Scurt GHID AL ANTREPRENORULUI IN 2018: 8 INTREBARI FRECVENTE SI RASPUNSURI inainte sa infiintezi o firma!

ghidul antreprenorului in 2018, intrebari frecvente antreprenoriat, Reinvent Consulting
ghidul antreprenorului in 2018, intrebari frecvente antreprenoriat, Reinvent Consulting

 

Inainte de a demara infiintarea unui firme, trebuie sa iei in considerarea anumite aspecte. Exista numeroase intrebari pe care probabil le gasesti dificil de solutionat in momentul in care vrei sa te lansezi in afaceri. Reinvent Consulting iti vine in ajutor cu o serie de raspunsuri la acestea in articolul urmator.

  1. CE TIP DE FIRMA SA INFIINTEZI?

Fie ca alegi PFA/ II/ IF sau SRL/ SRL-D trebuie sa fii la curent cu toate detaliile despre aceste entitati si ce presupune sa fii asociat sau sa ai statu de persoana fizica autorizata. Diferentele dintre ele pot fi cel mai bine punctate de catre un consultant.

Poti solicita serviciile noastre de consultant, in cazul in care nu poti sa decizi ce entitate juridical este mai potrivita. Apeleaza-ne la 021.318.69.60 sau initiaza o conversatie pe chat-ul de pe site-ul nostru. Consultantul online va sta la dispozitie pentru orice intrebari suplimentare si pentru a va primi solicitarile de oferta sau servicii.

Detalii despre DIFERENTA DINTRE SRL SI PFA gasiti AICI!

  1. CU CINE POTI DISCUTA DIVERSE ASPECTE FINANCIARE SAU JURIDICE?

Inainte de a opta pentru un anumit tip de firma, discuta cu un contabil sau intereseaza-te in Codul Fiscal si alte legi din domeniul fiscal pentru a sti ce impozite, taxe si contributii ai avea de achitat catre stat in fiecare caz.

Ne pasa de nevoile specifice si diverse ale clientilor nostri, de aceea, compania noastra ofera servicii complete pe cale juridica, dar si financiara. De retinut este ca aspectele fiscale sunt in sarcina consultantilor financiari si expertilor fiscali si se discuta strict cu acestia, in timp ce pe parte juridica va putem ajuta cu solutionarea unor probleme in relatia cu ONRC sau cu redactarea actelor societatii dumneavoastra.

Pana a stabili o programare, iti poti sublinia informatii importante din domeniul fiscal consultand urmatoarele link-uri:

  1. CAT DUREAZA PROCEDURILE DE INFIINTARE?

Durata procedurilor juridice depinde de locatia societatii sau diverse alte intarizieri obiective. Solutionarea unui dosar de inregistrarea la ONRC a unui SRL/PFA dureaza in jur de 3 zile, insa desigur se adauga timpul petrecut pentru redactarea si pregatirea actelor, pe care le poti realiza singur sau cu ajutorul unei firme de consultanta.

Iti recomandam a doua varianta, pentru a iti usura munca si pentru a nu exista intarzieri suplimentare, legate de anumite erori pe care le poti face la completarea formularelor. Daca vei colabora cu REINVENT CONSULTING, vei scapa de cozi si de redactarea actelor pentru dosarul de inregistrare:

  • Procedurile de ordin juridic (mentiuni, radieri, infiintari societati) in situatia in care societatea are sediul in Bucuresti/ Ilfov au o durata de solutionare de 5-7 zile lucratoare de cand aduci actele si achiti un avans.
  • Procedurile de ordin juridic (mentiuni, radieri, infiintari societati) in situatia in care societatea are sediul in alte judete din tara au o durata de solutionare de 10-14 zile lucratoare de cand aduci actele si achiti un avans.

In cazul procedurilor financiare si fiscale, durata difera – de la cateva zile (Ex. cod special de TVA intracomunitar) pana la 30 de zile. (Ex. cod de TVA pe teritoriul Romaniei).

  1. SEDIUL SOCIAL – ce este si unde sa il stabilesti?

Sediul social poate fi tradus prin „domiciliul firmei” tale. Este o adresa, unde poti fie sa iti desfasori activitatile, fie sa ramana doar o adresa de corespondenta pentru institutiile statului, care pot veni si in control, dar si pentru clienti/ furnizori. Sediul social poate fi stabilit:

  • La o adresa proprie/ a unei cunostinte/ rude, etc – apartament/ casa/ depozit, etc.
  • La o locatie inchiriata – depozit, magazin, etc.
  • La sediul unui avocat.

Daca alegi sediul la noi, adca pe birou de avocat, noi iti oferim serviciul de Secretariat gratuit, care implica primire si notificare primire corespondenta. In momentul in care primesti un colet sau corespondenta la sediu, vei fi notificat prin SMS, mail, etc.

Sediul pe cabinet de avocat nu permite autorizarea activitatii la aceasta locatie. Asadar, daca doresti sa obtii codul de TVA, sfatul nostru este sa deschizi si un punct de lucru, unde sa declari activitate, pentru a putea indeplini conditiile impuse de ANAF pentru inregistrare in scopuri de TVA.

  1. CE PRESUPUNE AUTORIZAREA ACTIVITATII LA TERTI?

In cazul in care vei avea sediul pe cabinet de avocat, vrei sa adaugi coduri CAEN care se desfasoara doar pe teren (ex. transport) sau daca pur si simplu nu doresti ca activitatea sa se desfasoare la sediul social / nu vrei sa deschizi un punct de lucru, atunci va fi nevoie sa autorizezi activitatea la terti. Acest lucru presupune ca declari faptul ca nu vei activa la o adresa fizica, ci ca vei desfasura orice activitate la beneficiar, pe teren, la clienti, etc.

  1. CE INSEAMNA SPECIMEN DE SEMNATURA, DECLARATIE DE ASOCIAT IN CAZUL INFIINTARII UNUI SRL?

In momentul infiintarii unei societati, asociatul/ asociatii trebuie sa dea o declaratie pe propria raspundere conform careia atesta ca indeplinesc toate conditiile legale pentru inregistrarea societatii in Romania. Aceasta declaratie poate fi data in fata unui notar public (contra cost) sau in fata avocatului nostru (doar pentru cetatenii romani; este gratuita).

Specimenul de semnatura se obtine de catre administratorul/ administratorii societatii si poate fi dat in fata notarului (contra cost) sau direct la Registrul Comertului (gratuit), cand se depune dosarul.

  1. CE ESTE UN CERTIFICAT CONSTATATOR SI DE CE E NEVOIE DE EL PENTRU MODIFICARI LA REGISTRUL COMERTULUI?

Certificatele constatatoare sunt acele documente care insotesc Rezolutia de inregistrarea a unei societati, PFA, II, etc., respectiv, orice modificare la ONRC (autorizare de activitati, schimbare sediu, deschidere punct de lucru, etc.) ale respectivei enitati.

De fiecare data cand se modifica anumite aspecte ale organizarii societatii si se inregistreaza mentiuni, constatatoarele se depun in original cu dosarul mentiunii si se vor emite altele, actualizate, odata cu noile modificari pe societate.

  1. DE CE ESTE NEVOIE DE IMPUTERNICIRE PENTRU INFIINTARE/ REZERVARE DENUMIRE PFA/ II/ IF ?

Conform regulamentului ONRC si a legilor in vigoare pentru inregistrarea drept PERSOANA FIZICA AUTORIZATA, INTREPRINDERE INDIVIDUALA / FAMILIALA, persoana care doreste sa obtina acest statut trebuie sa rezerve denumirea si sa depuna fizic dosarul la ghiseul Registrului.

Asadar, prin colaborarea cu noi, va fi nevoie de o imputernicire pentru rezervarea denumirii la ONRC si o alta pentru depunerea dosarului la ghiseul ONRC. Depunerea poate fi realizata si in lipsa unei imputerniciri, fiind vorba despre transmiterea dosarului prin posta.

Acum ca ai primit toate informatiile esentiale pentru a incepe drumul in antreprenoriat, ce mai astepti? Ai nevoie de informatii suplimentare sau vrei sa ai si parerea unui expert in domeniul juridic sau financiar?

Reinvent Consulting iti sta la dispozitie cu toate detaliile finale, pentru ca inceputul tau in afaceri sa fie cat mai lin si de succes!

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresele de e-mail firma@reinventconsulting.ro sau financar.contabil@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *