Autorizare activitati: inregistrare obiecte de activitate, obtinere autorizatii si avize in 2016

Inregistrare obiecte de activitate si obtinere autorizatii si avize in 2016, Reinvent Consulting

La infiintarea unei firme, antreprenorilor trebuie sa aleaga obiectul de activitate, sa-l inregistreze si sa obtina autorizatii pentru activitatile pe care le vor desfasura.

La constituirea unei Societati cu Raspundere Limitata (SRL), ai dreptul sa stipulezi un singur obiect de activitate principal, respectiv toate activitatile trecute in codul CAEN pe plan secundar, cu exceptia acelora care se efectueaza in regimuri speciale sau care constituie un monopol de stat.

Potrivit Ordinului Institutului National de Statistica (INS) nr. 337/ 2007, activitatea principala contribuie in cea mai mare masura la valoarea adaugata totala a firmei. In schimb, activitatea secundara reprezinta orice alta activitate a firmei, care produce bunuri sau servicii.

Registrul Comertului nu percepe taxe suplimentare pentru numarul obiectelor de activitate secundare. Oricare ar fi acesta, vei plati acelasi tarif.

Citeste si: MODIFICARE OBIECT DE ACTIVITATE – CUM SE INREGISTREAZA ACEASTA MENTIUNE LA REGISTRUL COMERTULUI?

Cum se face autorizarea obiectelor de activitate?

Autorizarea obiectelor de activitate se realizeaza inca de la infiintarea societatii tale, prin depunerea unei declaratii-tip la Registrul Comertului pe propria raspundere, semnata de asociat sau administrator, din care sa rezulte ca sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii pentru activitatile prevazute in respectiva declaratie.

In acest formular se vor adauga numai activitatile pe care societatea urmeaza sa le desfasoare efectiv la sediul social, la punctul de lucru declarat ori in afara acestora si care sunt alese dintre obiectele de activitate stipulate in actul constitutiv.

De retinut! In cazul in care vor surveni modificari in privinta activitatilor intreprinse de-a lungul timpului, vei fi obligat sa depui o noua declaratie-tip.

Dupa ce expertii de la Registrul Comertului vor analiza si inregistra declaratia ta, acestia vor elibera un certificat constator in aceasta privinta.

Apoi, autoritatile competente vor efectua controale la punctul de lucru sau la sediul social pentru a verifica veridicitatea celor declarate. Astfel, vei fi vizitat de catre angajati ai Directiei de Sanatate Publica, Directiei Sanitar-Veterinare, Inspectoratului Teritorial de Munca – Protectia Muncii si ai Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului.

In urma controalelor, in cazul unui raspuns afirmativ, acestea vor intocmi un proces-verbal conform caruia firma indeplineste conditiile de desfasurare a activitatii.

Totodata, daca vor constatata nereguli, reprezentantii autoritatilor denumite anterior pot aplica amenzi, pot impune operatorului economic anumite conditii sau chiar sa-i interzica acestuia activitatea.

Chiar daca la final vei primi avizul de functionare, aceasta nu inseamna ca-ti poti incepe activitatea. Pentru intrarea in legalitate, va trebui sa primesti si alte avize, ori de la Primarie, ori de la alte institutii, in functie de obiectele tale de activitate, precum: Registrul Auto Roman, Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale s.a.m.d.

O lista cu avizele si autorizatiile pe care va trebui sa le obtii pentru a intreprinde o activitate o poti intocmi fie deplasandu-te la sediile institutiilor mentionate, fie accesand site-urile acestora.

Tarife autorizare activitati (includ taxele la ONRC, TVA si onorariu):

  • 540 RON – Bucuresti-Ilfov
  • 830 RON – alte judete

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comercialeevidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu socialmodificare obiect de activitatedeschidereinchidere punct de lucrucesiuni parti socialenumirerevocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

 

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *