru dupa ce a rezolvat respectivele obiectii, fie cu pastrarea dosarului – caz in care inadvertentele vor trebui indreptate in sedinta de judecata). Dupa depunerea dosarului la referent, se achita taxele aferente (calculate de catre referent). Foaia de calcul si cu chitantele se depun la registratura.

Pasul 3. Sedinta de judecata.

In ziua in care dosarul este programat la sedinta de judecata, trebuie sa va prezentati din nou la Registrul Comertului. Despre cum decurge sedinta am scris intr-un articol anterior. Cert este faptul ca va este necesara cel putin o jumatate de zi si trebuie sa fiti pregatit(a) ca, la nevoie, sa va sustineti cauza in fata judecatorului. Daca mergeti pe cont propriu, este indicat sa fiti din timp si sa consultati lista afisata pentru a vedea daca dosarul dvs. este incercuit (echivalent cu “are probleme”). Neregulile care raman nerezolvate pot atrage amanari si de 5 saptamani. Daca ati apelat la un consultant cu experienta, probabil ca nici dosarul nu va avea probleme, iar cele eventuale vor fi solutionate prompt in fata judecatorului.

Pasul 4. Ridicarea dosarului.

Daca toate etapele au decurs in mod fericit, va mai fi nevoie de un drum la Registrul Comertului pentru ridicarea dosarului. Uneori se pierde timp si in aceasta etapa, din cauza multimii de oameni care sunt acolo pentru acelasi lucru.

Ramane sa puneti balanta timpul, eforturile, nervii si stress-ul, costurile, si sa vedeti daca merita sau nu sa apelati la un consultant cu experienta. Convingerea noastra este ca a apela la un serviciu profesionist, cu pretul corect, este – in primul rand – un semn de respect la adresa propriei dvs. persoane, respect fata de timpul dvs. si proiectele in care sunteti angajati. Dupa cum, probabil, se intampla si in cazul dvs., specializarea intr-un anume domeniu aduce calitate, eficienta, in cel ma bun timp posibil. Cu acestea va stam la dispozitie.

Sunteti hotarat! E momentul sa alegeti sa pasiti cu dreptul in afaceri. Apelati 021 318.69.60 pentru a stabili o intalnire. In pretul serviciului de infiintare a societatii comerciale va fi inclusa si consultanta cu privire la obiectul de activitate si regimul fiscal al viitoarei societati comerciale. Serviciile nu sunt valabile doar pentru Bucuresti si Ilfov, ci si pentru intreaga tara.

Daca nu aveti in proprietate un spatiu in care sa figureze sediul social al noii societati, atunci puteti opta pentru gazduirea sediului social. Aflati toate detaliile la pagina respectiva si la numarul de telefon 021 318.69.60. Va asteptam cu preturi speciale si cu alte servicii incluse: primire corespondenta si notificare, primire telefoane si notificare, primire e-mail-uri si notificare.

Pe aceeasi tema

Related Posts

6 Comments

  1. Alina Vasile 6 April 2011 Reply
  2. ion 8 July 2012 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *