Reclama pe Instagram. Ce inseamna si cum poti incepe sa iti promovezi afacerea pe aceasta platforma?

Promovare instagram Reinvent Consulting
Promovare instagram Reinvent Consulting

Cu peste 500 milioane de utilizatori activi pe luna, dintre care 90% fac parte din generatia millennials (cei nascuti intre 1985-2000), generatie a carei detasare fata de canalele traditionale de comunicare este intens discutata, Instagram nu mai poate lipsi din strategia de social a niciunei companii care se adreseaza publicului tanar. Daca nu stii cum arata o reclama pe “Insta” si, mai ales, cum arata una eficienta, acest articol este pentru tine.

Cu ce seamana o reclama de pe Instagram?

Pe platforma Instagram, reclamele sunt practic identice (sau aproape) cu o postare oarecare, cu diferenta ca reclamele au linkuri integrate (embedded) care duc pe site-ul advertiserului. Poate fi o singura imagine, un singur clip sau postari care contin mai multe imagini intre care se poate naviga prin swipe: acestea sunt reclamele “carusel” si permit evidentierea diverselor caracteristici ale produsului sau serviciului.

In plus, reclamele Instagram sunt insotite de butoane CTA, call to action, adica acele butoane care invita utilizatorul sa treaca la actiune si sa interactioneze intr-un anumit fel cu produsul/brandul. Butoanele CTA sunt actualmente 7 la numar – Book Now, Contact Us, Download, Learn More, Shop Now, Sign Up, Watch More, cu un al optulea (Donate More) care se va adauga in curand.

Dar din punct de vedere tehnic ce inseamna sa iti promovezi afacerea pe Instagram?

Reclama foto: provocarea este de a transmite o poveste complexa prin intermediul unei singure imagini statice. Detalii tehnice : raport de aspect: 1:1, dimensiune 1080×1080 pixeli, rezolutie minima: 600×315 pixeli pentru format orizontal si 600×600 pixeli pentru formatul patrat, tip de fisier: .jpg sau .png, dimensiune maxima fisier: 30MB; imaginea nu poate contine mai mult de 20% text.

Reclama video: iti permite sa arati imagini in miscare cu produsul . Clipurile nu trebuie sa depaseasca 60 de secunde si vor incepe sa ruleze automat atunci cand se afla in centrul unui feed. Detalii tehnice: raport de aspect : 1:1, rezolutie minima : 600×315 pixeli pentru format orizontal, 600×600 pixeli pentru format patrat, tip de fisier : MP4, lungime maxima : 60 secunde, dimensiunea maxima a fisierului 1,75 GB ; va fi necesara o imagine thumbnail, care nu poate fi acoperita de text in proportie mai mare de 20%.

Reclama carusel: cuprinde mai multe imagini statice sau clipuri in aceeasi postare. Navigarea se face cu swipe la stanga. detalii tehnice:  raport de aspect : 1 :1, dimensiune imagine : 1080×1080 pixeli, rezolutie minima : 600×600 pixeli (patrat), tip de fisier : .jpg sau .png, dimensiune maxima a fisierului : 30MB, imaginea nu poate include mai mult de 20% text ;

 11 sfaturi pentru o campanie reusita

  1. Segmenteaza publicul astfel incat sa oferi reclame de ordin generic, de popularizare, noilor clienti si sa oferi discounturi celor loiali. Mergi mai departe si foloseste instrumete de tipul AdRol Dynamic Creative pentru a livra reclame in functie de produsele specifice vizualizate de utilizatori.
  2. Refoloseste continutul care a performat bine pe Facebook. Pe Instagram, imaginile artistice sunt la mare cautare, dar nu ezita sa refolosesti si pe Instagram cele mai bune reclame de pe Facebook. In general, reclamele care functioneaza bine pe prima retea vor fi eficiente si pe a doua, Facebook-ul avand integrata platforma Instagram.
  3. Verificati ROI-ul (return on investment = gradul de conversie al reclamelor) saptamanal si lunar. In lumea platformelor sociale, acesta poate varia semnificativ de la ora la ora si chiar de la zi la zi. Studiati o vreme dinamica ROI pentru a va putea optimiza campaniile viitoare.
  4. Folositi la maximum continuturile generate de utilizatori. Este documentat faptul ca milenialii (cum spuneam, 90% dintre utilizatorii Instagram) au mai multa incredere in si tind sa retina mai usor continuturile generate de alti utilizatori decat cele traditionale. Cautati pe Instagram postari organice care au legatura cu produsul vostru. Daca gasesti continut de calitate, cere permisiunea respectivilor utilizatori sa le folositi fotografiile in campania voastra de marketing.
  5. Fa clientii sa se simta celebri. Cu cat poti crea mai mult engagement pe Instagram, cu atat sunt mai mari sansele ca produsul tau sa le vina in minte la urmatoarea ocazie de cumparare. Asadar, “taguieste” utilizatorii in comentarii si da share la fotografiile lor, pentru a crea o legatura personala cu ei si a-i face sa se simta importanti.
  6. Foloseste contul de Instagram pentru a oferi reduceri si oferte speciale. In felul acesta vei creste vanzarile on-site.
  7. Utilizeaza hashtag-urile si location tag-urile. Stimuleaza publicul sa interactioneze cu brandul, profitand la maximum de pe care le ofera Instagram. Studiile au aratat ca 88% dintre postarile brandurilor cuprind minim un hashtag si ca aceste postari genereaza cu 13% mai multa interactiune decat cele fara. Tot astfel, postarile cu location tag genereaza cu 79% mai mult engagement.
  8. Ai grija la caption-uri (comentariile care insotesc fotografiile), dar nu iti face griji pentru lungimea lor. Nu pare sa existe nicio corelatie intre lungimea unei postari si engagement-ul pe care il genereaza. In schimb, exista o corelatie puternica intre acesta din urma si un truc simplu: folosirea handle-urilor altor utilizatori. O corelatie tradusa intr-o crestere cu 56% a engagement-ului fata de postarile care nu folosesc acest feature.
  9. Nu filtra excesiv publicul. Pana nu intelegi bine cum interactioneaza utilizatorii Instagram cu brandul, incearca sa nu targetezi excesiv publicul. Lasa loc pentru surprize.
  10. Nu uita ca native advertising-ul are specificitatea lui. Comportamentul utilizatorilor pe Instagram difera de comportamentul acelorasi utilizatori pe Facebook. Experienta Instagram este pasiva. Cu alte cuvinte, nu e ceva foarte obisnuit ca un user Instagram sa dea cick pe linkuri si butoane. Nu te baza prea mult pe acest indicator pentru a evalua performanta campaniei.
  11. Nu fi prea agresiv cu discursul de vanzari. Utilizatorii Instagram se asteapata sa vada un anumit tip de continut, iar daca reclama se indeparteaza prea tare de ceea ce au in mod obisnuit in feed, reactia lor vizavi de produs s-ar putea sa fie mai degraba una de respingere. Discretia si “potrivirea in peisaj” sunt cheie. Lasa imaginile atractive sa vorbeasca.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Be Sociable, Share!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *