Franciza: avantaje si dezavantaje

Infiintarea unei firme in sistem de franciza- avantaje si dezavantaje
Infiintarea unei firme in sistem de franciza- avantaje si dezavantaje

Te gandesti sa pornesti o afacere si esti indecis daca sa demarezi un business pe cont propriu sau sa deschizi o firma in sistem de franciza? Iata avantajele si dezavantajele acestor 2 tipuri de societati.

Intrarea in antreprenoriat prin intermediul francizelor

O franciza  este avantajoasa mai ales datorita brandului puternic din spatele ei si poti obtine sfaturi si informatii despre strategii de promovare si de vanzari direct de la o companie-mama de renume. Un alt atuu al celor care aleg sa isi infiinteze o firma in sistem de franciza este diminuarea riscului de esec, deoarece vorbim despre o afacere cu experienta in domeniu de ani de zile.

Deschiderea unei societati de tip franciza presupune achizitionarea acesteia, proces ce se refera la constituirea unei intelegeri intre doua parti, conform careia una dintre acestea (francizatul) primeste dreptul de a fi desemnat proprietar pe aceasta intreprindere, insa va actiona intotdeauna conform unor metode si conditii impuse de cealalta parte (francizorul).

O franciza inseamna notorietate

Francizele sunt societati notorii, recunoscute la nivel national sau international, iar achizitia acestora iti ofera beneficii care te ajuta sa economisesti resurse:

  • Primesti o afacere la cheie;
  • Apartii unui grup de renume, care te va ajuta in relatia cu furnizorii;
  • Obtii notorietate instant, inca de la momentul infiintarii;
  • Vei avea clienti deja fideli brandului, care iti vor trece pragul inca din primele zile;
  • Marketingul si publicitatea brandului vizeaza toate filialele, nu doar firma-mama.

Ce presupune crearea unei francize?

Furnizorul nu cedeaza o parte din afacerea sa. Din contra, crearea unui business care sa permita sistemul de franciza ii ofera multiple beneficii si initiatorului, cum ar fi implicarea in toate deciziile de business, extinderea in piata.

Prin oferirea unui francizat posibilitatea de a-si infiinta o afacere sub acelasi nume, furnizorul poate sa extinda afacerea initiala. Acest lucru se intampla mai ales deoarece initiatorul ajunge la o limita in ceea ce priveste resursele, iar afacerea continua sa se dezvolte, atragand clienti. De aceea, pentru a beneficia de pe urma profitului, se accepta transformarea in franciza.

Pe langa beneficiile prezentate anterior, exista si anumite conditii care se impun celui care infiinteaza in regim de franciza:

  • Taxa de acces, care se achita la momentul achizitionarii francizei;
  • Plati la intervale periodice, o cota – parte din cifra de afaceri, o suma fixa lunara, anuala, etc.;
  • Sa dovedeasca ca are forta financiara de a demara afacerea, dar sa respecte standardele impuse de francizor;
  • Sa utilizeze aceeasi retea de furnizori ai francizorului;
  • Sa aiba elementele de identitate vizuala, precum logo, marca comerciala, slogan, aceeasi combinatie de culori utilizate in identitatea brandului-mama;
  • Sa pastreze aceeasi pregatire a personalului la standardele de calitate impuse de francizor.

Dezavantaje pentru cel care preia in sistem de franciza:

  • Pierderea independentei, rolul francizatului fiind de administrator al business-ului;
  • Piedici in dezvoltarea afacerii.

Cu toate acestea, a deschide o firma in sistem de franciza este una dintre cele mai bune idei pentru antreprenorii la inceput de drum.

In Romania, in ultimii ani, s-au extins foarte multe afaceri, printre care cele mai cunoscute fiind: McDonald’s, KFC, Fornetti, Pizza Hut, Lavazza, Julius Meinl, Starbucks,etc.

Exista si numeroase business-uri romanesti ca origine care s-au dezvoltat sub forma de franciza: Elvila, Jolidon, Musette, Tina R, Rompetrol, Ana Pan, Mobexpert etc.

Ce presupune inceperea unui afaceri proprii?

Orice antreprenor care doreste sa demareze o afacere proprie, trebuie sa tina cont de cativa pasi esentiali inainte de a trece la actiune.

In primul rand, a infiinta o afacere independent, cu propriile resurse este intr-adevar mai ieftin, dar asta implica si riscuri mai mari. Cele mai mari provocari ale antreprenorului independent sunt urmatoarele:

  • Mentinerea unei calitati ridicate a serviciilor sau produselor;
  • Castigarea clientilor si fidelizarea lor prin intermediul diverselor strategii;
  • Acapararea unei nise in piata, intr-un timp cat mai scurt;
  • Investitii in diverse canale de comunicare pentru cresterea vanzarilor;
  • Investitii in ceea ce priveste dezvoltarea personalului si crearea unor experti fideli companiei, pe termen lung;
  • Mentinerea unei culturi organizationale atat in plan intern, cat si in plan extern, traduse in campanii de CSR.

Printre avantaje se numara:

  • Independenta in antreprenoriat;
  • Posibilitatea de a negocia si de a lega relatii cu furnizori si parteneri
  • Implicare directa si independenta in alegerea canalelor de promovare si in crearea strategiilor.

Chiar daca in cazul unei francize, spre exemplu, ritmul de crestere si dezvoltare economica a afacerii este mai rapid, deoarece multe dintre strategii sunt deja testate, libertatea pe care ti-o ofera propria afacere este uneori de nepretuit.

Satisfactiile care insotesc succesul pe cont propriu va fi semnificativ mai mare, chiar daca implica mai mult timp pana la atingerea lui.

Orice ai alege sa infiintezi, Reinvent Consulting iti sta la dispozitie cu o echipa de experti in solutionarea oricaror dileme juridice si fiscale.

Pachete START-UP-uri:

  • Pachetul START-UP: 

Infiintarea Firmei Gratuit, daca alegeti pachetul de contabilitate cu plata in avans pentru primele 6 luni.

  • Pachetul START-UP EXTINS:

Infiintarea Firmei Gratuit, Sigla Gratuit (3 propuneri), Site web de prezentare a societatii la doar 300 RON, pentru alegerea serviciilor de evidenta contabila, cu plata in avans pentru 6 luni si a serviciului de gazduire sediu, pentru minim 1 an.

Plata in rate! Daca ai un card de credit Raiffeisen, Banca Romaneasca sau Banc Post, ai posibilitatea de a plati oricare din pachetele de mai sus, in sase rate egale.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *