ANAF: Procedura noua in cadrul controalelor contribuabililor mari

ANAF- Procedura noua in cadrul controalelor contribuabililor mari Inspectiile fiscale se realizeaza in baza Codului de procedura fiscala, iar de curand s-a introdus o noua procedura de administrare si monitorizare a contribuabililor de mari dimensiuni. Ordinul ANAF numarul 1023/ 2017, aplicat incepand cu 20 aprilie 2017, aduce o noua procedura de control pentru contribuabilii mari.

Actiunile  de control fiscal la marii contribuabili se realizeaza in continuare de catre  inspectorii fiscali din cadrul Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili. Exista si situatii exceptionale cand alte structuri de inspectie fiscala, prin delegare de competenta, pot efectua controale in cadrul sediilor principale sau secundare ale acestui tip de contribuabil.

Organul de inspectie fiscala competent are sarcina de a efectua o analiza de risc, din care sa compuna o lista a contribuabililor  care vor primi controale fiscale. Urmeaza o instiintare in scris din partea organului competent catre platitorul care urmeaza a fi verificat. Acest document se numeste aviz de inspectie fiscala. Acest aviz se emite cu 30 de zile inainte de momentul controlului.

Ordinul ANAF nr. 1023/ 2017 reglementeaza ca actul de control incheiat in urma controlului, impreuna cu actul administrativ-fiscal emis vor fi transmise Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili pentru valorificare, conform prevederilor legale.

In noul document nu se mai regaseste prevederea conform careia actiunile de control incrucisat la un mare contribuabil sau la un sediu secundar al acestuia sunt in competenta personalului cu atributii de inspectie fiscala.

De asemenea, din 2017 devin mari contribuabili acei platitiori care indeplinesc urmatoarele conditii, conform Ordinului ANAF nr. 3609/ 2016:

  • contribuabilii afiliati in mod direct la un mare contribuabil (criteriul afilierii directe);
  • contribuabilii nou-infiintati, care la data infiintarii realizeaza sau se angajeaza in actiuni de  investitii majore in timp scurt;
  • membrii unui grup fiscal unic, daca reprezentantul fiscal sau unul dintre membrii ce apartin grupului indeplineste anumite criterii.

Exista si posibilitatea unui control inopinat, organele fiscale nefiind obligate sa anunte contribuabilul. Acest tip de control consta intr-o verificare ca urmare a unor informatii legate de existenta unor fapte si situatii realizate de contribuabil, fara a respecta legislatia fiscala.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting

Be Sociable, Share!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *