RUBRICA DE MARTI: INTREABA UN EXPERT!

rubrica de marti, Reinvent Consulting

Scopul nostru este acela de a sustine dezvoltarea unei comunitati de business bine informata si de a crea un mediu de afaceri cat mai competitiv!

Expertii Reinvent Consulting sunt alaturi de tine pentru a-ti oferi solutiile si raspunsurile potrivite, pe linie juridica si financiara. Asadar, cu ce te putem ajuta? Intreaba-ne! Suntem aici pentru tine!

Intrebarea de astazi se refera la necesitatea declararii unui punct de lucru care va functiona doar trei luni.

Domnul Ion Balint intreaba:

„Buna ziua,

Daca doresc inchirierea unui birou pe firma pentru doar trei luni, este necesar sa declar si in acest caz spatiul respectiv ca punct de lucru?

Este un pic ciudat ca nu exista exceptii de la regula pentru cei care isi desfasora activitatea in mai multe orase, de exemplu, si inchiriaza un birou pentru doar doua-trei luni, apoi pleaca in alt oras. Apoi trebuie sa treaca prin procesul de inregistrare/ anulare punct de lucru de fiecare data.”

Domnisora Alexandra Alexa, director juridic Reinvent Consulting, raspunde:

„Buna ziua,

Pentru a rezolva situatiile de genul acesta, adica sa nu deschideti mereu puncte de lucru si daca aveti activitate in multiple orase, puteti sa va autorizati activitatea la terti, nu la punctul de lucru efectiv.

Daca in schimb aveti nevoie de un punct de lucru, nu conteaza pentru cata vreme va fi acesta utilizat (o luna, un an etc.), acesta va trebui sa fie deschis, autorizat si, ulterior, inchis. Toate acestea sunt mentiuni ce trebuie inregistrate la sediul Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC).

Daca doriti sa va deschideti un punct de lucru, aveti nevoie de urmatoarele documente:

  • o cerere de inregistrare;
  • declaratia-tip pe propria raspundere, semnata de asociati sau administratori, din care sa rezulte ca acestia respecta si cunosc prevederile legislatiei si ale reglementarilor generale si specifice din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile desfasurate;
  • Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor/ Decizia Asociatului Unic, daca este cazul;
  • Actul aferent in baza caruia detii punctul de lucru: Contractul de Inchiriere, Contractul de Comodat, Contractul de Vanzare-Cumparare etc.;
  • Acordul Asociatiei de Proprietari si al vecinilor;
  • dovezile privind plata taxelor legale.

Daca este cazul:

  • avizele prealabile prevazute de legile speciale;
  • imputernicire speciala, avocatiala sau delegatie pentru persoana imputernicita sa indeplineasca formalitatile legale;
  • avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/ 2007.

Pentru informatii suplimentare sau pentru a ne adresa intrebarea ta, ne poti contacta la numarul de telefon 021-318.69.60 sau pe adresa de e-mail:  consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro.

Consultantii nostri iti stau la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00 – 17:30.

Alege din start cea mai buna solutie pentru afacerea ta!

www.reinventconsulting.ro

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *