Platesti impozit pe profit? Iata ce declaratii trebuie sa depuna firmele in decembrie 2017!

agenda fiscala decembrie 2017, Reinvent Consulting

Pana pe 21 decembrie 2017 contribuabilii care au ales sa fie platitori de impozit pe profit vor achita taxele trimestriale obligatorii acestui tip de impozitare si vor depune si cateva declaratii importante. Afla care e agenda fiscala pentru luna decembrie si cine trebuie sa depuna declaratii pe 21 decembrie 2017 si 3 ianuarie 2018.

Plata anticipata trimestriala a impozitului pe profit

Contribuabilii inregistrati ca platitori de impozit pe profit pot sa aleaga sa faca plati anticipate trimestriale in contul impozitului pe profit. Pana pe 21 decembrie 2017 ei pot calcula, pot declara si achita impozitul pe profit, aferent trimestrului patru.

Chiar daca Codul fiscal determina ca plata trimestriala a impozitului pe profit sa se realizeze pana pe data de 25 a lunii urmatoare, impozitul pentru ultimul trimestru se plateste pana pe 21 decembrie, din moment ce data de 25 coincide cu o sarbatoare legala. Societatile constituite in anul precedent, considerate „recent infiintate” NU pot achita impozitul trimestrial.

Formularul 100 – “Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat” se completeaza cu toate calculele, declararile si detaliile in privinta impozitul pe profit. Declaratia se depune la ANAF-ul in jurisdictia careia este inregistrata societatea platitoare.

Sanctiunile pentru nerespectarea termenului de depunere a formularului 100 sunt amenzi de la 1.000 pana la 5.000 de lei pentru contribuabilii mijlocii si mari si amenzi de la 500 la 1.000 de lei, pentru restul societatilor.

Declaratiile lunare vor fi depuse mai devreme – termen limita: 21 decembrie 2017

Luna decembrie vine, pe langa obligatiile pentru platitorii de impozit pe profit, si cu un termen mai mic de depunere a declaratiilor lunare. Asadar, acestea se vor depune in aceasta luna pana pe data de 21 decembrie, nu 25.

Calendarul fiscal ANAF al lunii decembrie stabileste termen limita si pentru urmatoarele declaratii:

  • Formularul 112 – “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate“.

Se depune de catre persoanele fizice si juridice, institutiile care sunt angajatori si de catre persoanele fizice care realizeaza in Romania venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intra sub incidenta legislatiei europene a securitatii sociale sau nu apartin acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte.

Daca nu se achita impozitele pentru retinerea la sursa sau contributiile pentru acest tip de profit, sanctiunile sunt destul de costisitoate. Contribuabilii mijlocii si mari risca amenzi de la 4.000 de lei, daca obligatiile fiscale sustrase la plata nu depasesc valoarea de 50.000 de lei, si pot ajunge pana la 27.000 de lei, daca obligatiile fiscale sustrase la plata sunt mai mari de 100.000 de lei.

  • Formularul 301 – Decontul special de TVA pentru luna precedenta;
  • Formularul 307 – Declaratia privind sumele rezultate din ajustarea TVA;
  • Formularul 390 VIES – Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare de bunuri pentru luna precedenta.

Pana pe data de 3 ianuarie trebuie depus formularul 394!

Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national aferente perioadei de raportare precedente” – formularul 394, aferent lunii noiembrie 2017 va fi depusa pana la data de 3 ianuarie 2017.

In mod normal ea se depune pana la data de 30 a lunii, insa deoarece vorbim despre cateva zile libere legale, se inregistreaza prelungirea termenului pana in prima zi lucratoare a lui 2018.

Documentul trebuie transmis indiferent daca in luna noiembrie s-au inregistrat sau nu operatiuni de natura celor care fac obiectul declaratiei.

Daca ai nevoie de un contabil cu experienta sau consultanta in vederea depunerii declaratiilor pentru societatea ta, Reinvent Consulting iti sta la dispozitie:

  • Abonament de contabilitate – de la 175 lei/luna; 
  • Consultanta fiscala si financiara – de la 150 lei/ 30 de minute.

Contacteaza-ne acum si stabileste o programare: 021.318.69.60 / 0733.050.151 

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *