Rubrica de marti: INTREABA UN EXPERT!

rubrica de marti, Reinvent Consulting

Scopul nostru este acela de a sustine dezvoltarea unei comunitati de business bine informata si de a crea un mediu de afaceri cat mai competitiv!

Expertii Reinvent Consulting sunt alaturi de tine pentru a-ti oferi solutiile si raspunsurile potrivite, pe linie juridica si financiara. Asadar, cu ce te putem ajuta? Intreaba-ne! Suntem aici pentru tine!

Intrebarea de astazi se refera la obtinerea acordului vecinilor in vederea aprobarii autorizatiilor de functionare de la Primarie.

Doamna Ana Maria Ion intreaba:

“Buna ziua,

Mi-am deschis un PFA cu sediul profesional stabilit intr-o camera dintr-un imobil proprietate personala, “la curte”, in care nu se afla mai multe apartamente si nici nu am perete comun cu vreun vecin. Registrul Comertului a aprobat dosarul de infiintare a firmei.

In schimb, pentru obtinerea autorizatiei de functionare de la primarie mi se cere acordul vecinilor proprietatii, desi nu am vecini direct afectati, ci doar limitrofi. Activitatea mea (CAEN 9602 – coafura si alte activitati de infrumusetare) nu este generatoare de disconfort si nici nu creeaza riscuri pentru sanatate, dar se invoca un document legal care spune la articolul cu pricina: “este nevoie de decizia comitetului executiv si cu acceptul proprietarilor direct afectati cu care se invecineaza, pe plan orizontal si vertical spatiul, in cazul condominiilor. In cazul spatiilor care nu se afla in condominii, acordul proprietarilor direct invecinati cu spatiul, exprimat in forma autentica, in vederea schimbarii destinatiei imobilelor existente sau, dupa caz, autorizatia de construire eliberata pentru schimbarea de destinatie a spatiului. In cazul in care in extrasul C.F. exista mentiunea ca este un spatiu cu alta destinatie decat aceea de locuinta nu se va solicita acest acord.”

Ce trebuie sa fac in momentul in care primesc un punct de vedere negativ de la primarie in loc de autorizatia de functionare? Multumesc pentru raspuns!

Doamna Alexandra Alexa, Director juridic, Reinvent Consulting, raspunde:

„Buna ziua,

Aveti doua posibilitati de solutionare a situatiei prezentate de dumneavoastra: fie schimbati destinatia, fie sa obtineti acordul vecinilor (cei din fata locatiei dvs. si cei din lateral).

Prima varianta implica impozite mai mari la stat, deoarece va fi nevoie sa schimbati destinatia locuintei drept punct de lucru. In al doilea caz, puteti sa obtineti acordul vecinilor (cei din fata locatiei dumneavoastra si din laterale) si veti solutiona totul mai usor, fara taxe suplimentare.

Trebuie sa tineti cont de faptul ca, in ciuda activitatii dumneavoastra, pot exista totusi motive care vor periclita linistea locatarilor: multe persoane care tranziteaza zona, multe autovechicule parcate, deseuri care necesita depozitare speciala, etc. Acest lucru se poate traduce si in zgomot sau eventuale neplaceri pentru vecini, iar pentru a evita plangeri sau reclamatii viitoare, va sfatuim sa obtineti acordul acestora.

O alta chestiune de care trebuie sa tineti cont este ca la ONRC, locuinta dumneavoastra apare ca fiind sediu profesional. Registrul nu necesita acordul proprietarilor in cadrul procesului de inregistrare juridica a firmei, insa Primariile au diverse cerinte in functie de situatiile intalnite anterior.

Asadar, acordul vecinilor apropiati, v-ar feri de eventuale reclamatii, iar daca Primaria doreste astfel de documente, trebuie sa va conformati.”  

Pentru informatii suplimentare sau pentru a ne adresa intrebarea ta, ne poti contacta la numarul de telefon 021-318.69.60 sau pe adresa de e-mail:  consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro sau financiar.contabil@reinventconsulting.ro

Consultantii nostri iti stau la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00 – 17:30.

Alege din start cea mai buna solutie pentru afacerea ta!

www.reinventconsulting.ro

http://www.facebook.com/reinventconsulting

Pe aceeasi tema

Related Posts

2 Comments

  1. cezar 5 January 2018 Reply
    • Reinvent Consulting 7 February 2018 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *