Noile formulare ANAF 086 si 311 referitoare la plata defalcata TVA, respectiv Declaratia privind TVA colectata

formulare 086 si 311 split tva Reinvent Consulting
formulare 086 si 311 split tva Reinvent Consulting

In vederea punerii in aplicare a controversatului mecanism de split TVA, ANAF a publicat modelele de formulare referitoare la plata defalcata TVA – formular 086, respectiv Declaratia privind TVA colectata – formular 311 si totodata instructiunile de completare a acestora.

  • Formularul 086 “Notificare privind aplicarea/ renuntarea la aplicarea mecanismului de plata defalcata a TVA”

Din 1 ianuarie 2018, mecanismul split TVA este obigatoriu pentru contribuabilii inregistrati in scop de TVA care au obligatii fiscale restante reprezentand TVA peste un anumit cuantum sau se afla sub incidenta legislatiei nationale privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.

Celelalte entitati juridice inregistrate in scop de TVA pot alege daca platesc TVA defalcat, iar in cazul in care opteaza pentru asa ceva trebuie sa comunice catre ANAF aceasta decizie.

Totodata, firmele platitoare de TVA care intra sub incidenta legislatiei privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa au obligatia de a notifica organului fiscal competent aplicarea platii defalcate a TVA, pana la data de 1 a lunii urmatoare celei in care acestia au intrat sub incidenta legislatiei privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.

  • Formular 311 „Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat”

Persoanele impozabile care au avut codul de TVA anulat au obligatia ca, dupa reinregistrarea in scopuri de TVA sa emita facturi/ facturi de corectie in care sa inscrie distinct taxa colectata aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii taxabile efectuate in perioada in care au avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat.

De asemenea, acestea trebuie sa declare, in declaratia 311, taxa care ar fi trebuit colectata pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile efectuate in perioada in care acestea au avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, daca nu exista diferente intre taxa pe care ar fi trebuit sa o colecteze si taxa inscrisa in facturile/facturile de corectie emise dupa reinregistrare.

Daca ai nevoie de un contabil cu experienta sau consultanta in vederea depunerii declaratiilor pentru societatea ta, Reinvent Consulting iti sta la dispozitie:

  • Abonament de contabilitate – de la 175 lei/luna; 
  • Consultanta fiscala si financiara – de la 150 lei/ 30 de minute.

Contacteaza-ne acum si stabileste o programare: 021.318.69.60 / 0733.050.151 

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *