Cheltuielile de protocol – ce sunt si cum se inregistreaza

Cheltuielile de protocol – ce sunt si cum se inregistreaza

In momentul demararii unei afaceri trebuie sa inregistrezi anumite sume care vor fi utilizate pentru achizitionarea produselor pentru protocol. Afla ce documente trebuie inregistrate si cum se justifica cheltuielile de protocol.

Protocolul se refera la acele produse achizitionate sau acele cheltuieli inregistrate de catre firma din fonduri proprii, utilizate pentru intalniri cu clientii sau in alte scopuri de business.

Spre exemplu, daca ai o intalnire de afaceri importanta sau un interviu cu un viitor angajat, ii vei servi ceai sau cafea. Poate doresti sa ai mereu la birou pentru angajatii tai fructe proaspete din care sa se serveasca singuri sau poate doresti sa ai un minibar pentru a servi partenerii de afaceri dupa program.

Toate acestea reprezinta cheltuieli de protocol, iar ele se inregistreaza in gestiunea contabila a firmei.

Daca intalnirile de afaceri au scopul promovarii companiei, TVA-ul aferent este in totalitate deductibil.

Protocolul la intalnirile de afaceri in afara firmei – aceasta cheltuiala este deductibila in limita a 2% din profitul contabil. La aceasta se adauga si cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile de protocol (inclusiv cheltuielile cu tutun si alcool). Bonurile de la astfel de intalniri se ataseaza la Ordinul de deplasare, care a fost emis pe numele persoanei care va deconta aceste cheltuieli.

Protocolul intern al firmei – pentru a desfasura activitatea in mod satisfacator pentru angajati si clienti, vor exista si cheltuieli pentru protocolul intern al firmei, care sunt si ele deductibile. Cateva exemple sunt: apa, fructe, obiecte de curatenie,etc. Si aceste bonuri se ataseaza la Ordinul de deplasare, intocmit pe numele persoanei care deconteaza cheltuielile.

Achizitionarea de cadouri si protocolul – cu anumite ocazii, sarbatori nationale, aniversari sau pentru promovarea serviciilor, o companie poate achizitiona produse pentru a fi oferite partenerilor de afaceri. Pentru bonurile fiscale aferente cadourilor ce nu depasesc suma de 100 RON nu se plateste TVA. Pentru cadouri cu o valoare de peste 100 RON se va adauga TVA pentru suma ce depaseste acest prag. Adica, daca achizitionezi un cadou in valoare de 150 RON, TVA-ul se va aplica pentru suma de 50 RON.

Un aspect foarte important de care trebuie sa tii cont este acela ca toate bonurile fiscale trebuie sa contina in mod obligatoriu urmatoarele date: denumirea fiecarui produs, pretul, cantitatea, valoarea totala si valoarea TVA. Din punct de vedere al TVA, acesta se poate deduce de pe bonurile fiscale doar daca pe acesta este inclus codul de TVA al companiei, iar valoarea bonului fiscal este sub valoarea de 100 de euro.

Alege serviciile de evidenta financiar-contabila marca Reinvent Consulting, companie cu peste 17.000 clienti in portofoliu, compusa dintr-o echipa de profesionisti acreditati CECCAR si CAFR.

Tarifele pentru evidenta financiar – contabila incep de la 150 lei/luna, dar depind de numarul de salariati, numarul de documente lunare si activitatea firmei.

Pentru mai multe detalii despre tarife CLICK AICI!

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting

 

Be Sociable, Share!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *