Ce inseamna de fapt BUSINESS DEVELOPMENT?

Reinvent-sustine-procesul-de-Business-Development-al-companiei-tale

Raspunsurile la aceasta intrebare variaza in jurul a trei idei principale: vanzare, parteneriate, cercetare a pietei.

Scott Pollack, expert american in antreprenoriat, colaborator al revistei Forbes, a reunit punctele comune ale acestor raspunsuri in urmatoarea definitie:

Business Development inseamna crearea de valoare pe termen lung in raport cu clientii, piata si relatia cu stakeholderii companiei.

In esenta, Business Development presupune identificarea fortelor, care prin interactiune asigura oportunitati de crestere.

Valoarea pe termen lung

Valoarea livrata este egala cu venitul incasat, esenta oricarei afaceri. Prin extensie, valoarea se refera la prestigiu, pozitionare, acces la informatii necesare mentinerii si cresterii pe piata.

Business Development nu se refera la scheme de imbogatire rapida sau tactici de genul eu castig – tu pierzi, care aduc doar o eventuala valoare temporara. Este esential sa gasesti oportunitatile potrivite afacerii tale, care in timp vor genera venituri constante.

Clientii

Aceastia sunt cei care iti platesc facturile. Ei iti cumpara produsele si serviciile si in lipsa acestora nu ai ce afacere sa dezvolti.

Poti avea un produs perfect dar, daca nu-l promovezi acolo unde se gaseste cumparatorul tau, toate eforturile sunt in zadar.

Piata

Abordarea pietei se poate face din mai multe perspective, una dintre cele mai generale fiind dupa criteriul geografic: piata din Romania, piata din Spania, piata din Europa, Asia etc.

Daca te promovezi pe piata din Romania, este clar ca un client din Anglia nu are cum sa stie de produsul tau.

Pe langa abordarea geografica, iti poti defini piata si din perspectiva demografica, a stilului de viata, a mentalitatii, a educatiei clientilor tai.

Pentru a-ti asigura valoarea pe termen lung, este absolut necesar sa identifici modalitatile potrivite de a intra pe noi piete si a atrage clienti care sa asigure profit companiei tale.

Daca, de exemplu, ai o retea de petshop-uri, piata este formata din detinatori de animale de companie. Vinzi produse si servicii strict pentru persoanele care au caini, pisici, pesti etc. Asadar, cum poti vinde unei persoane din afara pietei, cuiva care nu are nici un animal? Ce trebuie sa faci? Ce directie de actiune sa urmezi?

Sa zicem ca vrei sa diversifici oferta pentru piata ta, dar in acelasi timp sa atragi si clienti noi din categoria celor fara animale.

Poti oferi aditional servicii de inscriptionare a canilor, tricourilor sau alte articole cu poza animalului de companie. Cei din piata ta de referinta vor avea servicii extra, iar in acelasi timp intri si pe piata celor care vor sa-si personalizeze obiecte personale cu un logo, nume, mesaj, imagine din orice domeniu. Bineinteles ca poti gasi multe alte idei de servicii noi, apropiate de domeniul tau, dar te poti extinde si in arii noi de activitate.

Trebuie sa pornesti de la ceea ce cunosti despre publicul tau tinta, de la nevoile lui. Apoi trebuie sa gasesti modalitati prin care sa raspunzi acestor nevoi.

Analizand daca sunt idei bune sau nu, decizi dezvoltarea afacerii tale, diversificarea serviciilor/ produselor si intrarea pe aceasta noua piata.

Relatia cu stakeholderii

Un efort de business development, care sa asigure succesul dorit, se sprijina pe relatii puternice de tipul win-win cu stakeholderii companiei.

Asigurarea unui flux constant al valorii pe termen lung este conditionata de crearea, mentinerea si dezvoltarea relatiilor bazate pe incredere, respect si apreciere in interactiunile companiei cu clientii, partenerii, angajatii, actionarii, presa etc.

In concluzie, conceptul de business development se refera la vanzari, parteneriate sau cercetare?

De fapt inseamna toate cele de mai sus, aflate in interdependenta unele cu altele.

Asadar, te gandesti sa te dezvolti?

Consultantii nostri au intotdeauna solutiile de business potrivite pentru demersul tau.

Intra pe site-ul www.reinventconsulting.ro si apeleaza cu toata incredere la nr. de telefon: 021.318.69.60.

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *