Contabilitate PFA, II, IF: contabilitate in partida simpla

contabilitate in partida simpla Reinvent Consulting
contabilitate in partida simpla Reinvent Consulting

Conform OMPF 170/ 2015, PFA, II, IF  ale caror venituri sunt supuse impozitului pe venit in conformitate cu prevederile Codului Fiscal si  al caror venit net anual este determinat in sistem real, au obligatia tinerii contabilitatii in partida simpla. Asta daca nu aleg sa treaca la contabilitatea in partida dubla.

Ce inseamna contabilitatea in partida simpla?

  • Completarea Registrului de incasari si plati si a Registrului inventar. Acestea nu se mai inregistreaza la Administratia Fiscala.
  • Inscrierea datelor in contabilitate se face fie manual, fie se pot utiliza sistemele informatice de prelucrare a datelor.
  • Venitul impozabil se determina in functie de incasari si plati si nu in functie de facturi emise sau primite.
  • Sunt obligatorii de completat cele 2 registre, iar folosirea altor documente este optionala. Factura este obligatorie.
  • Se face inventarierea anual, dar nu neaparat la sfarsit de an.

Ce registre se folosesc pentru contabilitate in partida simpla?

Potrivit Ordinului MFP nr. 170/2015, pentru evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate se utilizeaza urmatoarele registre contabile:

  • Registrul-jurnal de incasari si plati: se inregistreaza in ordinea efectuarii lor toate sumele incasate si platite.

Incasari: venituri incasate din derularea activitatii,  aporturi in numerar si prin conturi bancare,  credite bancare sau  alte imprumuturi,  despagubiri, sponsorizari, mecenat sau donatii, subventii din fonduri nerambursabile.

Plati: cheltuieli inregistrate in derularea activitatii, restituiri de  aporturi in numerar si prin conturi bancare, rambursarea de credite bancare sau alte imprumuturi, alte plati efectuate (de exemplu: penalitati, amenzi platite).

  • Registrul-inventar: se inregistreaza  activele si datoriile inventariate si trebuie completat la inceputul activitatii, la sfarsitul exercitiului financiar, precum si cu ocazia incetarii activitatii.

Alaturi de aceste doua registre, alte documente necesare in functie de activitatea PFA-ului sunt:

  • Registrul unic de control – solicitarea acestui registru se face in termen de 30 de zile de la infiintarea firmei;
  • Registrul de evidenta a salariatiilor – in cazul in care PFA are angajati trebuie sa completeze acest registru si sa-l inregistreze la inspectoratul de munca de pe raza teritoriala a sediului.
  • Fisa mijlocului fix;
  • Factura si chitanta;
  • Avizul de insotire a marfii;
  • Lista de inventariere;
  • Dispoziția de plata/ incasare caatre casierie;
  • Statul de salarii.

Important!

  • Atat Registrul-jurnal de incasari si plati, cat si Registrul-inventar, trebuie pastrate timp de zece ani.
  • Contabilitatea in partida simpla se tine in limba romana si in moneda nationala.
  • Persoanele fizice autorizate pot utiliza toate formularele mentionate mai sus sau doar o parte, in functie de activitatea desfasurata.

Expertii Reinvent Consulting sunt alaturi de tine atat in ceea ce priveste infiintarea unui PFA/ II/ IF cat si cu evidenta financiar-contabila.

  • infiintare PFA/ II/ IF– 190 lei (toate taxele incluse) – Bucuresti, Ilfov/ 290 lei alte judete;
  • contabilitate PFA/ II/ IF: de la 175 lei/ luna (in  functie de numarul de documente/ salariati).

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Be Sociable, Share!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *