Cum afli daca exista cerere pentru ideea ta de afacere?

Cum sa afli daca exista cerere pentru ideea ta de afacere in 3 pasi-

Inainte de a demara procesul de infiintare a unei firme, indicat este sa verifici piata, sa cunosti competitia si sa stabilesti daca exista cerere pentru ideea ta de afacere. Acest articol iti ofera cateva sfaturi care sa te ajute in aceasta analiza initiala a pietei.

  1. Informatii despre domeniu

Cauta sa afli cat mai mult despre domeniul in care vrei sa iti deschizi o afacere. Analizeaza ultimele trend-uri din industria respectiva, cum se extinde, in ce ritm, cate companii impart piata etc. Toate aceste informatii te vor ajuta sa iti dai seama care este contextul in care vei lansa business-ul tau si care este dinamica industriei tale.

  1. Research pe cumparatorii si consumatorii din domeniu

Cel mai important pas este acela de analiza a pietei si a consumatorilor.

  • Cine cumpara produsele?
  • Ce caracteristici de cumparare identifici?
  • Ce status financiar si ce interese personale au cei care cumpara produse similare celui pe care il vei vinde si tu?

Incearca sa raspunzi la aceste intrebari cat mai obiectiv. Nu te gandi la un cumparator ideal pentru tine, ci la omul de rand care are un interes in ca cumpara produsul respectiv. De asemenea, incearca sa faci o estimare a procentului din piata pe care l-ar acoperi afacerea ta. Este posibil ca propunerea ta de business sa nu fie neaparat una noua, dar sa redistribuie masa consumatorilor catre tine. In acest caz, diferenta o va face planul tau de business.

  1. Analizeaza competitia

Daca realizezi pasii anteriori corect si in detaliu, vei vedea ca se identifica foarte usor competitia. Nu subestima, in schimb, numarul de afaceri din nisa ta. Ia in calcul si posibilele business-uri emergente si analizeaza pentru fiecare dintre acesti competitori punctele tari, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile in relatia cu afacerea ta. Citeste cat mai multe articole despre companiile competitoare, despre produsele si serviciile lor, despre beneficiile acordate clientilor etc.

In final, ce trebuie sa stii este ca daca vei face o analiza completa despre aceste 3 elemente, vei observa golurile pe care le poti acoperi si vei sti cum sa conturezi un plan de afacere pertinent si de durata.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *