Cum arata un website de prezentare care atrage vizitatori si ii transforma in clienti?

Cum arata un website de prezentare care atrage clienti- Reinvent Consulting.

Orice firma, de dimensiuni mici sau mari, are nevoie de promovare, si cum in prezent cel mai eficient mijloc de marketing este Internetul, este simplu de observat importanta unui website calitativ. Iti prezentam mai jos 5 calitati esentiale pe care un website (fie e-commerce, fie unul de prezentare) trebuie sa le detina pentru a creste vanzarile companiei tale.

 1. Este prietenos cu vizitatorul

Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa te gandesti care este primul motiv pentru care oamenii intra pe site-ul tau, ce cauta ei? Apoi sa le oferi raspunsul la acea informatie. Acest lucru trebuie sa se reflecte in modul in care arata prima pagina (sau pagina de destinatie) precum si in structura meniului si a drumului pe care acestia il vor avea in interiorul website-ului tau. Este dovedit faptul ca prea multe optiuni nu conduc la mai multe vanzari, ci la mai putine. Atunci cand avem prea multe produse din care sa alegem, nu mai alegem nimic.

Un exemplu foarte bun de website care respecta acest principiu este Apple.com

Apple are destule produse si servicii de oferit, de la mai multe tipuri de iPhone, iPad, Mac, la iTunes, serviciul cu clientii etc. Cand intri pe website-ul lor nu esti bombardat cu toate informatiile, ci in functie de ceea ce esti interesat mereu ai optiunea „Vezi mai multe.”

In meniu si pe prima pagina trebuie sa apara doar cele mai importante elemente, ca de exemplu categoriile de produse sau produsele care se vand cele mai bine, pentru a conduce clientul exact acolo unde doreste sa ajunga. Peste 50% din cautarile de pe Google se fac acum de pe dispozitive mobile, iar acest numar va creste. Daca prima pagina e incarcata cu informatii si produse, pe un ecran de 8 centimetri va fi imposibil de navigat.

2. Orientat catre marketing si vanzari

Chiar daca nu vinzi online, un site de calitate ar trebui sa duca potentialul client cu un pas mai aproape de a cumpara de la tine. Fie ca asta inseamna sa-ti lase datele de contact, sa ceara mai multe informatii sau pur si simplu sa inteleaga cum il poti ajuta tu si concureta ta nu. Mereu trebuie sa tii in minte acest lucru, atunci cand iti creezi sau imbunatatesti website-ul. Cand decizi sa incluzi un element pe website sau cum sa alegi din mai multe posibilitati adreseaza-ti mereu urmatoarea intrebare: Cum imi va aduce asta mai multi clienti? Cum imi va ajuta acest lucru afacerea sa creasca?

Poate unele elemente sunt frumoase, dar daca ingreuneaza website-ul si fac vizitatorii sa renunte inainte de a ajunge la produsul/serviciul tau, mai bine le excluzi.

Ce defineste un website care aduce vanzari?

  • Optimizarea pentru Motoarele de Cautare (SEO);
  • Adaugarea testimonialelor;
  • Adaugarea portofoliului de clienti;
  • Adaugarea unui formular de contact unde oamenii pot cere mai multe informatii;
  • Drumul potentialului client pe website sa fie directionat catre conversie, catre o vanzare;

 3. Transmiterea mesajului corect

Aceasta calitate este dificil de explicat pentru ca tine foarte mult de scriere, de cunoasterea psihologiei umane, de empatie si intelegerea potentialului client. Doar o agentie de webdesign buna, respectiv un copywriter talentat va reusi sa transmita mesajul corect si sa-l faca interesant.

Sunt cateva lucruri pe care le poti face si tu pentru a imbunatati acest aspect.

  • Identifica mesajul pe care vrei sa il transmiti

Inainte de scrie un text pentru website, gandeste-te care este principalul mesaj pe care vrei sa il transmiti, care este propunerea ta unica de vanzare?

Identifica in primul rand cum il ajuta produsul tau pe client si apoi particularizeaza mesajul in functie de caracteristicile produsului. Nu confunda beneficiile (Cum ma ajuta produsul?), cu caracteristicile (Ce face produsul?)!

  • Citeste despre psihologie si utilizeaza psihologia culorilor

Folosirea unei abordari multidisciplinare (psihologie, marketing, business, dezvoltare de produs etc.) poate face diferenta dintre un produs bun si unul extraordinar, dintre o companie buna si una care domina piata.

Psihologia ne ajuta sa intelegem mai bine cum gandeste un client, cum ia decizii (inclusiv cea de cumparare) si in general cum functionam ca oameni. Dacă vei cunoaște aceste lucruri îți vei putea modifica mesajele transmise și produsele create încât să se potrivească cât mai bine acestor nevoi.

In crearea de website-uri, psihologia culorilor este extrem de importanta. Poate ai observat că majoritatea companiilor IT sau Social Media (Facebook, Twitter, Linkedin etc.) își bazează imaginea în primul rând pe culoarea albastru? Fac acest lucru pentru că albastrul sugerează încredere, liniște.

CITESTE AICI: Simbolistica culorii in marketing – INFOGRAFIC 

  • Foloseste structura AIDA

AIDA este unul din cele mai simple dar eficiente modele de transmitere a unui mesaj si de persuasiune folosite in vanzari. Initialele vin de la:

Atentie

Interes

Dorinta

Actiune

Gandeste-te cum poti atrage atentia asupra produsului/serviciului (statistici, culori/imagini, titlu), cum poti starni interesul omului (beneficii, avantaje), cum sa-i starnesti dorinta (oferte, reduceri, exclusivitate) si cel mai important, nu uita sa-i ceri sa treaca la actiune!  Asta insemnand sa cumpere, sa te contacteze, sa ceara mai multe informatii sau pur si simplu sa distribuie acel articol.

4. Website-ul trebuie sa fie memorabil si estetic

Inainte de a fi frumos, un website trebuie sa fie functional si orientat catre marketing, asta e clar. Dar dincolo de asta, un design frumos si bine gandit te poate diferentia de concurenta si poate face omul sa-si aminteasca de tine mai tarziu, atunci cand ia decizia de cumparare.

Recomandare este pentru un design simplu, aerisit si care sa fie placut privirii. Dincolo de asta, in functie de afacerea ta, de pozitionarea pe care vrei sa o ai si de clienti, aici intervin aspectele de culoare, dimensiuni si aranjare.

Daca pana acum totul a fost stiinta, aceasta este partea de arta ce tine de crearea unui website de calitate. Mentine o comunicare stransa cu cel care iti construieste site-ul si fii sigur ca ii oferi de la inceput informatii clare legate de esenta afacerii tale.

5. Simplu de folosit si care nu necesita mentenanta ulterioara

Exista o dezbatere intre programatorii „adevarati” care creeaza site-urile de la 0 si cei care lucreaza pe WordPress. Daca ai nevoie de un website foarte complex, cum este eMag de exemplu, WordPress nu este de ajuns. Dar in cazul a 90% din companii cerintele lor pot extraordinar de bine sa fie indeplinite de un website WordPress.

Un website creat pe aceasta paltforma reduce din cheltuielile de modificari ulterioare si mentenanta pentru ca tu sa ai acces usor la partea „din spate” a site-ului si sa faci modificarile de care ai nevoie. Interfata este foarte prietenoasa cu utilizatorul si intuitiva, si de obicei cel care i-a creat website-ul iti poate arata in cateva minute cum se foloseste. De asemenea, blogul este creat printr-o apasare de buton si il poti folosi pentru a comunica cu clientii sau sa iti optimizezi si mai departe site-ul pentru motoarele de cautare.

Referinta:  smarters.ro

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *