Rubrica de marti: INTREABA UN EXPERT!

rubrica de marti, Reinvent Consulting

Scopul nostru este acela de a sustine dezvoltarea unei comunitati de business bine informata si de a crea un mediu de afaceri cat mai competitiv!

Expertii Reinvent Consulting sunt alaturi de tine pentru a-ti oferi solutiile si raspunsurile potrivite, pe linie juridica si financiara. Asadar, cu ce te putem ajuta? Intreaba-ne! Suntem aici pentru tine!

Intrebarea de astazi se refera la impozitul pe profit si contributiile salariale cu privire la locuinta de serviciu.

Doamna Maria Andronache intreaba:

“Buna ziua,

Care este tratamentul fiscal din punct de vedere al impozitului pe profit, impozitului pe venituri din salarii, al chiriei si al utilitatilor suportate de angajator pentru salariat, tinand cont de urmatoarele aspecte: sediul societatii este in Bucuresti, salariatul are domiciliul in alta localitate, salariatul isi desfasoara activitatea la sediul societatii, contractul de inchiriere se incheie pe numele angajatorului.”

Doamna Georgiana Gaman, director financiar Reinvent Consulting, raspunde:

“Definitia locuintei de serviciu conform prevederilor din Legea 114/1196 prevede ca:

Locuinta de serviciu este locuinta destinata functionarilor publici, angajatilor unor institutii sau agenti economici, acordata in conditiile contractului de munca, potrivit prevederilor legale.

Conform art. 29 alin. (1) din Norma metodologica pentru punerea in aplicare a prevederilor Legii locuintei 114/1996 pentru ca o locuinta sa fie considerata locuinta de serviciu, este obligatoriu ca punerea acesteia la dispozitia salariatului:

  • sa fie justificata prin specificul activitatii, iar locuinta sa faca parte din patrimoniul angajatorului;
  • sa fie administrata prin inchiriere de catre salariat, contractul de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca.

De asemenea, conform art. 76 alin (1) sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/ sau in natura obtinute de o persoana fizica rezidenta ori nerezidenta ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu, act de detasare sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca acordate persoanelor care obtin venituri din salarii si asimilate salariilor.

Aceeasi lege prevede ca urmatoarele venituri nu sunt impozabile pe venit si nici un sunt incluse in baza lunara de calcul al contributiilor de asigurari sociale:

  • contravaloarea folosintei locuintei de serviciu sau a locuintei din incinta unitatii ori caminului militar de garnizoana si de unitate, potrivit repartitiei de serviciu, numirii conform legii sau specificitatii activitatii prin cadrul normativ specific domeniului de activitate, compensatia lunara pentru chirie pentru personalul din sectorul de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si compensarea diferentei de chirie, suportata de persoana fizica, conform legilor speciale.

Conform celor de mai sus, cheltuielile cu intretinerea, functionarea locuintelor de serviciu situate in localitatea unde se afla sediul social al societatii sunt deductibile la determinarea profitului impozabil. In plus, contravaloarea locuintei nu este considerata avantaj in natura pentru salariat.

In situatia expusa de dumneavoastra, locuinta nu face parte din patrimoniul societatii, aceasta fiind inchiriata, astfel, consideram ca, contravaloarea chiriei si a utilitatilor suportate de societate reprezinta avantaj in natura din punct de vedere al impozitului pe venit si a contributiilor sociale  si cheltuiala deductibila pentru angajator.”

Daca doriti un consultant fiscal la dispozitia dvs 24/24 h,  alegeti serviciul de Consultanta fiscala online:

Acest serviciu a aparut ca o completarea a consultantei fiscale face-to-face, pentru a veni in sprijinul celor care au nevoie de sfatul unui expert in timp real, fiind constienti de faptul ca orice problema nesolutionata la timp poate afecta activitatea firmei.

Nu este nevoie sa fiti fizic langa noi, va raspundem online via e-mail la orice intrebare. Alegeti forma de colaborare potrivita pentru a avea acces la consultantul dvs fiscal:

  • Abonament 100 lei – 10 intrebari via e-mail (daca sunt nefolosite se raporteaza pentru luna urmatoare);
  • 25 lei/ intrebare (fara abonament).

Pentru informatii suplimentare sau pentru a ne adresa intrebarea ta, ne poti contacta la numarul de telefon 021-318.69.60 sau pe adresa de e-mail:  consultanta.comerciala@reinventconsulting.r

Consultantii nostri iti stau la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00 – 17:30.

Alege din start cea mai buna solutie pentru afacerea ta!

www.reinventconsulting.ro

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

One Comment

  1. Angela 29 September 2016 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *