7 reguli pentru echilibru viata profesionala – viata personala

Echilibru viata profesionala - viata personala Reinvent Consulting
Echilibru viata profesionala – viata personala Reinvent Consulting

Calea spre succes? Echilibru viata profesionala – viata personala. Cum sa il obtii? Urmeaza cele 7 reguli pentru a gasi modul ideal de a imbina cariera si familia, astfel incat tu sa fii mereu la cote maxime!

  1. Dupa o anumita ora nu mai verifica e-mailurile

Este foarte important sa existe si o pauza de la problemele, agitatia, sarcinile aferente unui job sau unei afaceri. De cele mai multe ori este destul de greu s ate rupi, insa daca vrei cu adevarat ca in viata ta sa mai existe si altceva in afara de munca, fa un efort si dupa ora 18:00 de exemplu, lasa e-mailurile primite dupa aceasta ora spre a fi rezolvate a doua zi. Si oricum, daca este ceva extrem de important, vei fi sunat. Nu? Asa ca invata sa te bucuri de minim 3-4 ore pe zi, alocate doar tie, familiei, prietenilor.

  1. Invata sa spui NU

Daca esti disponibil oricand pentru sefi, chiar si in orele dupa program, atunci inevitabil te vei trezi in situatia in care esti supraincarcat cu prea multe lucruri de facut. Daca esti una dintre persoanele care spun Da de cate ori primesc ceva in plus de facut, reganditi aceasta abordare. Faceti o pauza de gandire, vrei sa faci un lucru in plus bine, nu vrei spune nu. Politicos, amabil. Nu este benefic ca un om sa fie supraincarcat, sa devin stresat si sa nu mai aiba rezultate pozitive. Mai bine lasi unele lucruri pe a doua zi, sau atribuite altcuiva, decat sa nu mai faci fata si sa faci lucrurile gresit.

  1. Munceste mai inteligent, nu mai mult

Prioritizeaza sarcinile, vezi ce este important si ce poate fi delegat sau merita mai putina atentie. Nu pierde timpul in intalniri lungi, nu sta la discutii prelungite, eficientizeaza modul de lucru, in functie de stilul tau ca persoana. Noteaza-ti mereu ce ai de facut si taie de pe lista fiecare sarcina pe masura ce o rezolvi. Totodata, este util sa iei fiecare lucru pe rand. Este mult mai eficient sa te ocupi de un aspect, sa ii acorzi intreaga atentie, apoi sa treci la urmatorul email, urmatoarea problema si tot asa. Daca faci 3 lucruri in acelasi timp, posibil sa le duci la capat, insa cu efort marit, atentie impartita in 3 directii si stres suplimentar.

  1. Lasa munca la birou

Ai terminat programul de munca, atunci inchide usa, lasa orice problema profesionala la birou si treci pe butonul de “viata personala”. Nu are rost sa ii incarci pe cei de acasa cu aspect profesionale, bucura-te de un film bun, o iesire in parc, un antrenament la sala, o pizza cu pritetenii etc. si incarca-ti bateriile pentru ziua de maine.

  1. Nu trebuie sa fii perfect

Nu poti sa faci lucrurile perfect de fiecare data, accepta acest lucru si iti va fi mult mai bine. Important e ca lucrurile sa fie facute bine, daca pui prea multa presiune pe tine, atunci cand nu este cazul. Muncesti 8-10 ore pe zi? Nu ai timp sa gatesti in fiecare zi, sa faci curat ca de “Paste”? Si ce daca? Poti comanda ceva de mancare din cand in cand, poti lua mancare semi-preparata. Din cand in cand poti face exceptii. Nu ai timp? Sau nu esti dispus sa mai faci si altceva dupa job? Fa o pauza si ia lucrurile ca atare.

     6. Nu incerca sa le faci tu pe toate

Este in regula samai lasi si pe ceilalti sa preia din atributii. Poate lucrurile nu voi iesi intotdeauna asa cum le-ai fi facut tu, insa pe termen lung vei simti beneficiile. Sentimentul de control si ca totul este realizat asa cum trebuie nu trebuie sa ne domine. Pentru ca atat in viata profesionala, cat si in cea personala apar mereu tot felul de situatii, iar gestionarea lor de unul singur va aduce si stres la un moment dat. Asa ca invata sa ceri ajutor si nu uita ca “unde-s multi puterea creste!”.

  1. Fa-ti propriile reguli

Ignora  situatiile de genul “asa trebuie” care vin de la alti oameni sau pur si simplu pentru ca asa se obisnuieste. Bazeaza-te pe propria intuitive.

Vedem cu toti ca asistam la o schimbare a modului de gandire, a modului de lucru si de viata. Facem parte din schimbare, asa ca ai toate resursele sa pui o linie clara intre profesie si cariera.

81% dintre mileniali (cei nascuti dupa 1980) considera ca ar trebui sa-si stabileasca propriile modele de lucru. Pentru unii, aceasta ar putea implica intalniri virtuale (prin Skype, de exemplu), mai degraba decat sedinte reale, posibiliatea de a lucra de acasa atunci cand doresc etc.

Gaseste propriul tau ritm! Succesul depinde de cum gestionezi tot ceea ce ti se intampla, iar echilibrul este cel care asigura un mod de viata armonios! Totul tine de tine…

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting

 

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *