PFA in 2017 – impozite, obligatii si alte modificari legislative

PFA in 2017 – impozite, obligatii si alte modificari legislative Reinvent Consulting

Legea 182/2016 pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale a fost adoptata de catre Guvern si publicata in Monitorul Oficial in octombrie 2016.

Aceasta lege va intra in vigoare la 17 ianuarie 2017 si aduce modificari majore in ceea ce priveste inregistrarea PFA, II sau IF, precum si alte lamuriri legate de chestiuni precum obiectele de activitate, numarul de angajati permis sau taxele diferite pentru studentii care isi infiinteaza astfel de entitati.

Conform legislatiei prezente, persoanele fizice pot desfasura activitatile economice in calitate de:

  • persoane fizice autorizate (PFA);
  • intreprinderi individuale (II);
  • membri ai unei intreprinderi familiale (IF).

Asadar, odata cu prima luna a anului viitor, exista cateva modificari si completari la legea PFA-urilor si II-urilor.

Sediul profesional

Pentru a fi in completa legalitate in ceea ce priveste sediul profesional sau punctele de lucru, PFA, titularul II sau un membru dintr-un IF este obligat prin lege sa aiba actul care atesta dreptul de folosinta asupra imobilului respectiv. De asemenea, persoanele fizice trebuie sa declare sediul profesional si sa dovadeasca ca indeplinesc conditiile de functionare prevazute de legislatia din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si al protectiei muncii.

Numarul de angajati

Si numarul de angajati sufera modificari odata cu adoptarea noii legi. Din ianuarie 2017, Persoana Fizica Autorizata poate sa aiba maxim 3 angajati si se poate incadra in cel mult 5 clase de activitati din codul CAEN. De asemena, Intreprinderea Individuala poate avea in obiectul de activitate maxim 10 clase de activitati CAEN si 8 angajati.

Taxele se reduc pentru studenti

Studentii care doresc  sa infiinteze un PFA sau II vor avea posibilitatea sa un plateasca nicio taxa pentru inregistrarea acestora la Registrul Comertului. Astfel, daca esti student si vrei sa iti deschizi un PFA, beneficiezi de gratuitate la infiintare. De asemenea, studentii sunt scutiti de la plata serviciilor de asistenta de la aceste oficii.

Totusi exista anumite conditii pe care studentii trebuie sa le indeplineasca cumulativ pentru a beneficia de aceste scutiri de taxe:

  • sa urmeze cursurile unei institutii de invatamant superior din Romania;
  • sa fie cel putin in anul II de studiu si sa fi promovat, integral, la data solicitarii, toate cerintele institutiei de invatamant;
  • sa nu aiba mai mult de 30 de ani.

Persoana fizica va putea sa opteze pentru modificarea numarului de activitati incluse in obiectul de activitate la Oficiul Registrului Comertului, mentiune ce va fi gratuita in urmatorii 2 ani.

Pentru a infinita una dintre entitatile de mai sus este necesar sa fiti in tema cu ultimele modificari. Pentru a realiza inregistrarea firmei dvs. cu succes si fara batai de cap, Reinvent Consulting va ofera o solutie rapida si ieftina:

  • infiintarePFA – 490 RON – Bucuresti si Ilfov / 600 RON – alte judete
  • infiintare II – 490 RON– Bucuresti si Ilfov / 600 RON – alte judete
  • infiintare IF – 490 RON– Bucuresti si Ilfov / 600 RON – alte judete

Aceste preturi includ taxele ONRC, TVA si onorariul. Tariful pentru autorizatia la terti  NU este inclusa in aceste preturi, costul sau este de 100 RON.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *