Evidenta orelor de lucru – ce presupune acest lucru?

Evidenta orelor de lucru – ce presupune acest lucru-

Conform ultimelor modificari din Codul Muncii, evidenta orelor de lucru ale salariatilor trebuie sa fie mult mai atent monitorizata. Inspectia Muncii a venit si cu unele clarificari in acest domeniu. Afla care sunt metodele de evidenta, ce angajati sunt vizati cu precadere si care sunt reglementarile.

Pe scurt, noile reglementari ale institutiei propun ca angajatorul sa foloseasca orice forma de evidenta pentru programul de munca al angajatilor sau oricate tipuri de instrumente ce vor fi centralizate ulterior. Pentru acei angajati care nu au un program clar, cu multe deplasari, exista si prevederi speciale.

In Codul Muncii se arata ca “angajatorul are obligatia de a tine la locul de munca evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidentierea orei de incepere si a celei de sfarsit al programului de lucru.”

Angajatorul are libertatea de a utiliza mai multe instrumente de evidenta a programului salariatilor, conform Inspecitie Muncii. Cateva dintre ele sunt:

  • Condica de prezenta;
  • Pontaj realizat manual sau automatizat;
  • Foaie de prezenta colectiva, etc.

Angajatorul poate utiliza mai multe instrumente pentru a tine evidenta, care sa fie prezentata la final controalelor ITM.

De asemenea, semnarea evidentei de catre angajat nu este obligatorie. Astfel ca, angajatorul nu va fi sanctionat de inspectori in cazul prezentarii unei centralizari nesemnate de angajat.

Situatii mai speciale sunt ridicate de catre angajatii din anumite domenii

  • lucratorul mobil (transportator rutier): timpul de lucru al acestuia se regaseste detliat in Hotararea Guvernului nr. 38/2008 ca perioada cand acesta se afla la postul sau de lucru, in serviciul angajatorului si in exercitiul functiilor sale;
  • angajatii care lucreaza de acasa: programul de lucru este stabilit de catre acestia si este de datoria lor sa transmita evidenta, iar angajatorul verifica activitatea prin metodele si instrumentele stabilite de comun acord prin contractul de munca.
  • societatile de paza si protectie: conform Legii nr. 333/2003, unde aceste societati trebuie sa utilizeze registre de predare-primire pentru fiecare angajat, in care apar specificate ora de incepere si cea de sfarsit ale serviciului; ulterior pe baza de pontaj, se centralizeaza munca fiecarui angajat;
  • cadrele didactice: conform Legii nr. 1/2011 a educatiei nationale) programul profesorilor din invatamantul superior se calculeaza distinct; angajatorul tine evidenta acestor ore de munca, tinand cot de timpul lucrat si de modul de calcul al normelor de munca al profesorilor, confrm legii educatiei;
  • zilieri: conform Legii nr. 52/2011 se precizează că în registrul evidentei orelor de lucru trebuie existe obligatoriu urmatoarele elemente: data, numărul orelor de lucru efectuate in fiecare zi, precum si elemente optionale ca ora de incepere si cea de final a programului.

Noile reglementari nu aduc mari schimbari in privinta legislatiei in domeniul muncii, insa vin sa aduca clarificari in privinta evidentei orelor lucrate efectiv de catre salariati. Pana acum existau si situatii in care angajatorii nu trebuiau decat sa mentioneze programul angajatilor, iar unii dintre acestia  nu specificau programul pe care il petrec salariatii efectiv la birou. Asadar, pentru a avea o evidenta exacta a programului, Inspectia Muncii a realizat aceste precizari mai detaliate.

Ai nevoie de un expert care sa se ocupe de salarizare si de orice aspect al anagajarilor in cadrul companiei tale?

Reinvent Consulting este aici pentru a-ti facilita parcursul in antreprenoriat:

Pentru mai multe detalii sau pentru a stabili o programare, ne poti contacta la 021.318.69.60!

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *