Societati comerciale – aspecte fiscale. Casa de marcat.

Persoanele care isi infiinteaza, sau doresc sa-si infiinteze firme, trebuie sa cunoasca si faptul ca societatile comerciale care desfasoara activitati de comert si servicii pentru persoane fizice trebuie sa foloseasca aparate de marcat electronice fiscale (sau mai pe intelesul tuturor, case de marcat).

Conform art. 1 din O.G. nr. 28 din 1999, revizuita si republicata, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate electronice fiscale. Exista o serie de exceptii de la obligativitatea utilizarii caselor de marcat. Pe acestea le vom trata intr-un articol imediat viitor.

Obligatia utilizarii aparatelor aparatelor de marcat electronice fiscale ia nastere de la data inceperii activitatilor comerciale in fiecare locatie. Casele de marcat vor fi achizitionate numai de la distribuitori autorizati in acest sens, care au si obligatia sa asigure service aparatelor. Apoi, trebuie intreprinse demersurile de fiscalizare a caselor de marcat.

Pe bonurile fiscale (documentele emise de casa de marcat) trebuie sa fie mentionate cel putin: denumirea si codul fiscal al agentului economic emitent, adresa unde este instalat aparatul de marcat, logotipul si seria fiscala a aparatului, numarul de ordine, data si ora emiterii, denumirea fiecarui bun livrat sau serviciu prestat, pretul sau tariful unitar, cantitatea, valoarea pe fiecare operatiune inclusiv taxa pe valoarea adaugata – cu indicarea cotei de taxa, valoarea totala a bonului – inclusiv taxa pe valoarea adaugata, valoarea totala a TVA adaugata pe cote de taxa cu indicarea nivelului de cota, valoarea totala a operatiunilor scutite de TVA, precum si valoarea altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a TVA (daca este cazul).

Utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale sunt obligati, printre altele, sa inregistreze banii personali detinuti de angajati si /sau de administaratorul firmei intr-un registru special intocmit in acest sens si sa introduca, la inceputul fiecarei zile, in aparate soldul initial reperezentand monedele/bancnotele divizionare necesare pentru a da rest clientului.

Daca se defecteaza casa de marcat, toate operatiunile efectuate pana la repunerea in functiune trebuie inregistrate intr-un registru special intocmit si – la cererea clientului -trebuie emise facturi fiscale pentru respectivele operatiuni.

Pe aceeasi tema

Related Posts

2 Comments

  1. doru 14 September 2010 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *