RUBRICA DE MARTI: INTREABA UN EXPERT!

Infiintari-firme-evidenta-financiar-contabila-gazduire-sediu-social-Reinvent-Consulting-Rubrica-de-marti 

Scopul nostru este acela de a sustine dezvoltarea unei comunitati de business bine informata si de a crea un mediu de afaceri cat mai competitiv!

Expertii Reinvent Consulting sunt alaturi de tine pentru a-ti oferi solutiile si raspunsurile potrivite, pe linie juridica si financiara.

Asadar, cu ce te putem ajuta? Intreaba-ne! Suntem aici pentru tine!

Intrebarea de astazi se refera la refuzul unei societati comerciale de a muta sediul social de pe adresa unui imobil inchiriat.

Doamna Emilia Grigore intreaba:

“Buna ziua,

Am inchiriat apartamentul unei societati comerciale si am fost de acord sa aiba sediul social inregistrat in casa mea.

Dupa 4 ani de inchiriere, vreau sa vand acest imobil, insa reprezentantii societatii comerciale refuza mutarea sediului social de pe adresa locuintei mele. Ce pot sa fac din punct de vedere legal?”

Doamna Alexandra Alexa, director compartiment juridic Reinvent Consulting, raspunde:

“Buna ziua,

In cazul in care, la solicitarea proprietarului unui apartament cu destinatia de locuinta, pe care l-a dat in folosinta unei societati comerciale cu scopul de a-si stabili sediul social, reprezentantii societatii refuza mutarea sediului social sau acestia nu mai pot fi contactati, iar societatea figureaza in continuare cu sediul social pe apartamentul respectiv, cu toate ca a expirat contractul care face dovada dreptului de folosinta asupra spatiului, trebuie solicitata radierea sediului din Registrul Comertului printr-o actiune care se depune la Tribunal.

Cu toate ca art. 7 alin. (1) din Legea nr. 26/ 1990 reglementeaza obligatia instantelor judecatoresti de a transmite Registrului Comertului, in termen de 15 zile de la data cand au ramas irevocabile, copii legalizate de pe hotararile irevocabile ce se refera la acte, fapte si mentiuni ale caror inregistrare in Registrul Comertului o dispun conform legii, precum si  reglementarea din alin. (2) al aceluiasi articol, potrivit caruia in aceste incheieri si hotarari, instantele judecatoresti vor dispune si efectuarea inregistrarii in Registrul Comertului, acestea nu se conformeaza mereu prevederilor legale mentionate, iar partea prejudiciata printr-o inmatriculare sau mentiune la Registrul Comertului are posibilitatea sa formuleze actiune separata, de radiere, in conditiile reglementate prin art. 25, alin. (1) din Legea 26/ 1990, republicata si modificata.

Prin urmare, actele necesare depunerii cererii de radiere a unui sediu social in temeiul art. 25 din Legea 26/ 1990, republicata si modificata prin Legea 161/ 2003, la Oficiul Registrului Comertului, sunt urmatoarele:

  • Formularul F6– cunoscut si ca “Cerere de Depunere si/ sau Mentionare Acte”, ce se depune online sau in fizic la Oficiul Registrului Comertului – un exemplar;
  • Actiunea de radiere motivata in fapt si in drept, adresata presedintelui Tribunalului, Sectia Comerciala;
  • Copie dupa hotararea judecatoreasca prin care s-a modificat in tot sau in parte, ori au fost anulate actele ce au stat la baza inregistrarii sediului a carei radiere se solicita, conform Deciziei nr. 10/ 20.03.2006, pronuntata de Inalta Curte de Casatie si Justitie – trei exemplare;
  • Actele in sustinerea cererii: actul de proprietate, actul de identitate al proprietarului – trei exemplare;
  • Dosar cu sina;
  • Timbre Judiciare 2 x 0.15 lei.

Ca o precizare importanta, in situatia in care o societate comerciala nu indeplineste conditiile referitoare la sediul social potrivit prevederilor art. 237 alin. (1) lit. c din Legea 31/ 1990 republicata si modificata privind societatile comerciale, poate fi solicitata dizolvarea judiciara la cererea oricarei persoane interesate si a Oficiului National al Registrului Comertului.

De asemenea, conform art. 92 alin. (1) lit. g din Legea 207/ 2015 privind Codul de Procedura Fiscala, Contribuabilul/ Platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica este declarat inactiv si ii sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivitatii, daca durata detinerii spatiului cu destinatie de sediu social este expirata.

Conform legii, inactivii nu mai au dreptul sa utilizeze facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare tipizate cu regim special. In cazul in care totusi acestia emit aceste documente, ele nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal.

ANAF publica pe site-ul propriu Registrul contribuabililor inactivi sau reactivati care poate fi consultat dupa codul unic de identificare fiscala sau dupa denumirea contribuabilului. Listele sunt utile celor care doresc sa isi verifice partenerii de afaceri pentru a nu fi sanctionati in urma unui control, intrucat inspectorii elimina facturile primite de la inactivii din baza de calcul a impozitului pe profit si a TVA-ului deductibil.”

Reinvent Consulting sustine antreprenoriatul romanesc! 

Pentru ca stim ca inceputul este dificil,  sprijinim antreprenoriatul prin consultanta online gratuita, articole economice cu actualizari legislative si cele mai bune onorarii de pe piata.

Oferta Reinvent pentru schimbarea sediului social este urmatoarea:

  • 690 de lei, in Bucuresti si Ilfov, respectiv 940 de lei in celelalte judete (tarif valabil pentru schimbarea sediului in cadrul aceluiasi judet);
  • 1.000 de lei, in Bucuresti si Ilfov si 1.100 de lei in celelalte zone din tara (schimbarea sediului in alt judet).

Click aici pentru a vedea tarifele la mentiuni.

Pentru informatii suplimentare sau pentru a ne adresa intrebarea ta, ne poti contacta la numarul de telefon 021-318.69.60  sau pe adresa de e-mail: consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro.

Consultantii nostri iti stau la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00 – 17:30.

Alege din start cea mai buna solutie pentru afacerea ta!

www.reinventconsulting.ro

 

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *