Noua versiune a formularului 110 – regularizarea impozitului pe venit

noul formular 110, regularizare impozit venit, Reinvent Consulting

Noul formular 110 “Declaratie de regularizare/cerere de restituire privind impozitul pe venit retinut la sursa”, prin care sumele platite in plus catre stat vor fi restituite catre contribuabili a fost aprobat de ANAF. Noua reglementare a fost deja publicata in Monitorul Oficial si urmeaza sa intre in vigoare.

Conform art. 170 din Codul de procedura fiscala, atunci cand platitorul de venituri a retinut la sursa un impozit pe venit mai mare decat cel datorat conform legii, restituirea acestuia se efectueaza de catre platitor, prin depunerea unei cereri beneficiarului de venit in termenul legal. Acest termen legal este de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a a aparut posibilitatea dreptului la restituire.

Conform procedurilor fiscale, sumele restituite de platitor se regularizeaza de catre acesta cu obligatiile fiscale de acelasi tip datorate in perioada fiscala in care s-a efectuat restituirea, prin depunerea unei declaratii de regularizare/cereri de restituire. Astfel,  Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.779/2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 110 a fost publicat in Monitor.

Cu alte cuvinte, noul formular 110 cuprinde informatii privind regularizarea sumelor datorate la bugetul de stat, printre care:

  • suma datorata in perioada de raportare;
  • suma restituita beneficiarului de venit;
  • suma ramasa de plata/de recuperat.

Formularul 110  se va depune de catre platitorii de venituri pentru perioada fiscala in care a avut loc restituirea sumelor catre beneficiarii de venit, dar are si rolul unei cereri de restituire.

Potrivit noului formular , acesta se depune in multiple formate:

  • format PDF, cu fisier XML;
  • pe CD, cu formatul hartie,
  • mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale.

Ai nevoie de asistenta contabila sau de un expert contabil?

Reinvent Consulting iti pune la dispozitie o echipa de contabili cu experienta, coordonati de experti contabili acreditati la nivel national de CECCAR.

Tarifele pentru evidenta financiar-contabila pornesc de la 175 lei/ luna, depind de forma de organizarea a societatii, numarul de salariati, numarul de documente. Serviciile sunt desfasurate si super-vizate de catre experti contabili, acreditati CECCAR, CCFR si CAFR.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *