Inregistrare marca la OSIM

inregistrare marca OSIM Reinvent Consulting (1)
Inregistrare marca OSIM Reinvent Consulting

Cine nu e scris pe lista nu exista. Despre inregistrare marca la OSIM!

Firme si embleme

Firmele si emblemele se inregistreaza la ONRC, de catre persoane juridice sau persoane fizice autorizate, iar persoana care le va inregistra va avea drept de folosinta exclusiva asupra lor. Inregistrarea firmei la ONRC este obligatorie inainte de inceperea activitatii, iar legea prevede ca firma trebuie sa “fie diferita de toate celelalte firme existente”. Daca exista riscul unei confuzii cu o alta entitate, atunci se vor adauga precizari sau elemente de diferentiere. Emblema, pe de alta parte, este facultativa, cum spuneam, si trebuie sa fie diferita doar fata de alte embleme inregistrate la acelasi oficiu al registrului comertului si in acelasi domeniu de activitate. Exceptie fac firmele de mare renume, ca Chanel, Volkswagen, Vodafone etc., care nu trebuie sa fie inregistrate la acelasi oficiu al registrului comertului pentru a se crea un risc de confuzie.

Marci

In Romania, o marca nu este protejata decat daca este inregistrata la OSIM. Protectia poate fi ceruta de persoane fizice sau juridice, fara diferente procedurale intre cele doua cazuri. De asemenea, marca poate fi inregistrata pentru una sau mai multe clase, conform Clasificarii de la Nisa.

Chiar daca procedura de inregistrare nu este neaparat foarte simpla si nici foarte rapida, e important sa o parcurgeti daca doriti sa va asigurati ca munca echipei de marketing si bugetele investite in comunicare, necesare construirii unui brand puternic, nu sunt vampirizate de alti concurenti. Protejarea marcilor dvs., indiferent ca este vorba despre denumirea produselor, ambalaje, sloganuri etc., va da dreptul de folosire exclusiva a acestora pe teritoriul national si un instrument legal prin care puteti obliga competitorii neloiali sa inceteze practicile si sa retraga produsele care va incalca acest drept. De tinut minte ca, pentru a beneficia de protectie internationala, fie se parcurg procedurile de inregistrare din fiecare dintre tarile in care se  doreste protejarea marcilor, fie se adreseaza o cerere de inregistrare internationala Organizatiei Mondiale a Proprietatii Intelectuale, in baza Aranjamentului de la Madrid. Pentru UE, exista si o a treia varianta, anume inregistrarea unei marci comunitare. Aceasta procedura vine la pachet cu multe avantaje, pe care insa spatiul nu ne permite sa le exploram aici.

Cert este ca avantajele inregistrarii marcilor companiei sunt atat de importante incat aproape ca par de la sine intelese. La nivelul dezavantajelor, nu exista practic niciunul, in afara de investitia de timp, energie si eventual consum nervos presupuse de orice demers birocratic. Dar acest dezavantaj este usor conturnabil daca incredintati demersul unor profesionisti cu experienta.

Serviciile noastre de inregistrare marci, desene si modele industriale va stau la dispozitie. Acum, va oferim si servicii de creare a logo-urilor, contra cost sau gratuit, la achizitionarea pachetelor de servicii de contabilitate. Pentru detalii, consultati oferta aici.

Stiati ca…

  • Emblema nu poate inlocui firma pe panourile publicitare sau documentele comerciale de tipul facturilor, comenzilor, listelor de tarife etc? Emblema poate figura pe acestea, dar obligatoriu va trebui mentionata “vizibil” si firma. De asemenea, daca emblema contine cuvinte, firma trebuie scrisa cu un font mai mare decat jumatate din fontul cuvantului din emblema. Suna a gaselnita fantezista, dar este o obligatie legala reala.
  • Inregistrarea unei marci nu ofera protectie perpetua? O marca inregistrata este protejata doar timp de 10 ani, dar inregistrarea poate fi prelungita cu perioade succesive de cate 10 ani. De asemenea, o marca nefolosita timp de 5 ani consecutivi intr-un anumit domeniu poate fi “atacata”, iar tertii pot obtine decaderea din drepturi a proprietarului marcii si apoi isi pot inregistra marca pentru ei?

Cu ce te putem ajuta?

  • Daca vrei un logo memorabil, atunci te putem ajuta cu crearea acestuia. Pret: de la 30 de euro, in functie de cerinte si complexitate.
  • Posibilitate de plata in 6 rate!

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting

Be Sociable, Share!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *