Atentie! De la 1 ianuarie 2016, SEDIUL SOCIAL EXPIRAT este caz de inactivitate fiscala

gazduire-sediu-social-reinvent-consulting

SEDIUL SOCIAL EXPIRAT – caz de inactivitate fiscala!

Aceasta se traduce prin imposibilitatea de a desfasura orice activitate comerciala!

Sunteti constient de riscurile si implicatiile expirarii sediului social? Ce pierderi puteti inregistra prin imposibilitatea de a derula activitati economice? Pastrati-va cazierul fiscal curat!

Ce reprezinta cazierul fiscal si la ce este utilizat?

Cazierul fiscal reprezinta un mijloc de evidenta si urmarire a respectarii disciplinei fiscale, contabile si financiare de catre contribuabili. In certificatul de cazier fiscal se tine evidenta persoanelor fizice, juridice si a entitatilor fara personalitate juridica, care au savarsit fapte sanctionate de legile referitoare la disciplina financiara (conform OG 39/2015).

Cazierul fiscal poate fi solicitat si de catre banci, in procedurile de acordare a creditelor sau de deschidere a conturilor. De asemenea, este necesar in cazul infiintarii unei societati, in cazul participarii la licitatii etc.

Noile modificari legislative privind cazurile de inactivitate fiscala

In conformitate cu prevederile art. 92, alin. 1, punctul g) din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, un contribuabil poate fi declarat inactiv, daca are expirat sediul social. In cazul expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social, declararea in inactivitate se va face dupa 30 de zile de la comunicarea catre contribuabil a unei notificari referitoare la situatia respectiva.

Inactivitatea fiscala presupune imposibilitatea de a realiza activitate economica. Se inscrie atat in cazierul fiscal al persoanei juridice sau entitatii fara personalitate juridica declarate inactiva, cat si in cel al reprezentantilor legali sau reprezentantilor desemnati ai acestora. De asemenea, legea prevede si situatia in care sunt desemnati noi reprezentanti si se mentine starea de inactivitate fiscala pe o perioada mai mare de un semestru, de la data inscrierii mentiunilor privind desemnarea noilor reprezentanti, acestia vor fi la randul lor afectati, inactivitatea fiind inscrisa si in cazierul fiscal al acestora.

Cum puteti evita inscrierea in cazierul fiscal a sediului social expirat?

1. Gazduire sediu social la un cabinet de avocat

Potrivit statutului profesiei de avocat, sediul social al unei persoane juridice poate fi stabilit pe o perioada de pana la 1 an la sediul cabinetului de avocat.

Clientii pot utiliza sediul profesional al avocatului in scopul constituirii legale si autorizarii functionarii societatii, dar si pentru mutarea sediului.

In cazul stabilirii temporare a sediului societatii, se semneaza un contract de asistenta juridica intre cele doua parti, clientii beneficiind de gazduire pe o perioada de maximum un an.

2. Radierea firmei, daca societatea nu mai desfasoara activitate

In cazul in care societatea nu desfasoara activitate economica, exista optiunea de a inregistra o cerere in vederea suspendarii activitatii. Totodata, se poate obtine un regim derogatoriu din partea administratiei financiare, prin care se ofera scutire de depunere a unor declaratii fiscale.

Suspendarea, in schimb, nu exonereaza administratorul de obligatia de a prelungi valabilitatea sediului. In caz contrar, sanctiunile sunt deja expuse, ceea ce se traduce in inscrierea inactivitatii fiscale in cazierul fiscal.

In cazul in care firma este declarata inactiva de catre ANAF, aceasta va fi trecuta intr-un registru digital, unde se pot urmari etapele urmatoare. Prin urmare, daca nu exista posibiliatea mentinerii sediul activ, cea mai buna varianta ar fi demararea procedurii de dizolvarea a societatii si apoi radierea acesteia.

Riscul cel mai mare in cazul in care nu se realizeaza radierea firmei in cauza, este intrarea in dizolvare judiciara, faptele fiind inscrise in acelasi cazier fiscal.

Solutii reale oferite de Reinvent Consulting

1. Gazduirea sediului social la cabinetul avocatului nostru, localizat intr-o cladire moderna, pozitionata langa primaria capitalei si facilitarea tututor procedurilor juridice conexe;

Serviciul nostru de gazduire a sediului va scuteste de formalitatile pentru obtinerea acordului Asociatiei de Proprietari si a vecinilor, precum si de formalitatile pe langa Administratia Financiara pentru obtinerea certificatului si adeverintei care atesta ca spatiul poate fi folosit ca sediu social pentru o societate comerciala – demers ce dureaza 5 zile lucratoare de la depunerea documentatiei.

2. Optiunea de gazduire sediu social al societatii comerciale include serviciul de Secretariat Basic (primire corespondenta si notificare primire corespondenta);

3. Primirea reprezentantilor autoritatilor de control in conditii optime pentru desfasurarea controlului asupra activitatii unei societati comerciale;

4. Notificarea in timp util cu privire la statutul perioadei active de gazduire;

5. Apelarea, in caz de nevoie, la consultantii nostri pe linie juridica ori financiara;

6. Sprijinirea antreprenorilor:  La orice contract de gazduire sediu social pentru doi ani, al treilea an este bonus!

*Oferta valabila pana la 31 martie 2016.

Eliminati din start riscul de expirare a sediului social, alegand serviciile noastre de gazduire, cu monitorizarea perioadei ramase pana la expirare si notificare in timp util. Lasati aceste griji pe seama noastra!

Cititi mai mult despre serviciul de gazduire sediu: Click aici! 

Be Sociable, Share!

Pe aceeasi tema

Related Posts

5 Comments

  1. ëla 23 March 2016 Reply
  2. zlate adrian 8 August 2016 Reply
  3. Nicolae Murea 11 August 2016 Reply
  4. Constantin Florin 14 March 2017 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *