Review Conferinta “Impreuna in mediere”

Colegul nostru Virgil Boiciuc – Consultant Juridic si Mediator – a fost prezent ieri la conferinta organizata de Asociatia Profesionala a Mediatorilor din Romania si ne face un review al desfasurarii evenimentului.

In data de 20 octombrie, de Ziua Mondiala a Rezolvarii Conflictelor, a avut loc Conferinta “Impreuna in mediere” organizata de Asociatia Profesionala a Mediatorilor din Romania. Organizatorii conferintei Daniela Popoviciu, Presedinte APMR, si Nicoleta Nitu, Presedinte APMR Filiala Bucuresti.

Printre vorbitorii conferintei s-au numarat  Cristina Corut, subprefect, Prefectura Municipiului Bucuresti, Cristi Danilet, judecator, Membru in Consiliul Superior al Magistraturii, Alina Gorghiu, Deputat, R. Peter Oostveen, trainer internaţional, Cristian Jura, membru in Consiliul Director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, Gratiela Vaduva, sef Serviciu de analiza si prevenire a criminalitatii DGPM Bucuresti, Anca Ciuca, Presedinte Consiliul de Mediere.

Avand in vedere proiectele initiate de Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, Directia Generala de Asistenta Sociala si Directia Generala de Politie  privind delicventa juvenila, respectiv violenta in familie, s-a aratat necesitatea implicarii mediatorilor  in diversele stari conflictuale precum si in programele de informare. De asemenea subprefectul Capitalei Cristina Corut, absolventa a cursurilor de mediere, a subliniat efectele pozitive pe care le are medierea asupra societatii.
In ceea ce priveste introducerea obligativitatii medierii in unele litigii, Alina Gorghiu, initiatorul proiectului de modificare a Legii 192/2006, a explicat modificarile ce vor surveni raspunzand la intrebarile auditorului.In sustinerea acestei teze Cristi Danilet a expus situatia deosebit de dificila in care se afla justitia din Romania  din punctul de vedere al volumului foarte mare de dosare aflat pe rolul instantelor  de judecata in comparatie cu numarul de judecatori.

De asemenea au fost puse in discutie modele de implementare a medierii din state precum Marea Britanie, Olanda precum si Italia, unde a fost introdusa medierea ca procedura prealabila obligatorie. Domnul Peter Oostveen a relatat succesul pe care il are medierea in Olanda, 85% din litigiile privind familia gasindu-si rezolvarea prin aceasta procedura in timp ce violenta in scoli a scazut cu 40%. Ioana Marin, Vicepresedinte APMR a completat acest subiect prezentand avantajele medierii in relatiile de familie in contextul social din Romania.