Ce legatura are Alice in Tara Minunilor cu planul de marketing?

plan de marketing strategie marketing Reinvent Consulting (1)

“Alice: Ati vrea, va rog sa-mi spuneti pe unde ar trebui sa o iau ca sa plec de aici?

Pisica de Cheshire: Asta depinde foarte mult cam unde ati vrea sa ajungeti…

Alice: Nu prea imi pasa unde…

Pisica de Cheshire: Atunci nici nu conteaza pe unde o luati…”

Asadar, ce legatura are Alice cu planul de marketing?

Fara o directie, un plan de urmat, nu poti ajunge acolo unde ti-ai propus, produsul nu ajunge la client,  nu se realizeaza incasarile dorite si nici profit.

Ai afacerea ta, ai  knowhow-ul si resursele necesare, stii ce trebuie sa produci si cum,  stii unde vrei sa ajungi: client, vanzari, profit.

Bine, dar cum ajungi acolo unde ti-ai propus? Raspunsul la aceasta intrebare poate fi definitia pe scurt a strategiei de marketing, transpusa in realitate cu ajutorul unui plan de actiune.

Multi cred ca marketing inseamana promovare pe Facebook.  Altii cred ca marketing inseamna vanzare. De fapt, vanzarile si promovarea online sunt bucatele dintr-un intreg mult mai mai mare si mai complex.

Pe scurt, drumul spre profit este legat de strategia de marketing; aceasta presupune, pe scurt sa gasesti raspunsurile la intrebarile corespunzatoare celor 5 pasi in elaborarea planului de marketing:

Pas 1: Analiza consumatorului

  1. Cine cumpara produsul, cine il foloseste?
  2. Carei nevoi ii raspundem?
  3. Cum are loc procesul de cumparare?

Pas 2: Analiza pietei

  1. Care este piata relevanta?
  2. Care este pozitia produsului in ciclul de viata al produsului?
  3. Care sunt factorii cheie competitivi?
  4. Ce tendinte are piata?

Pas 3: Analiza competitivitatii

  1. Analiza SWOT– care sunt punctele forte si punctele slabe ale firmei tale, respective amenintarile si oportunitatile oferite de piata?
  2. Comparatia cu competitorii: cine sunt principalii actori?
  3. Bariere de intrare pe piata: care sunt?

Pas 4: Mixul de marketing: care este tinta?

  1. Ce caracterizeaza produsul tau? Diferente, ambalare, caracteristici, servicii aditionale etc.
  2. Ce distributie/ plasament vei avea? Ce tip de distributie, canale de distributie, cum le poti motiva?
  3. Ce promovare vei aborda? Stimularea intermediarior si a cumparatorilor; strategie pull (atragerea consumatorului) sau push (incurajarea canalelor de distributie sa promoveze produsul tau)?
  • Reclama: TV, radio, ziare, reviste, panouri publicitare
  • Vanzarea personala prin agenti de vanzare de teren
  • Promovarea vanzarilor: cupoane de reducere, mostre, premii, concursuri, expozitii, demonstratii etc.
  • Relatii publice si promovare publicitara
  • Vanzare directa: online, prin posta, teleshopping
  1. Ce pret vei stabili? Te axezi pe valoare perceputa de consummator, cost-plus (pui marja dorita), skimming, penetrarea pietei, preturi sub cele ale concurentilor?

Pas 5: Evaluarea economica a marketingului

  1. Prag de rentabilitate: la ce nivel al incasarilor se obtine profit?
  2. Care este perioada de recuperare a investitiei?
  3. Scopurile sunt realiste?

Cei 5 pasi de mai sus sunt foarte importanti in pozitionarea pe piata de referinta, atragerea si mentinerea clientilor si obtinerea unor rezultate financiare multumitoare.

Daca esti constient de capacitatea de functionare a firmei, cunosti mediul in care activezi, stii ce nevoi are piata, ai produsul potrivit acestei nevoi si stii unde gasesti clientii, atunci nimic nu mai poate sta in calea succesului tau!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidereinchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e- mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *