9 PASI pentru succesul strategiei de marketing

strategie-de-marketing-de-succes-reinvent-consulting

In cartea “The Marketing Plan Handbook”, autorul Robert W. Bly ofera sfaturi utile pentru construirea si implementarea unei strategii de marketing potrivite, cu costuri minime, care sa asigure succesul pe termen lung.

Aceste sfaturi au fost structurate sub forma de pasi, care urmati cu consecventa, te aduc mai aproape de obiectivele dorite:

1. Transforma viziunea intr-un obicei zilnic

Viziunea personala ghideaza tot ceea ce vrei sa realizezi. De aceea, in fiecare zi trebuie sa iti limpezesti mintea si sa cauti idei noi, care sa te ajute sa progresezi. Chiar daca suna cliseic, ideile si viziunea fac diferenta, fie ca este vorba de business sau de viata privata. Indrazneste sa creezi concepte unice, pe care apoi sa le pui in practica.

2. Concentreaza-te pe o nisa

Specializeaza-te pe orice are legatura cu sfera business-ului tau. Cauta o nisa in care sa te dezvolti si documenteaza-te in legatura cu aceasta. Fii o resursa esentiala pentru clienti, atat prin ceea ce oferi, cat si prin modul in care iti oferi serviciile. Daca intampini probleme, apeleaza cu incredere la alti experti din aceasta nisa, care iti pot impartasi din cunostintele lor si pot deveni mentori.

3. Fii apropiat de clientul ideal

Un business de succes inseamna clienti multumiti, deci fideli. Aceste lucruri se construiesc in timp, insa prin intermediul unor instrumente precum comunitatile si forumurile online, revistele, programele de afiliere, evenimentele de networking, sondajele etc., iti poti asigura clientii ideali. Toate aceste instrumente ofera clientului increderea ca primeste de fiecare data servicii de calitate.

4. Tine cont de competitie

Una dintre cheile succesului unei afaceri consta in satisfacerea nevoilor clientilor, dar trebuie sa acorzi atentie si celorlalte firme din domeniu, sa le cunosti serviciile, piata, strategiile etc. Monitorizarea concurentilor iti asigura viteza de reactie la miscarile pe piata, te ajuta sa iei masuri in timp real, astfel incat afacerea ta sa fie la curent cu noile trenduri.

5. Asigura-te ca ai o pozitionare avantajoasa

Daca ai urmat primii 4 pasi, veti sti cand firma ta are nevoie de o revizuire in ceea ce priveste brand-ul, serviciile sau modul in care te prezinti clientilor. Sunt esentiale intrebari precum „Strategia mea de vanzari este originala?”, „Se recunoaste clar punctul de diferentiere fata de competitie?” sau „Cum as putea sa imi imbunatatesc serviciile pentru a creste numarul de clienti si pentru a-i fideliza pe cei vechi?”. Acestea vor oferi o perspectiva critica asupra afacerii si vor ajuta la conturarea perceptiei pietei despre business-ul tau.

6. Urmeaza-ti obiectivele si treci la actiune

Productivitatea ajuta la realizarea unor strategii eficiente, de aceea daca urmaresti planul indeaproape si te mentii in programul alocat, vei avea rezultate pe masura. Gaseste metode de autoevaluare. Spre exemplu, fa-ti un model de notare personal, iar la sfarsitul saptamanii acorda-ti o nota, in functie de obiectivele indeplinite. Acest pas te poate ajuta sa observi ca schimbarile mari se produc cu pasi mici, dar succesivi. Daca nu esti multumit de un anumit rezultat, schimba abordarea si ia-o de la capat.

7. Concentreaza-ti atentia pe un singur proiect

O greseala frecventa in stabilirea unor scopuri in afaceri este incercarea de a duce la capat mai multe proiecte concomitent. Mai eficient este sa te concentrezi pe un singur aspect, un singur obiectiv, un singur proiect etc. si sa ajungi la un rezultat de exceptie, comparativ cu demararea de actiuni multiple cu rezultate mediocre.

8. Pune-ti intrebari dificile

Chiar daca esti in centrul afacerii, ca administrator de firma sau proprietar, critica este un lucru bun. Pune-ti intrebari cu privire la obiective, la planuri, la servicii si cum le poti imbunatati. Mai mult, cand doresti sa schimbi un aspect sau sa setezi un nou obiectiv, intreaba-te: „Ce metoda sa folosesc pentru a transforma dorinta in realitate?”.

9. Apreciaza-te

Chiar daca poate parea un drum lung si anevoios pe alocuri, a infiinta o firma si a o transforma intr-un succes e ceva ce nu multa lume reuseste. La sfarsitul zilei, in drum spre casa, apreciza-te  pentru curajul de a stabili un plan, de a lucra in conformitate cu acesta si de a trece la actiune.

In drumul spre obtinerea succesului apar diverse situatii. Este important ca in astfel de cazuri sa apelezi la un partener pe care sa te poti baza: mentiuni la Registrul Comertului, consultanta fiscala si financiara, evidenta financiar-contabila, gazduire sediu social etc. Daca esti in cautarea unui astfel de partener, Reinvent Consulting este solutia ideala.

Reinvent Consulting este marca grupului de firme REINVENT, cu peste 16 ani de experienta pe piata romaneasca. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comercialeevidenta contabilainregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/revocare administrator)inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detii o proprietate unde sa-ti poti inregistra sediul social al societatii comerciale, iti punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii: contacteaza-ne la numarul de telefon 021 318.69.60.

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *