Sistemul Split TVA – cont special pentru TVA

Sistemul Split TVA - cont special pentru TVA

Sistemul Split TVA reprezinta introducerea unei plati defalcate a taxei pe valoarea adaugata (TVA), ce va fi optionala de la 1 octombrie 2017 si obligatorie de la 1 ianuarie 2018. Firmele care doresc sa adere la acest sistem mai devreme de 1 ianuarie 2018 vor beneficia de cateva facilitati, printre care anularea penalitatilor de intarziere de la data de 30 septembrie (in anumite conditii) sau bonificatie de 5% din impozitul pe profit.

Momentan, societatile care cumpara bunuri si servicii au obligatia de a achita catre furnizori/ prestatori intreaga contravaloare a achizitiilor de bunuri/ prestarilor de servicii, inclusiv TVA aferenta, prin virarea intr-un cont bancar indicat de furnizor/prestator, in numerar/substitute de numerar, instrumente de plata etc.

Asadar, firmele vor fi obligate sa-si deschida cont separat de TVA, din care sa nu poata retrage bani. Din contul de TVA nu se pot face plati decat tot de TVA fie catre furnizori sau plati de TVA catre Bugetul Statului.

Reprezentantii Ministerului de Finante au declarat ca incepand cu data de 1 ianuarie 2018 societatile vor avea deschis la Trezorerie cont de TVA in lei. Acestea se deschid gratuit si nu genereaza costuri sau comisioane.

La banci vor fi deschise conturi de TVA pentru operatiunile in valuta.

Pentru aceste conturi se vor genera extrase de cont electronice, in format pdf cu un fisier xml atasat.

Noua procedura nu modifica regulile actuale ale sistemului de TVA.

Reprezentantii Ministerului de Finante apreciaza ca impactul privind plata defalcata a TVA va aduce la bugetul de stat 6 miliarde de lei pentru perioada 2018-2020, respectiv cate doua miliarde de lei anual si astfel se va combate evaziunea fiscala.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Be Sociable, Share!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *