Registrul de evidenta fiscala – cine este obligat sa-l tina si care este scopul acestuia?

registrul de evidenta fiscala Reinvent Consulting

Registrul de evidenta fiscala este unul dintre registrele contabile obligatorii pe care un operator economic platitor de impozit pe profit trebuie sa le intocmeasca. Acesta este reglementat de Ordinul nr. 870/ 2005.

Scopul Registrului este inscrierea tuturor informatiilor care au stat la determinarea profitului impozabil si a calculului impozitului pe profit cuprins in Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat.

Impozitul pe profit calculat si inscris in Registrul de evidenta fiscala va fi similar cu cel mentionat in Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat.

Ce este Registrul de evidenta fiscala?

Acesta este un document cu regim special de tiparire si distribuire, executandu-se de catre Compania Nationala „Imprimeria Nationala – S.A.”.

Modelul, continutul, caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale Registrului de evidenta fiscala sunt pastrate in Anexele 1 si 2, care apar in Ordinul nr. 870/ 2005.

Informatiile vor fi inregistrate in Registrul de evidenta fiscala in ordine cronologica si vor corespunde cu operatiunile fiscale si cu datele privind impozitul pe profit din Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat.

Citeste si: MICROINTREPRINDERI 2016: IMPOZIT PE VENIT SAU IMPOZIT PE PROFIT?

Ce obligatii au contribuabilii care intocmesc Registrul de evidenta fiscala?

Operatorii economici nou-infiintati, declarati platitori de impozit pe profit, au obligatia de a achizitiona Registrul de evidenta fiscala in termen de 30 de zile de la data inregistrarii societatii comerciale.

Contribuabilii care nu mai indeplinesc conditiile de platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor vor achizitiona Registrul de evidenta fiscala in termen de 30 zile de la data la care au devenit platitori de impozit pe profit.

Registrul se pastreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului, iar persoana platitoare de impozit pe profit are obligatia de a-l prezenta organelor de inspectie fiscala.

Registrul de evidenta fiscala se elibereaza contra-cost de la unitatile teritoriale ale Registrului Comertului in circumscriptia careia se afla respectiva firma, pe baza unei copii realizate dupa Certificatul de Inregistrare al societatii, emis de catre ONRC.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidereinchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4) 021.318.69.60 sau pe adresa de e- mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *