Crowdfunding – cum te ajuta aceasta metoda de finantare in lansarea afacerii?

Crowdfunding – cum te ajuta aceasta metoda de finantare in lansarea afacerii-

O idee de afaceri importanta si de interes pentru societate de multe ori nu vede lumina zilei. Acest lucru se intampla deoarece obtinerea finantarii poate fi un calvar pentru un antreprenor la inceput de drum. Exista numeroase platforme, evenimente de networking sau hub-uri speciale pentru a initia aceste discutii intre antreprenori si investitori.

Printre optiunile de finantare se afla si crowdfunding-ul. Despre ce este vorba si cum functioneaza platformele din domeniu vei afla in continuare.

Platformele si campaniile de crowdfunding pot fi rezumate la un tip de finantare direct de la potentiali consumatori sau clienti, nu de la investitori. Astfel, aceste campanii pot fi un bun punct de inceput pentru strangerea resurselor pentru afacerea ta, dar cu ajutorul lor poti sa analizezi si daca exista cerere pentru produsul tau. De multe ori, aceasta verificare a interesului posibililor clienti pentru un nou produs sau serviciu este un motiv mai important decat orice de a incerca metoda crowdfunding-ului. Numeroase companii testeaza specificatiile produselor lor si strang feedback de la cei interesati, pentru a aduce imbunatatiri inainte de marea lansare.

Inainte de a incepe o campanie de crowdfunding, exista cateva puncte de care sa tii cont. Iata care sunt cele mai importante:

  1. Alege platforma potrivita si tipul campaniei

Alegerea unei platforme potrivite pentru ideea ta de afacere iti va aduce atat castiguri din donatii, dar vei identifica si potentialul afacerii tale, care sunt punctele tari sau slabe, etc. Asadar, alege platforma astfel incat sa contina cat mai multi oameni interesati de proiecte ca al tau, pentru a primi atat finantare, cat si feedback constructiv si detaliat. Tot la acest moment trebuie sa decizi pentru ce tip de campanie de crowdfunding optezi:

  • Campanie de tipul “recompensa” – cei interesati de proiectul tau,vor primi diverse beneficii (produsul la un pret redus, diverse cadouri, gratuitate la optiunile extra ale produsului sau serviciului, etc.) sau reduceri la produsele si serviciile care sa lanseaza prin intermediul crowdfunding-ului;
  • Campanie de tipul “equity” – cei interesati, care doresc sa investeasca mai mult de cateva zeci de euro, pot deveni actionari in cadrul companiei care se lanseaza. In functie de donatia depusa vor beneficia de parti sociale sau un numar de actiuni intr-un procent direct proportional.

Iti este greu sa identifici site-urile si platformele care iti pot aduce succesul in campania de crowdfunding? Poti accesa o lista realizata de Forbes cu acele platforme aflate in top : CLICK AICI

  1. Creeaza o poveste si ofera un motiv serios pentru care oamenii sa se implice in proiectul tau

Cel mai simplu mod de a te diferentia de sutele si zecile de mii de idei de produse sau servicii prezentate pe platformele de crowdfunding este sa te implici in crearea unei povesti in jurul produselor, pe care cei interesati sa doneze sa o aprecieze. Storytelling-ul reprezinta principalul mijloc prin care business-ul tau sau produsul vor ajunge direct la publicul-tinta si il vor influenta sa te sprijine.

  1. Acorda atentie nevoilor celor care te vor sprijini

Chiar daca te gandesti ca vrei sa obtii finantare pentru start-up-ul tau, nu uita cine te va ajuta. Integreaza in povestea de mai sus cadouri si beneficii care sa ii motiveze pe potentialii donatori. Castigul tau este principalul scop, dar nu uita de posibilii clienti sau investitori si arata-le ca sprijinul lor, oricat de mic, nu va fi uitat.

  1. Planifica-ti campaniile de marketing si promoveaza-te intens

Initiatorii unor astfel de campanii de crowdfunding investesc foarte mult in tot ce inseamna marketing si campanii de promovare. Asta se intampla deoarece platformele de crowdfunding nu sunt platforme de promovare a serviciilor sau produselor unei companii. De aceasta parte te vei ocupa tu, in calitate de antreprenor.

In 2014, domeniul crowdfunding a finantat proiecte in valoare de 10 miliarde de dolari americani, iar cifrele au crescut exponential in urmatorii ani. In consecinta, analizeaza piata pe care doresti sa te extinzi si organizeaza o astfel de campanie de finantare. Investeste timp si resurse personale pentru a creea un produs/ serviciu care sa atraga cat mai multi investitori sau potentiali cumparatori.

Chiar daca nu reusesti sa atingi target-ul si sa obtii finantarea, invata din erori si din punctele slabe ale acestei campanii. Ulterior, aplica modificari si ia-o de la capat!

Drumul catre succes nu este usor, iar finantarea ideii de afacere poate parea dificila la inceput, insa perseverenta si un plan de afaceri bine pus la punct iti vor fi cele mai importante atuuri.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *