2 Registre REVISAL – Registrul Public si Registrul Privat

2 Registre REVISAL- Registrul Public si Registrul Privat

HG nr.877/2016 pentru modificarea si completarea HG nr.500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor si pentru aplicarea unitara a unor dispozitii legale a fost publicata in Monitorul Oficial in data de 28 noiembrie 2016, iar implementarea ei a inceput odata cu aparitia in Monitor. Pe scurt, noua lege, introduce un al doilea Registru in cadrul aplicatiei REVISAL – Registrul Public.

Acest act normativ prevede ca salariatii din mediul privat, cu un contract individual de munca sa figureze in Registrul privat, in timp ce persoanele platite din bani publici, care detin o functie prin contract individual de munca, printr-un act administrativ de numire, etc., vor fi inregistrati in Registrul public.

Asadar, putem spune ca Revisal a fost impartit in 2 sectiuni: un registru pentru salariati (privat) si un registru dedicat bugetarilor (public). Ambele registre vor fi intocmite in format electronic si trimise tot in maniera electronica catre ITM.

Fiecarui salariat din mediul privat, cu un contract individual de munca ii este intocmit un dosar personal. Odata cu aplicarea noii legi, autoritatile publice vor trebui sa realizeze un astfel de dosar si pentru fiecare bugetar, denumit dosar profesional. Exceptie de la inregistrarea in Registrul public fac: institutiile/autoritatile de aparare, ordine publica si siguranta nationala. Datele furnizate de aceste instutitii, se vor transmite urmand protocoale de colaborare speciale cu Ministerul Muncii, informatiile despre angajati fiind clasificate si protejate ca atare.

Registrul Public se va pastra la sediul institutiei/autoritatii publice si in acesta vor fi notate toate elementele de identificare a angajatilor publici: data angajarii/numirii, functia, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a raportului de munca sau de serviciu, perioada detasarii sau data încetarii contractului.

Transmiterea Registrului public se va realiza in maximum zece zile de la aplicarea unui viitor ordin al Ministerului Munci. Ordinul se va referi la data exacta cand vor trebui sa raporteze institutiile publice informatiile despre bugetari, insa momentan acesta este inca in dezbatere publica.

Modificarile aduse prin intermediul HG nr. 877/2016 includ si alte dispozitii importante in codul muncii:

  • Obligatia angajatorului de a elibera o adeverinta salariatului la incetarea contractului individual de munca, care sa ateste activitatea desfasurata, durata, salariul, vechimea in munca si in specialitate;
  • clarificarea unor reglementari din HG nr. 500/2011 privind sanctionarea muncii nedeclarate si reformularea sanctiunilor conform modificarilor si completarilor aduse de acest act;
  • scurtarea perioadei, de la 15 la 5 zile, in care ITM este obligat sa transmita date  din Registrul privat  al REVISAL, la solicitarea unei persoane, cu privire la activitatea desfasurata de aceasta, durata, salariul, vechimea in munca si in specialitate. Acelasi termen se va aplica si pentru Registrul public.

Toate aceste modificari au scopul de a reglementa si de a controla mai organizat activitatea din campul muncii si de a oferi transparenta atat pentru angajati, cat si pentru angajatori. De asemenea, aparitia Registrului public are ca scop eficientizarea evidentei banilor publici.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *