Atestatul de producator si certificatul de comercializare a produselor agricole vor fi valabile 5 ani

 

Legea nr. 170/2017 pentru modificarea Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol  a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 571, iar reglementarile din aceasta lege se refera la prelungirea valabilitatii mandatului de producator, precum si a certificatului de comercializare a produselor agricole.

Incepand cu anul 2018, atestatul de producator isi va extinde perioada de valabilitate de la 4 ani la 5 ani, conform noului act normativ, la fel si in cazul certificatului de comercializare a produselor din sectorul agricol va fi valabil timp de cinci ani. Acestea se vor elibera de catre Primariile care administreaza zona in care respectivul  teren sau ferma cultiva produse si alimente comercializate de producator.

Certificatul si atestatul vor trebui reinnoite si vizate in fiecare an de catre Primarii, vizele fiind emise pe fiecare fila din document (5 ani inseamna 5 file). Atestatul de producator se elibereaza de catre primar in termen de 5 zile lucratoare de la data solicitarii, cu avizul consultativ al structurilor asociative profesionale/ patronale/ sindicate din agricultura, constituite potrivit legii, organizate la nivel local si judetean si inregistrate la primariile comunelor, oraselor, municipiilor.

In Legea 170/2017 se mentioneaza ca articole importante din corpul Legii 145/ 2014 se vor modifica astfel:

„Valabilitatea atestatului de producator este de 5 ani de la data emiterii. Atestatul de producator contine o fila distincta pentru fiecare an, se completeaza anual cu datele din registrul agricol si se vizează prin aplicarea stampilei si a semnaturii primarului comunei, orasului, municipiului, sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz.”

„Carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol este valabil 5 ani si se eliberează la cerere solicitantului de catre primarul pe a carui raza de competenta se afla terenul/ ferma/ gospodaria in care se obtin produsele estimate a fi destinate comercializarii, in termen de 5 zile lucratoare de la data solicitarii, dupa verificarea existenței atestatului de producator si după verificarea faptica în teren a existentei produsului/ produselor supus /supuse comercializarii.” […]

„Carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol conține 5 file, cate una pentru fiecare an de valabilitate. Filele se completeazacu datele privind identitatea producatorului agricol ca titular si, dupa caz, a sotului/ sotiei, rudelor/ afinilor de gradul I, informatiile din fiecare an de valabilitate privind suprafetele cultivate si structurile corespunzătoare pe specii de legume, pomi fructiferi, cartof, cereale, oleaginoase, vita-de-vie pentru struguri de vin/ struguri de masa, alte culturi, respectiv pe specii de animale, care sa reflecte grupele de produse vegetale/ grupele de animale stabilite la art. 105 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si productiile estimate a fi destinate comercializarii, este semnata de primar si ramane nedetasabila la carnet.”

Daca vrei sa initiezi o afacere in acest domeniu trebuie sa stii ca daca esti persoana fizica si doresti sa comercializezi astfel de produse agricole, inainte de certificatul de producator, ai nevoie de atestatul de la Primarie.

Iata ce contin aceste atestate:

  • Date de identificare ale agricultorului;
  • Detalii despre suprafețele cultivate;
  • Indicatii despre speciile de legume, pomi fructiferi etc;
  • Indicatii despre speciile de animale din cadrul fermei/ gospodariei/ terenului, inregistrate in registrul agricol organizat de autoritatile administratiei publice locale.

Aceste noi modificari legate de valabilitatea acestor documente au venit pe fondul dorintei de simplificare a birocratiei din domeniu si reprezinta o masura de dezvoltare a afacerilor in domeniul agricol. De asemenea, aceasta prelungire reprezinta si costuri reduse pentru  fermierii sau antreprenorii din domeniu si ii vor ajuta sa patrunda mai usor in supermarket-uri, piete locale si nationale.

Toate aceste noi regelementari se vor aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2018 si vor aduce beneficii multiple pentru fermieri prin reducerea timpului petrecut cu depunerea documentelor sau obtinerea avizelor.  

Atentie! Atestatele de producator agricol emise in 2017 sunt valabile pana la expirare.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Be Sociable, Share!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *