Rubrica de marti: INTREABA UN EXPERT!

rubrica de marti, Reinvent Consulting

Scopul nostru este acela de a sustine dezvoltarea unei comunitati de business bine informata si de a crea un mediu de afaceri cat mai competitiv!

Expertii Reinvent Consulting sunt alaturi de tine pentru a-ti oferi solutiile si raspunsurile potrivite, pe linie juridica si financiara. Asadar, cu ce te putem ajuta? Intreaba-ne! Suntem aici pentru tine!

Intrebarea de astazi se refera la inregistrarea deschiderii unui punct de lucru la ONRC si declararea acestuia in termen de 30 zile la ANAF.

Domnul Mihai Stoian intreaba:

“Buna ziua,

Daca doresc deschiderea unui punct de lucru secundar pentru firma si fac un contract de 3 luni pentru inchiriere spatiu, in cat timp sunt obligat conform legii sa declar noul punct de lucru la Registrul Comertului si la ANAF. De asemenea, autorizarea activitatii de unde se poate procura? Multumesc.”

Doamna Alexandra Alexa, Director juridic Reinvent Consulting, raspunde:

Daca planuiti sa deschideti un punct de lucru care va avea activitate economica, va fi necesar ca acesta sa fie inregistrat la Registrul Comertului si declarat la ANAF.

Conform Legii 26/1990 privind Registrul Comertului sunteti obligat sa inregistrati in Registrul Comertului mentiunile prevazute la art. 21 din aceeasi lege, in maxim 15 zile de la data actelor modificatoare. Aici este inclusa si mentiunea de deschidere punct de lucru.

Asadar, in cel mult 15 zile de la data Hotararii Adunarii Generale a asociatilor/ actionarilor, va trebui sa se realizeze inregistrarea acestei mentiuni la ONRC. Odata cu aceasta modificare, se vor adauga si  noi obiecte de activitate (coduri CAEN) specifice in actele societatii dvs., pentru a obtine autorizarile de activitate ulterior.

Pentru inregistrarea mentiunii privind punctul de lucru la ONRC, veti avea nevoie de urmatoarele acte:

  • Cererea de inregistrare;
  • Declaratia-tip pe propria raspundere – in original – semnata de Asociati/ Membri ai Directoratului, din care sa rezulte, dupa caz, ca acestia respecta si cunosc prevederile legislatiei si ale reglementarilor generale si specifice din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile desfasurate;
  • Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor/ Actionarilor sau decizia Asociatului Unic/ Consiliului de Administratie/ Directoratului;
  • Contract de Inchiriere, Contract de Comodat, Contract de Vanzare – Cumparare etc. pentru spatiul ce va deveni punct de lucru;
  • Acordul Asociatiei de Proprietari si al vecinilor – daca este cazul;
  • Dovezile privind achitarea taxelor/ tarifelor legale.

Conform Art. 74 din OG  nr.92 din 24 decembrie 2003 privind Codul de procedura fiscala, alin. 3 si alin. 4, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit sau un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni.

In momentul in care decideti sa desfasurati activitate economica la acest nou punct, veti fi nevoiti sa declarati la ANAF in termen de 30 de zile infiintarea de sedii secundare, conform Art. 74.   

De asemenea, daca exista minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii la sediul secundar nou deschis, acesta se inregistreaza fiscal la ANAF-ul de teritoriu, prin completarea Formularului 060 – “Declaratie de inregistrare fiscala/ Declaratie de mentiuni pentru sediile scundare”. Noul cod de inregistrare, diferit de cel al societatii, va fi destinat exclusiv punctului de lucru pentru a se putea achita impozitul pe venitul din salarii, strict pentru angajatii de la respectiva locatie.

Pe langa autorizarea activitatii la ANAF prin declarare, trebuie sa obtineti si avize si autorizatii de la Primaria unde va exista punctul de lucru. Detalii despre acestea puteti gasi contactand autoritatea specifica. ”

Click aici pentru mai multe detalii despre: DESCHIDERE PUNCT DE LUCRU 

Pentru informatii suplimentare sau pentru a ne adresa intrebarea ta, ne poti contacta la numarul de telefon 021-318.69.60 sau pe adresa de e-mail: consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro sau financiar.contabil@reinventconsulting.ro

Consultantii nostri iti stau la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00 – 17:30.

Alege din start cea mai buna solutie pentru afacerea ta!

www.reinventconsulting.ro

Be Sociable, Share!

Pe aceeasi tema

Related Posts

One Comment

  1. daniel 6 December 2016 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *