Reinvent Consulting pe podium la Baja Romania 2017 prin Claudiu Barbu si Paul Spiridon

Cand pasiunea iti da tarcoale nu poti sa devii spectator chiar daca anumite aspecte ale starii de sanatate nu iti sunt tocmai favorabile. Iar daca AND-ul tau poarta amprenta performantei, nu vei ezita sa te intorci in competitiile rally raid. Dincolo de limite exista oameni care fac spectacol si dau culoare competitiilor. Exemplul lor este o cale de urmat. Ei sunt luptatori, sportivi sustinuti in demersul lor de familie si parteneri. Din aceasta categorie face parte si endurist-ul Barbu Claudiu, sportivul care a trecut de la doua la patru roti. Performanta excelenta la SsangYong Baja 500 Romania unde echipajul a obtinut locul 7 in clasamentul general si locul 3 la Grupa UTV + 800.

A debutat in cursele de enduro in anul 2014 la etapa de la Gheorgheni. S-a antrenat pe circuitul de motocross la Ciolpani alaturi de Adrian Raduta. A participat la cantonamente de pregatire in Spania si s-a antrenat pe nisipul fierbinte din Tunisia alaturi de reputatul si indragitul pilot roman Mani Gyenes. A participat la toate etapele de enduro in campionatul national 2015 al FRM unde s-a clasat pe locul III la individual. Cu ligamentele si meniscul de la piciorul drept facute praf, a luat startul intr-o competitie de anduranta.

Pasiunea pentru sport si vointa calita alaturi de riderii mentionati i-a adus unul dintre cele mai frumoase podiumuri din cariera la debutul in rally raid pe KTM, locul 1 la Clasa Hobby la editia TRANSCARPATIC Rally Raid din 2015. Din acel moment spiritul de aventura, de prietenie si competitie parca a devenit un stil de viata pentru sportivul Barbu Claudiu.

Am revenit in rally raid cu mare placere. Cred in aceasta ramura sportiva care se poate dezvolta. Respect si pretuiesc efortul organizatorilor care de multe ori nu este vazut. Am decis sa trec la patru roti din cauza starii nu tocmai bune a coloanei mele. Fractura din 2013 din desert isi spune cuvantul acum. Stiam ca nu pot sa fac fata efortului pe motor si am ales sa concurez pe un Polaris RZR, model 2017 de 170CP. Un model foarte ascultator care mi-a adus la prima cursa multe satisfactii.” a precizat Claudiu.

Virusul unei competitii trebuie tratat cu pregatirea fizica si psihica, cu verificarea vehicului de competitie dar si cu acomodarea, cunoasterea capacitatilor, perfomantelor si a manevrabilitatii acestuia. Startul intr-o competitie de rally raid este frumos. Esti odihnit, ti-ai facut adnotarile pe roadbook, ti-ai pregatit o strategie, cunosti punctele de alimentare si primii kilometrii se scurg in clepsidra concursului. Apoi apar provocarile. Gasesti zone cu aderenta diferita, cu noroi. Apa care ti-a udat echipamentul aduna noroiul, caldura si praful iti patrund prin toti porii, iar ratarea unui reper poate sa-ti creeze disconfort in afara de pierderea timpului pe proba.

Premergator BAJA 500 din acest an am efectuat doua etape de pregatire la Fundulea. Am folosit roadbook-urile de la editia din anul 2016 si am parcurs doua segmente impreuna cu Paul Spiridon. Paul este omul care m-a ajutat cu tot ce inseamna logistica pana acum. Actuala formula m-a obligat sa-l aleg pe Paul in calitate de navigator. Desi mai are multe de invatat, Paul Spiridon s-a descurcat iar acolo unde a intampinat anumite nelamuriri am hotarat impreuna in ce directie ne indreptam. Paul a avut momente cand nu a reusit sa tina ritmul dictarii cu ritmul de deplasare. Am pierdut mult timp, am pierdut cel putin 50 de minute pe traseu la un moment dat si nu intelegeam unde gresim. Intr-un final am oprit un echipaj italian si i-am intrebat la ce pozitie sunt pe rooadbook. Noi eram la pozitia 30 iar ei la 240, dar fiecare dintre noi pe alt roadbook. Mi-am dat seama de confuzie si am reluat competitia. Pentru comunicare am folosit un Terratrip, un sistem excelent care nu a dat rateuri. Am avut o cursa fara incidente tehnice, fara pene. Polaris-ul a functionat ireprosabil chiar daca pentru moment are un inconvenient pe care-l vom rezolva. Capacitatea rezervorului de combustibil este prea mica pentru competitii de anduranta. Am avut cinci realimentari.Vom cauta o solutie pentru a marii capacitatea rezervorului, pentru a creste autonomia vehiculului” a precizat Barbu Claudiu.

Daca in prima parte a concursului, terenul cu noroi i-a intrebuintat serios pe concurenti, in partea de final ritmul s-a modificat si a facut o noua triere in randul competitorilor.
Sunt foarte fericit ca am reusit sa termin acest concurs. La final adrenalina imi pompa lacrimi de bucurie. Am avut cateva momente dificile dar am reusit. Oboseala s-a acumulat rapid. Nu ne-am dat seama cand si cum au trecut 11 ore de competitie. Am avut noroc ca am primit doua roodbok-uri, la cererea noastra. Primele exemplare s-au facut praf de la apa si noroi. In rally raid exista costuri destul de mari pentru organizatori sau pentru echipe, piloti. Nu stiu cum se descurca cei care organizeaza astfel de competitii dar eu vreau sa le multumesc pentru tot ceea ce fac si suporta. Este o munca titanica pe care o apreciez si respect. Participarea mea este posibila in rally raid datorita: ASP Group (Importator oficial Polaris, LS2 Helmets, ITP), reprezentat de Bogdan Dumitriu, care s-a si prezentat sambata seara la Buzau pentru a ne felicita pentru faptul ca am terminat cursa, fara sa stie la acel moment ca am terminat pe locul III. De asemenea, am primit felicitari de la Oldřich Hřích, reprezentatul Polaris Cehia – Europa. Alti parteneri: Reinvent Consulting si Best Ride. Nu vreau sa uit sa aduc multumiri echipei tehnice: Marius Botezat, Radu Gabi, Cristian Dragomir, Raluca Sima, Georgiana Gaman si bineinteles familiei, cea care ma sustine neconditionat” a conchis Barbu Claudiu.

Sursa: http://autostiri.ro/barbu-claudiu-si-paul-spiridon-debut-pe-podium-la-ssangyong-baja-500-romania-grupa-utv-800/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *