6 pasi catre o strategie de marketing pentru start-up!

6 pasi catre o strategie de marketing pentru start-up!

Vrei sa iti promovezi afacerea in mod eficient, dar nu ai vrea sa cheltuiesti din bugetul initial pentru colaborarile cu agentii de marketing? Chiar daca nu esti expert, poti sa creezi o strategie de baza, care sa te ghideze in viitor pentru orice actiune de marketing.

Iti prezentam in articol 7 pasi pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a elabora un plan de marketing care sa iti asigure o promovare eficienta pe termen lung:

  1. Analiza consumatorului

In acest moment, trebuie sa incepi prin a raspunde la cateva intrebari esentiale despre publicul tau. Printre acestea se numara: Cine cumpara si foloseste produsul/ serviciul?; Cum se realizeaza procesul de cumparare?; Carei necesitati raspunde compania ta?, etc.

Asadar, este important sa intelegi nevoile si dorintele posibililor tai clienti si sa stii cum produsul/ serviciul oferit de tine poate deveni alegerea de cumparare a acestora. De asemenea, incearca sa segmentezi piata deoarece vei obtine avantaje in strategia de promovare:

  • sa identifici segmente de piata mari, pentru a-ti asigura profitabilitate;
  • sa identifici segmente care vor fi abordate prin intermediul marketingului;
  • sa dezvolti programele si actiunile de marketing.
  1. Analiza pietei

In aceasta etapa, trebuie sa faci o cercetare de piata, sa identifici exact care este sectorul destinat afacerii tale, care e pozitia produsului tau in piata, care sunt factorii care creeaza competitivitate in piata, etc.

  1. Analiza propriei afaceri in raport cu concurenta

Pentru a fi una dintre firmele de top in domeniul tau, trebuie sa ai forta de vanzari, capacitate de cercetare si resurse financiare alocate marketingului si research-ului. De aceea, e important sa afli cat aloca si prin ce este recunoscuta o firma faimoasa din domeniul tau de activitate. Astfel, vei putea sa intelegi ce metode trebuie sa folosesti pentru a influenta decizia de cumparare a clientilor.

  1. Identifica canalele de distributie

In aceasta etapa este momentul sa intebi “Cum poate ajunge produsul tau la consumator?” si “Care sunt companiile care detin puterea in interiorul fiecarui canal?”. Aceste raspunsuri te vor ajuta sa iti dai seama cum poti ajunge in mod ideal la toti consumatorii interesati.

  1. Dezvolta mixul de marketing

Daca ai realizat research-ul corect, ai identificat canalele de distributie ale produsului tau, acum este momentul sa definesti brandul. Cea mai eficienta metoda pentru planificarea mixului de marketing este “metoda celor 4 P”:

  • Produs
  • Plasament
  • Promovare
  • Pret

Incearca sa raspunzi la cateva intrebari esentiale in acest moment, care te vor ghida in orice campanie de promovare viitoare: “Cum se integreaza fiecare produs in stocul tau/ in specificul firmei?”; “Ce anume diferentiaza produsul meu de competitie?” etc.

  1. Analizeaza bugetul alocat marketingului

In pofida pasilor de mai sus, extrem de importanti de altfel, esentialul abia acum se creeaza. Fa o analiza a tuturor costurilor la care s-ar ajunge daca indeplinesti etapele anterioare. Analizeaza in cat timp iti vei recupera investitia si seteaza-ti obiective de vanzari si, desigur, bugetul ce va fi alocat fiecarei etape.

  1. Revizuieste si optimizeaza strategia

Acesta este o etapa continua in dezvoltarea si cresterea unei afaceri. Indiferent de buget, de planurile initiale sau de profit, intotdeauna vei avea nevoie sa faci mici schimbari in strategie. De aceea, nu uita ca acest plan de marketing nu este unul final. Tine cont de piata, cerceteaza competitia si optimizeaza-ti planul de marketing astfel incat sa ajungi la cat mai multi clienti si sa ai cat mai multe vanzari. In plus, vei observa ca experienta si evolutia afacerii tale vor dicta anumite modificari, de care nu trebuie sa te feresti. Din contra, priveste-le ca pe o provocare si un pas in plus catre success!

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail marketing@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

 

Be Sociable, Share!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *