Cearta pe varza

In Rusia, doua banci au ajuns in fata instantei de judecata in legatura cu spoturile campaniilor lor publicitare. SKB si Trust se foloseau amandoua de imaginea verzei de Savoia (care, se pare, este populara pe acele meleaguri).

Cotidianul Kommersant anunta ca SKB a castigat dreptul exclusiv de a folosi in campaniile publicitare varza de Savoia, precum si daune de aproape 10.000 de dolari SUA, banca amintita inregistrand imaginea verzei la biroul de patente si marci in 2006.
Observam doua aspecte deosebit de interesante:
1) nu mai poti risca faptul ca elementele centrale pe care se bazeaza campaniile publicitare sa nu fie inregistrate ca marci si
2) de pe urma unui asemenea proces, partea care a castigat procesul a avut si infinit mai mult castig decat suma pretinsa: imagine. Aceasta deoarece un proces, precum si hotararea instantei, intre doua banci, avand drept obiect “o varza” a ajuns usor la urechile multor oameni, nu numai din tara respectiva. Veti spune ca si cealalalta banca s-a bucurat de acelasi awareness, dar se putea ca ea sa iasa mult mai sifonata!

Aflam tot din acelasi cotidian ca nu este vorba despre un caz singular, banca Orient Express si institutia de credit Russian Capital ajungand sa se judece pentru folosirea cuvantului “Craciun” in campanii.

Inainte sa incepeti o campanie de comunicare este cel mai recomandat sa inregistrati elementele pe care o fundamentati. Reinvent Consulting onoreaza servicii de inregistrari de marci la OSIM.

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *