RUBRICA DE MARTI: INTREABA UN EXPERT!

infiintare firma, rubrica de marti, reinvent consulting
Consultanta fiscala si juridica Reinvent Consulting

Scopul nostru este acela de a sustine dezvoltarea unei comunitati de business bine informata si de a crea un mediu de afaceri cat mai competitiv!

Consultantii Reinvent Consulting sunt alaturi de tine pentru a-ti oferi solutiile si raspunsurile potrivite, pe linie juridica si financiara.

Asadar, cu ce te putem ajuta? Intreaba-ne! Suntem aici pentru tine!

Intrebarea de astazi se refera la procedura juridica prin care o firma din Cehia isi poate infiinta o sucursala in Romania.

Domnul Dan Dumitrescu intreaba:

„Buna ziua,

As dori sa stiu ce documente imi sunt necesare pentru infiintarea unui sediu permanent al unei societati din Cehia? Firma-mama va deschide un  magazin in Romania, de unde se vor face livrari pentru comenzile primite online si unde se vor face plangeri/ reclamatii. Mentionez ca vor exista angajati. In plus, ce declaratii se vor intocmi dupa inregistrarea sediului?”

Domnisoara Alexandra Alexa, director compartiment juridic Reinvent Consulting, raspunde:

„Buna ziua,

O solutie pentru dumneavoastra ar fi infiintarea unei sucursale pentru firma-mama din Cehia. Aceasta sucursala din Romania trebuie sa aiba acelasi obiect de activitate ca societatea-mama si nu are nevoie de o verificare prealabila a disponibilitatii si/ sau rezervarii denumirii firmei.

Pentru a demara procedura de infiintare a unei sucursale la Registrul Comertului, aveti nevoie de urmatoarele documente:

  • cererea de inregistrare;
  • Anexa 1  privind inregistrarea fiscala;
  • Actul Constitutiv al societatii-mama, tradus si apostilat;
  • daca este cazul, declaratie-tip pe propria raspundere, semnata de asociati/ administratori, din care sa rezulte ca persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, al protectiei mediului, respectiv protectiei muncii pentru activitatile prevazute in declaratia-tip (Model 2);
  • Hotararea Organului Statutar competent privind infiintarea sucursalei prin care se desemneaza si persoana imputernicita sa reprezinte sucursala;
  • cererea adresata Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) in vederea obtinerii certificatului emis de catre Administratia Financiara competenta, care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document pentru instrainarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit;
  • in cazul in care din certificatul emis de catre Administratia Financiara reiese ca sunt deja inregistrate alte documente care atesta instrainarea dreptului de folosinta asupra imobilului cu destinatie de sediu social, o declaratie pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social;
  • in cazul sucursalelor profesionistilor din state membre ale Uniunii Europene, documentele contabile ale agentului economic din strainatate, asa cum sunt ele intocmite, auditate si publicate in conformitate cu legea statului membru care guverneaza profesionistul din strainatate;
  • in cazul sucursalelor profesionistilor din state care nu sunt membre UE sau ale Spatiului Economic European, documente care sa ateste sediul social, obiectul de activitate si, cel putin anual, suma capitalului subscris, daca aceste informatii nu se regasesc in documentele prevazute in Actul Constitutiv si Statutul profesionistului din strainatate, precum si documentele contabile, auditate si publicate in conformitate cu legea din Romania, cu exceptia cazurilor in care legea profesionistului din strainatate prevede reglementari echivalente cu cele din UE;
  • certificatul, in traducere certificata, de la institutia unde este inmatriculat profesionistul din strainatate, care sa ateste existenta societatii;
  • notificarea transmisa Bancii Nationale a Romaniei (BNR) de catre autoritatea din statul membru de origine in cazul sucursalei unei institutii de credit, conform prevederilor art. 48 din OUG nr. 99/ 2006;
  • autorizarea Bancii Nationale a Romaniei pentru infiintarea sucursalei in cazul institutiilor de credit cu sediul in state terte, conform art. 67 din OUG nr. 99/ 2006;
  • dovada dreptului de folosinta a spatiului pentru sediu;
  • actele de identitate ale persoanelor imputernicite sa reprezinte sucursala;
  • declaratie pe propria raspundere si specimenul de semnatura al persoanei imputernicite, in vederea inmatricularii sucursalei;
  • dovezile privind plata taxelor/ tarifelor legale.

Daca este cazul, aveti nevoie si de:

  • avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/ 2007;
  • alte avize prealabile prevazute de legile speciale;
  • imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale.

In ceea ce priveste inregistrarea fiscala a sucursalei, sunteti nevoit sa depuneti la unitatea teritoriala a Administratiei Financiare Formularul 010 – Declaratie de inregistrare fiscala/ Declaratie de mentiuni/ Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica.”

Pentru informatii suplimentare sau pentru a ne adresa intrebarea ta, ne poti contacta la numarul de telefon 021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail:  consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro.

Alege din start cea mai buna solutie pentru afacerea ta!

Reinvent Consulting are peste10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, consultanta fiscala, uinregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu socialmodificare obiect de activitate, deschidereinchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM, consultanta fiscala, audit financiar si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e- mail consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *