Ce presupune procesul de inchidere firma prin lichidare voluntara fara lichidator?

Procesul de inchidere firma prin lichidare voluntara fara lichidator, Reinvent Consulting

Legea prevede ca daca o firma nu a fost dizolvata/ inchisa conform procedurilor, acest fapt se inscrie in cazierul fiscal. Daca vrei sa afli cum sa rezolvi o astfel de situatie si sa incepi o noua afacere fara probleme, citeste articolul de mai jos.

Cel mai simplu mod prin care iti poti inchide afacerea fara batai de cap este lichidarea voluntara fara lichidator. Practic, nu va fi nevoie decat de actele firmei si un expert contabil, care sa te ajute cu toate formalitatile.

ATENTIE! Registrul Comertului poate dizolva o firma din oficiu, dar nu o radiaza.

  • Dizolvarea inseamna incetarea activitatii comerciale.
  • Lichidarea reprezinta repartizarea activului ramas in firma (bunurile, banii din banca sau casa) catre toti asociatii.
  • Radierea este ultimul pas in procesul de „inchidere” al unui firme si inseamna incetarea existentei acesteia ca persoana juridica, deci stergerea ei din evidenta Registrului Comertului.

Consecintele neinchiderii la timp a unei firme

Daca in trecut exista posibilitatea ca o firma sa fie „abandonata” de administratori/ asociati si sa fie ulterior uitata, in prezent legislatia fiscala prevede anumite consecinte nedorite in cazul in care firma nu este radiata la timp:

  • Expirarea sediului social sau nedepunerea bilantului anual poate sa aduca dizolvarea societatii din oficiu de catre Registrul Comertului. Astfel de fapte vor fi inscrise in cazierul fiscal;
  • Dizolvarea din oficiu poate fi de lunga durata, insa daca exista datorii mari la ANAF, ONRC poate cere ulterior insolventa firmei;
  • Daca nu exista datorii, ONRC poate propune lichidarea cu lichidator, iar tu poti sa fii in situatia in care acesta sa te traga la raspundere pentru situatia firmei, conform legii, in calitate de ultim administrator;
  • ANAF poate sa declare firmele inactive, daca nu se depun bilanturi si declaratii pentru o perioada. Acest fapt se va trece in cazierul fiscal al administratorului.

Conditii de aplicare a lichidarii voluntare fara lichidator

  • In primul rand, asociatii trebuie sa cada de acord asupra modului de impartire a bunurilor ramase dupa achitarea datoriilor (lichidarea);
  • A doua conditie este sa nu existe datorii catre ANAF sau catre alti creditori, care se pot opune inchiderii firmei. In anumite situatii se poate obtine un acord din partea creditorului in privinta lichidarii.

Cum se desfasoara lichidarea voluntara?

ETAPA A:  Dizolvare si lichidare voluntara

Documentele ce trebuie redactate si depuse in dosar in aceasta prima etapa sunt urmatoarele:

  • Cerere de inregistrare a mentiunii;
  • Hotararea AGA/ Decizia asociatului unic;
  • Dovada achitarii taxelor.

Ulterior, dupa 30 zile de la publicarea Hotararii AGA/ Deciziei asociatului unic in Monitorul Oficial, se poate trece la etapa urmatoare. Durata acestei etape variaza de la 2 la 4 saptamani, deoarece trebuie sa astepti publicarea in Monitorul Oficial a deciziei de dizolvare. Asadar, in total Etapa A poate avea o intindere temporala de pana la 2 luni.

Important in aceasta etapa este sa indeplinesti anumite proceduri simple, care sa nu creeze probleme ulterior:

  • Verificarea fisei contribuabilului la ANAF (nu trebuie sa figureze dobanzi si penalitati neachitate sau declaratii care nu au fost depuse);
  • Verificarea ca toate impozitele, obligatiile si taxele firmei sa fie achitate complet catre ANAF (orice datorie catre Administratia Financiara poate rezulta in probleme ulterioare in dizolvarea firmei);
  • Nu trebuie sa aveti datorii la diversi creditori pe firma (orice creditor care citeste Monitorul Oficial si observa ca doriti sa lichidati firma, la care sunteti dator, va dori banii inapoi, iar acest lucru poate sa ingreuneze procesul de lichidare).

ETAPA B:  Radierea

In aceasta a doua etapa, printre documentele necesare se numara:

  • Cerere de radiere;
  • Certificatul de inregistrare si certificatele constatatoare de autorizare;
  • Bilantul de lichidare, intocmit de un expert contabil;
  • Hotararea de repartizare a activelor societatii comerciale ( copie ), intocmit de un expert contabil;
  • Certificat de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale;
  • Dovada achitarii taxelor.

In etapa lichidarii, va trebui sa discuti cu un expert contabil, care sa iti ofere indicatii precise despre intocmirea bilantului de lichidare, ce bunuri au ramas si cum vor fi acestea impartite intre asociati (daca este cazul) si cum se calculeaza cuantumul impozitului pe venitul din lichidarea unei firme.

Asadar, procesul nu este unul complicat daca il analizezi pe etape si intelegi ce trebuie sa realizeze un contabil, precum si ce responsabilitati exista pentru asociati.

Daca vrei sa iti usurezi procesul de radiere, alege solutiile oferite de Reinvent Consulting:

Tarife inchidere firma: dizolvare si radiere firma

Tarifele de mai sus includ TVA, onorariul nostru si taxele legale.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro sau consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro

. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting

Be Sociable, Share!

Pe aceeasi tema

Related Posts

One Comment

  1. Mihaela 31 July 2017 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *