Avizul de insotire a marfii

Astazi vom discuta despre avizele de insotire a marfii. Exista societati comerciale care presteaza servicii de transport, sau care au nevoie ca anumite bunuri sa fie transportate la alte puncte de lucru, ori livrate unor alte societati.

Continutul avizului de insotire a marfii

Conf. Ordinului 2226 din 27/12/2006 emis de Ministerul Finantelor Publice, continutul minimal obligatoriu de informatii al avizului de insotire a marfii este urmatorul:

seria si numarul intern de identificare a formularului;
data emiterii formularului;
datele de identificare ale furnizorului (denumirea societatii comerciale, adresa, cod de identificare fiscala);
datele de identificare ale cumparatorului (denumire societatii comerciale, adresa, cod de identificare fiscala);
denumirea si cantitatea bunurilor livrate;
date privind expeditia: numele delegatului, buletin/carte de identitate (serie, numar), numarul mijlocului de transport, ora livrarii, semnatura delegatului; semnatura expeditorului.

Avizul de insotire a marfii este formular cu regim intern de tiparire si numerotare. Serveste ca:Avizul de insotire a marfii

  1. – document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;
  2. – document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;
  3. – dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate territorial, ale aceleiasi unitati.

Se intocmeste in doua sau mai multe exemplare, de catre unitatile care nu au posibilitatea intocmirii facturii in momentul livrarii produselor, marfurilor sau altor valori materiale, precum si in alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale societatii. In cazul transferului de bunuri intre gestiunile aceleiasi unitati, dispersate eritorial, avizul de insotire a marfii va purta mentiunea “Fara factura”.Pe avizul de insotire a marfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terti se face mentiunea “Pentru prelucrare la terti”.In celelalte situatii decat cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a intocmit avizul de insotire a marfii si nu factura.

Circula, dupa caz:

– la furnizor:

> la delegatul unitatii care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire;
> la compartimentul desfacere, pentru inregistrarea cantitatilor livrate in evidentele acestuia si pentru intocmirea facturii;
> la compartimentul financiar-contabil.

– la cumparator:

> la magazine, pentru incarcarea in gestiune a produselor, marfurilor sau altor valori materiale primate, dupa efectuarea receptiei de catre comisia de receptie si dupa consemnarea rezultatelor;
> la compartimentul aprovizionare, pentru inregistrarea cantitatilor aprovizionate in evidenta acestuia;
> la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in contabilitatea sintetica si analitica.

Se arhiveaza, dupa caz: la furnizor (la compartimentul desfacere, sau la compartimentul financiar-contabil), ori la comparator (la compartimentul financiar-contabil). Un model de aviz de insotire al marfii gasiti urmand link-ul Model de aviz de insotire a marfii. Daca folositi acest model si nu cumparati formulare tipizate, va mai trebui sa aveti si un registru cu numere pentru avize.

Reinvent Consulting va asigura servicii de infiintari de societati comerciale, de inscriere de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu, extindere obiect de activitate, cesiuni, deschideri/inchideri puncte de lucru etc), de inregistrare de marci, desene si modele industriale la OSIM, de evidenta financiar-contabila. Serviciile sunt asigurate atat in Bucuresti, Ilfov cat si in celelalte judete ale tarii.

Pentru programari si detalii veti folosi numerele de telefon 021-318.69.60 sau 031-1000.701.

Puteti comanda si online serviciile noastre pe platforma ClientOnline.ro

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *