Rubrica de marti: INTREABA UN EXPERT! Care e diferenta dintre un sediu gazduit pe adresa personala si un sediu pe spatiu inchiriat/ cabinet de avocat?

rubrica de marti, Reinvent Consulting

Scopul nostru este acela de a sustine dezvoltarea unei comunitati de business bine informata si de a crea un mediu de afaceri cat mai competitiv!

Expertii Reinvent Consulting sunt alaturi de tine pentru a-ti oferi solutiile si raspunsurile potrivite, pe linie juridica si financiara. Asadar, cu ce te putem ajuta? Intreaba-ne! Suntem aici pentru tine!

Intrebarea de astazi se refera la infiintarea unei societati si decizia privind stabilirea sediului social la un spatiu inchiriat, cabinet de avocat sau la o adresa personala.

Domnul Victor Marascu intreaba:

“Buna ziua,

Vreau sa incep o afacere in domeniul serviciilor de publicitate si nu pot sa inteleg care este diferenta dintre un sediu social gazduit (pe birou de avocat sau spatiu comercial) si sediu stabilit la casa personala (proprietatea parintilor). Imi puteti spune care este mai avantajos? Multumesc.”

Doamna Ramona Bajanaru, Director Juridic, Reinvent Consulting, raspunde:

 „Buna ziua,

In momentul in care va decideti sa inregistrati o societate, un PFA sau orice alt tip de entitate doriti, aveti nevoie de o adresa care sa functioneze drept sediu social.

In cazul in care aveti o locatie, proprietate personala, a parintilor, etc. putem incheia un contract de comodat cu titlu gratuit, prin care proprietarul va pune la dispozitie spatiul drept sediu social al firmei. Daca e vorba despre casa, nu aveti nevoie decat de contractul spatiului (contract de vanzare-cumparare, act de proprietate,etc.) si de cartea de identitate a proprietarului/ proprietarilor (in copie).

In privinta activitatii la sediu, puteti alege sa o declarati aici, dar acest lucru va aduce dupa sine si o majorare cu cateva procente a impozitului spatiului respectiv. Asta deorece este posibil sa se schimbe destinatia imobilului: din imobil de locuit in spatiu de birou. Pentru a evita aceasta majorare a impozitului, puteti, daca va permite si activitatea, sa declarati activitate la terti (pe teren), nu la sediul social.

Daca totusi doriti sa simplificati toata procedura, sa va asigurati ca primiti corespondenta la timp, ca nu vor aparea complicatii cu prezentarea actelor in momentul controalelor si pentru a preveni orice neregula din neatentie, va sfatuim sa alegeti totusi sediu social la cabinet de avocat. Spre exemplu, serviciile noastre de gazduire includ atat servicii de primire si notificare in privinta corespondentei, asistenta in cadrul controalelor, astfel ca dumneavoastra nu trebuie sa va complicati cu prezente inutile sau cu ridicarea personala a corespondentei.

Desigur, ambele sedii pot fi la fel de avantajoase, in functie de planul dumenavoastra de business, de marimea afacerii si de timpul pe care il puteti acorda societatii dumneavoastra.

Pentru orice detalii despre serviciile noastre juridice, financiare si pentru oferta de gazduire sediu social, va stam la dispozitie la numerul de telefon de mai jos sau la adresele de e-mail indicate.”

Pentru informatii suplimentare sau pentru a ne adresa intrebarea ta, ne poti contacta la numarul de telefon 021-318.69.60 sau pe adresa de e-mail:  consultanta.comerciala@reinventconsulting.ro sau financiar.contabil@reinventconsulting.ro

Consultantii nostri iti stau la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00 – 17:30.

Alege din start cea mai buna solutie pentru afacerea ta!

www.reinventconsulting.ro

http://www.facebook.com/reinventconsulting

 

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *