Dezvaluiri: tarife, preturi, taxe si onorarii decodificate

Constituiri de societati comerciale – situatia de pe piata

In urma cu 8 ani, piata de consultanta pentru constituiri de societati comerciale nu era cristalizata.

In ultimii aproximativ doi ani am observat indeaproape si analizat dinamica pietei de infiintari firme si inregistrari de mentiuni la Registrul Comertului. Fenomenul este complex si este influentat de factori economici si sociali, de legislatie, de preturi, de calitatea si accesibilitatea serviciilor s.a.

Deosebit de interesante sunt aspectele legate de concurenta-preturi.

Avand in vedere numarul mare (si in crestere) de juristi si de avocati de pe piata (poate este greu de grezut, dar exista avocati care nu au trecut prin salile de judecata si traiesc doar din infiintari de societati comerciale!), treptat, tot mai multi doritori sa paseasca in afaceri n-au mai trecut prin furcile caudine ale infiintarii unei firme ci au apelat la serviciile celor cu calificare juridica. Dar, acum doi ani, preturile unor asemenea servicii erau ridicate. Chiar foarte ridicate! Ca regula, onorariul pentru o infiintare de societate comerciala depasea – uneori cu mult – chiar taxele de registru. Multi avocati cereau onorarii de 8-15 milioane, uneori chiar 1000 de Euro.

Ce s-a intamplat apoi?

Concluzia poate fi aflata din urmatoarea intamplare, de fapt o reactie de surpriza a unei doamne avocat (surpriza fiind neplacuta pentru dansa!) care – privind un flyer – realizeaza ca pretul (cu tot cu onorariul!) perceput de respectiva companie era mai mic decat numai onorariul ei pentru acelasi serviciu. Ajunsa in fata ghiseului Registratura de la Registrul Comertului, aflata sub socul aflarii pretului concurentei, le arata doamnelor de acolo si le intreaba cat inseamna ca este onorariul perceput. Fac impreuna calculele si ajung la concluzia ca onorariul este mai mic de 200 de lei. Stimabila doamna avocat este stupefiata. Fluturasul respectiv apartinea Reinvent Consulting.

Efectele unei asemenea oferte au fost urmatoarele: initial, concurentii au inceput sa-si micsoreze onorariile, dar pretul total al serviciilor lor era in continuare mai mare decat oferta Reinvent Consulting. Apoi au inceput sa afiseze numai onorariile, facandu-le mai mici decat pretul pe care Reinvent Consulting il percepea (si in care, repetam, intrau si toate taxele si onorariul). Desigur, concurentii nostri sperau ca persoanele ce doreau sa-si infiinteze firme sau sa inregistreze mentiuni vor intelege gresit onorariul lor ca fiind pretul total, alegand suma mai mica.

De aceea, pentru toti cei interesati sa-si infiinteze o firma, sau sa inregistreze mentiuni la Registru (cesiune parti sociale, schimbarea sediului social, inchidere/deschidere punct de lucru, prelungire punct de lucru, schimbare obiect de activitate, numire/revocare administrator, suspendare firma, radiere firma, modificare capital social), facem in continuare urmatoarele clarificari:

1. Termenul “onorariu” desemneaza suma perceputa de catre cel care presteaza serviciul catre clientul sau, in contraprestatia serviciului.

2. Termenul “taxe” (cu referire la taxele de la Registrul Comertului) desemneaza sumele prevazute de lege si care trebuie platite pentru procedurile ce se deruleaza prin Registrul Comertului.

3. Termenul “pret”, ca si termenul “tarif”, este folosit (sau asa ar trebui!!) pentru a desemna pretul total al serviciului. Avand in vedere ca serviciul presupune si constituirea si depunerea dosarului, aceasta suma include atat onorariul perceput de firma de consultanta/avocat/jurist cat si taxele ce trebuie platite la Registrul Comertului.

Speram ca aceste clarificari sa fie de ajuns astfel incat sa nu cadeti in plasa intinsa de lacomia umana.

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

10 Comments

  1. Anna 29 September 2009 Reply
  2. Reinvent Consulting 30 September 2009 Reply
  3. Anna 13 December 2009 Reply
  4. Reinvent Consulting 15 December 2009 Reply
  5. maria 19 January 2010 Reply
  6. Mihai Radu 4 May 2010 Reply
  7. Ana 6 October 2011 Reply
  8. Reinvent Consulting 10 October 2011 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *