Cash-flow…pe intelesul tuturor

Totul despre cash-flow Reinvent Consulting
Totul despre cash-flow Reinvent Consulting

Gestionare afacere: ce este cash-flow-ul? Ai business-ul tau? Intentionezi sa te lansezi pe piata cu o idee de afacere? Atunci trebuie sa stii ce este cash-flow-ul pentru a putea urmari evolutia firmei tale, rentabilitatea si profitabilitatea in ochii potentialilor parteneri de afaceri si investitori.

Matematic, cash-flow-ul sau fluxul de numerar reprezinta diferenta dintre incasarile si iesirile de numerar ale unei firme realizata pe o anumita perioada de timp.

Pentru o mai usoara interpretare a rezultatelor financiare inregistrare de o afacere, acesta se calculeaza pe perioada unui exercitiu financiar complet. Insa in anumite situatii, este necesar ca fluxul de numerar sa fie analizat pe durate mai scurte, ca de exemplu:

  • sase luni, in cazul proiectelor nationale;
  • intre unu si trei ani, in cazul proiectelor finantate din fonduri europene.

Pentru calcularea corecta a cash-flow-ului trebuie sa cunosti urmatoarele aspecte:

  • Informatii privind cheltuielile cu resursele umane: numar angajati, cuantum salarii platite, necesar extindere locuri de munca;
  • Informatii privind activitatea de productie: capacitatea de productie, echipamente necesare, reparatii – daca este cazul;
  • Informatii financiare: planul de investitii, planul de rambursare credite, contracte in derulare (termene de incasare si termene de plata);
  • Informatii contabile: politica de pret a companiei – cum se stabileste pretul, care este adaos-ul, ce reduceri se aplica.

Evaluarea fluxului de numerar presupune analiza a trei componente:

  • Investitii planificate – daca exista un plan de extindere activitate, achizitie echipamente de productie etc.

Care sunt investitiile necesare si care este valoarea acestora? Cand se vor face platile catre furnizori? Care este perioada de timp pentru implementarea planului de investitii?

  • Activitatea financiara – care sunt sursele de finantare ale business-ului: surse proprii, imprumuturi bancare, fonduri nerambursabile, imprumuturi la terte parti etc.

Aceste surse se inregistreaza ca si intrari in fluxul de numerar.

Ca si iesiri de numerar se incadeaza urmatoarele cheltuieli: plata dobanzilor pentru credite, plata ratelor la credite, plata imprumuturilor acordate de actionari (acolo unde este cazul)

  • Activitatea operationala – se aplica din momentul in care investitia este finalizata.

Daca firma a realizat activitate economica, se va completa informatia privind incasarile si cheltuielile realizate cu derularea activitatii. Dupa ce investitia a fost implementata, la incasarile si cheltuielile generate cu activitatea operationala se adauga si rezultatele obtinute de proiectul de investitie.

Veniturile operationale (sau din exploatare) sunt cele provenite din prestarea serviciilor catre clienti, vanzarea produselor, executia de lucrari.

Chetuielile inregistrare in activitatea de exploatare sunt cele aferente platii furnizorilor, utilitatilor, chiriilor, salariilor, taxelor, impozitelor, contributiilor sociale, activitatilor de promovare si publicitate.

Important:

  • Tine cont de TVA, unele cheltuieli sunt exprimate cu TVA, altele nu au TVA (salarii, taxe, impozite);
  • Cheltuielile cu amortizarea nu sunt incluse in estimarea fluxului de numerar, pentru ca nu presupun iesiri de lichiditati, ci doar o varianta prin care firma gaseste resurse pentru a inlocui mijloacele fixe, dupa ce acestea nu mai sunt functionabile la parametrii optimi;
  • Tine cont de data la care se primeste o incasare si data la care se efectueaza o plata. Daca firma cumpara materii prime pe data de 1 iunie si in contract se mentioneaza plata furnizorului la 2 luni distanta, aceasta plata se inregistreaza in cash-flow in momentul in care efectiv se plateste factura si nu la semnarea contractului.
  • Atentie la soldul zilnic: nu trebuie sa fie negativ, pentru ca acest lucru inseamna ca firma nu are resurse financiare pentru a plati cheltuielile curente. In caz de sold negativ repetat, societatea are nevoie de o sursa de finantare externa care sa asigure necesarul de lichiditati pentru platile curente.

Alege serviciile de evidenta financiar- contabila marca Reinvent Consulting. Tarife incepand de la 175 lei/ luna! Detalii aici!

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting

Be Sociable, Share!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *