Firma de import-export – intrebari si raspunsuri frecvente

 Firma de import-export - intrebari si raspunsuri frecvente

Operatiunile la Vama par extrem de complicate, dar exista numeroase facilitati pentru a usura munca si cheltuielile societatilor care se ocupa cu importuri si exporturi in Romania. Mai jos iti prezentam cateva elemente esentiale de retinut daca vrei sa iti infiintezi o firma care sa se ocupe de import-export.

Cine poate realiza import-export?

In primul rand, de notat este faptul ca operatiunile de import – export marfa pot fi realizate deopotriva de persoane fizice, cat si de persoane juridice. Asadar indiferent de ce alegi sa infiintezi: SA, SRL, SRL-D, PFA, II, Asociatie, Fundatie sau daca esti doar persoana fizica, aduce sau poti trimite produse din si in alte state.

Ai nevoie de cod de TVA in mod obligatoriu?

Conform legislatiei vamale in vigoare, societatile nu sunt obligate sa fie inregistrate in scopuri de TVA pentru a putea activa in importul/exportul de marfa extracomunitar. De asemenea, daca vorbim despre persoane fizice, acestea nu pot fi platitioare de TVA.

Insa, daca vorbim despre transport de marfa sau achizitie/ expediere comunitara va fi nevoie sa obtineti codul special de TVA intracomunitar, aplicabil in zona Uniunii Europene.

O alta clarificare demna de mentionat este faptul ca daca realizezi doar exporturi, NU se achita taxe vamale  si TVA.

Conform art. 294 lit. a) și b) din Codul fiscal, sunt scutite de taxa:

a) livrarile de bunuri expediate sau transportate in afara Uniunii Europene de catre furnizor sau de alta persoana in contul sau;

b) livrarile de bunuri expediate sau transportate in afara Uniunii Europene de catre cumparatorul care nu este stabilit in Romania sau de alta persoana in contul sau (…)”

Numarul EORI si cum se obtine?

EORI este un numar unic, introdus in iulie 2009 si utilizat in Uniunea Europeana, fiind atribuit de catre Autoritatea Vamala, pentru a fi utilizat in orice operatiune vamala de pe teritoriul comunitar european.

ATENTIE: Nu confunda EORI cu ROI (Registrul Operatorilor Intracomunitari),  care a fost abrogat la inceputul anului 2017!

Cine este obligat sa obtina numarul EORI?

  • operatorii economici (persoanele care, in cadrul activitatilor lor profesionale, exercita activitati reglementate de legislatia vamala, cum ar fi operatiunile de import, export, tranzit, depozitare, reprezentare, precum si operatiuni prealabile sosirii/ plecarii marfurilor care se introduc/ scot de pe teritoriul Comunitatii);
  • persoanele, altele decat operatorii economici, care introduc/ scot marfuri in/ din Uniunea Europeana.

Invalidarea numarului EORI are loc in urmatoarele situatii:

  • la solicitarea persoanei inregistrate;
  • in cazul in care autoritatea vamala are cunostinta de faptul ca persoana inregistrata si-a incetat activitatile care necesita inregistrare.

Alege serviciile Reinvent Consulting de infiintare firma si obtinere numar EORI, cod de TVA pe teritoriul Romaniei sau cod special intracomunitar!

  • Infiintare SRL – de la 320 RON (toate taxele la ONRC , TVA si onorariul INCLUSE)
  • Infiintare SRL-D/ PFA /II / IF – de la 190 RON (toate taxele la ONRC , TVA si onorariul INCLUSE)
  • Obtinere cod special de TVA intracomunitar – 250 RON
  • Obtinere cod normal de TVA – 500 RON
  • Obtinere numar EORI – 250 RON

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro sau consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *