Locuiesti in imobil nou? Afla detalii despre infiintarea unei asociatii de proprietari.

infiintare asociatie proprietari Reinvent Consulting
Infiintare asociatie proprietari Reinvent Consulting

Ai achizitionat un apartament intr-un imobil nou? Iata tot ce trebuie sa stii despre infiintarea unei asociatii de proprietari!

Daca esti cumparator al unui imobil nou dintr-un complex abia construit, ai nevoie de o asociatie de proprietari.  Mai jos iti oferim cateva detalii despre procedura de infiintare, actele necesare si iti propunem o modalitate prin care sa iti usurezi munca infiintarii unei asociatii.

Prima Casa, prima asociatie de proprietari

Efectele la nivel macroeconomic si social ale Programului Prima Casa fac obiectul unei Strategii elaborate de Ministerul Finantelor si publicate pe site-ul institutiei, dar si al unor interminabile dezbateri si luari de pozitie in presa de specialitate. Reinvent Consulting vine in intampinarea noilor proprietari de locuinte, in majoritatea lor tineri profesionisti ocupati, pentru a le facilita munca.

Vorbim deci despre oameni care au deja multe pe cap si care trebuie sa gaseasca timp si energie sa se ocupe si de infiintarea asociatiei de proprietari. Un demers care poate sa devina un test de anduranta nervoasa. Aici intervin serviciile noastre, care simplifica procesul si au un cost avantajos.

Dispozitiile legale privitoare la infiintarea si inregistrarea Asociatiilor de Proprietari sunt cele cuprinse in Legea 230/2007. Spunem „deocamdata” pentru ca se afla in lucru proiectul unei legi noi, care a fost adoptat de Guvern la sfarsitul lui 2016.

Pana atunci, iata cateva prevederi ale Legii 230/2007:

Art. 4

(1) Asociatia de proprietari are drept scop administrarea si gestionarea proprietatii comune care, pe langa drepturi, impune obligatii pentru toti proprietarii.

(2) Consecintele neluarii masurilor de organizare si functionare cu privire la administrarea si gestiunea proprietatii comune sunt in raspunderea juridica a tuturor proprietarilor sau a reprezentantilor acestora, dupa caz.

Aceeasi lege stabileste si mecanismul de creare al asociatiilor: cel putin jumatate plus unu dintre proprietari trebuie sa se intruneasca intr-o Adunare generala de constituire, sa redacteze (in baza Legii 230/2007) Statutul asociatiei si Acordul de Asociere, care va avea anexat un tabel nominal cu semnaturile proprietarilor care isi exprima acordul. Acestea impreuna cu procesul-verbal al adunarii generale de constituire se depun si se inregistreaza la organul financiar local in a carui raza teritoriala se afla cladirea.

Acordul de asociere trebuie sa contina:

  • adresa si individualizarea proprietatii individuale, potrivit actului de proprietate;
  • numele si prenumele tuturor proprietarilor;
  • descrierea proprietatii, cuprinzand: descrierea cladirii, structura cladirii, numarul de etaje, numarul de apartamente structurate pe numar de camere, numarul spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, suprafata terenului aferent cladirii;
  • enumerarea si descrierea partilor aflate in proprietate comuna;
  • cota-parte indiviza ce revine fiecarui proprietar din proprietatea comuna.

Mult mai simplu ar fi sa te adresezi profesionistilor.

Reinvent Consulting iti pune la dispozitie servicii optimizate, la un raport calitate-pret imbatabil. Fie ca ai nevoie doar de o sesiune de consultanta, sau ca decizi sa colaborezi cu noi in procesul de infiintare a  asociatiei de proprietari, suntem aici pentru nevoile tale.

Nu uita, evidenta contabila este obligatorie. Fiind persoana juridica, chiar daca nu are scop patrimonial, asociatia de proprietari este obligata sa isi organizeze contabilitatea si sa depuna declaratii fiscale, conform prevederilor Legii Contabilitatii (82/1991 cu modificarile si completarile ulterioare). Intreaba consultantul Reinvent care sunt obligatiile asociatiei in acest sens si cum poate asociatia voastra sa  beneficieze de experienta si de preturile noastre accesibile.

Oferta Reinvent Consulting infiintare asociatie proprietari:

Infiintare asociatie de proprietari – 1.200 lei (include taxele juridice, TVA si onorariu) pentru asociatii din Bucuresti si Ilfov sau 1.700 lei (include taxele juridice, TVA si onorariu). 

CLICK AICI pentru detalii!

Ai nevoie de contabilitate pentru asociatia ta? Pretul unui abonament incepe de la 150 lei/ luna (include TVA).

Detalii despre proceduri si tarifele complete: CLICK AICI!

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *