10 idei de campanii de marketing creative pe care le poti adapta afacerii tale

Vrei sa iti promovezi afacerea intr-un mod cat mai creativ, pentru a te diferentia de competitie, si ti-ar prinde bine putina inspiratie? Esti in locul potrivit.

Problema cu majoritatea campaniilor de promovare creative e faptul ca sunt doar atat: creative. Dar, uneori, sa fii diferit nu este de ajuns pentru a fi si eficient.

Iata cateva idei din care sa te inspiri pentru campanii de promovare de calitate si eficiente.

I. Idee campanie de promovare – cum sa te folosesti de controverse pentru a crea continut viral

Pentru multi marketeri sau antreprenori viralitatea pare loterie. 

Iată cateva elemente  cheie ale unei campanii de promovare cu potential viral sau semi-viral:

  1. Un infografic de o calitate decenta;
  2. O distribuire in locul potrivit;
  3. Un subiect care sa starnească o emotie destul de puternica;
  4. Un pic de controversa;
  5. Atragerea razbunarii unui brand mare.

II. Idee de campanie de marketing – cum sa te folosesti de trenduri pentru o expunere masiva

Putem sa cream o campanie de marketing virala fara sa „inventam” noi ceva viral si fara sa dam noi nastere unui subiect controversat.

Tot ce trebuie să facem este să ne atasam produsul/ povestea noastra de ceva care e deja viral.

Iată pe scurt care au fost pasii:

  •  Identificarea unui subiect viral sau a unui trend – Nu exista o formula standard aici. Te poți folosi de ceea ce știi tu că e deja viral pe internet sau poți folosi diverse instrumente precum Google News, Google Trends, 9Gag trending, forumuri, grupuri de Facebook etc.;
  • Adauga ingredientele viralitatii mentionate la punctul I;
  • Distribuie in locul potrivit.

III. Exemplu de campanie de promovare – cum sa construiesti o relatie cu fanii pentru a ajunge viral

Cea mai bună promovare de care poti avea parte este cea facuta de catre clientii tăi. Nimic nu e mai puternic.

Instrumente de genul Hootsuite sau BrandMentions te pot ajuta să faci această monitorizare.

IV. Idee de campanie de marketing – Transforma reclamele in entertainment

Nimanui nu-i place sa i se vanda, dar tuturor ne place să cumparam.

Insa cum putem atrage atentia oamenilor, intr-o lume plina de bannere tot mai mari si de tot felul de popup-uri si notificari din ce in ce mai agresive?

V.  Exemplu de campanie de promovare de succes- Foloseste o strategie de content marketing integrata

  • Creeaza 3-4 piese de continut foarte valoroase si utile

Toata lumea scrie articole, dar nu toata lumea reuseste să creeze ghiduri masive sau lucrari avansate care sa ajute publicul tintă să se informeze sau să își rezolve o problemă.

Continutul fiind extrem de util, merita ca oamenii sa isi lase adresa de email pentru a-l descarca.

  • Creeaza articole foarte bune pe blog in funcție de cuvintele cheie pentru care pot atrage trafic

Identifica cuvinte cheie ce au putina competitie, dar un numar de cautari indeajuns de mare pentru a atrage trafic.

  • Distribuie, dar si optimizeaza articolele pe retelele de socializare

Pare un lucru destul de banal, pe care probabil orice marketer sau antreprenor il face deja. Insa una este sa dai un simplu share si alta este sa analizezi fiecare postare, iar apoi sa incerci sa o imbunatatesti.

Distribuind constant noile articole, incetul cu incetul poti imbunatati postarile.

Testeaza mai multe titluri, diferite imagini si diferite descrieri. Daca intre doua postari e o diferenta foarte mare intre numarul de reactii sau share-uri incearca sa intelegi de ce s-a intamplat asta.

  • Au folosit si optimizat newsletterele saptamanale

De multe ori credem ca daca am publicat articolul pe blog si l-am distribuit o data pe Facebook sau alta retea de socializare, ne-am facut treaba. Am ajuns la publicul nostru tinta.

Pe Facebook, daca cineva vede articolul tau, dar nu are timp sau chef sa il citească, l-ai pierdut. Sansele ca el sa mai ajunga sa vada o dată articolul acela in Newsfeed-ul lui sunt foarte slabe.

Pe email insa, treaba sta cu totul altfel. Chiar daca a primit emailul si nu are timp sa il citească, il are salvat pe mai tarziu.

VI. Idee de campanie de marketing  – Folosește tehnica Content Hacking pentru a apărea în presa națională

Presa ar putea juca un rol foarte important in promovarea afacerii tale. Insa trimiterea ocazionala catre jurnalisti a unui comunicat pentru care fie trebuie sa platesti pentru a fi publicat, fie nu e luat in seama de nimeni, nu e prea folositor.

Si atunci, ce e de facut?

Indiferent de domeniul despre care scrie, unui jurnalist i se cere un singur lucru de obicei: adu trafic pe site. Sau vinde ziare/ reviste fizice etc.

Asta inseamna ca:

  • trebuie sa intelegi ce subiect sa le propui;
  • despre ce sa scrie;
  • sa stii cum sa il imbraci.

Dacă vrei sa se scrie despre tine, fara a plati pentru acest lucru, povestea nu trebuie sa fie in mod direct despre tine. Iar atunci cand trimiti propunerea jurnalistului, aceasta nu trebuie să fie în genul „Hey, vrem sa scrii despre noi” ci „Uite ce lucru interesant am facut, uite de ce e interesant si de ce credem că ar fi curiosi si cititorii tai”.

VII. Idee de campanie de email marketing – Cum să cresti rata de conversie cu 150% cu 0 costuri, folosindu-te de clientii deja existenti

In mare, exista doua moduri de a creste vanzarile: fie aduci mai mulți clienti, dar asta inseamna si costuri de promovare mai mari, fie vinzi mai mult aceluiasi client.

Cea mai eficienta ar fi varianta a doua. Nu ai costuri de promovare mai mari și e mult mai simplu pentru ca ai castigat deja increderea clientului.

VIII. Idee de campanie de promovare creativa– Foloseste-te de guerilla marketing pentru a te face remarcat

Zilnic suntem bombardati cu reclame pe toate canalele posibile. De la bannerele pe care le vedem în drum spre casă la reclamele care ne urmăresc pe toate platformele, imediat după ce am accesat un site.

Totusi, cand suntem de partea cealaltă a baricadei, ca marketeri sau antreprenori, tindem uneori sa uitam cat de neplacute sunt reclamele traditionale care practic spun doar „cumpara, cumpara, cumpara”.

Si atunci, ce putem face? Cum putem crea o reclama care sa nu para reclama? Aici intra in scena guerilla marketing.

Te folosesti atât de produs, cat si de mediul inconjurator, pentru a transmite beneficiile produsului intr-un mod cat mai memorabil.

IX. Idee de campanie de marketing – Depaseste-ti competitia invatand foarte bine instrumentele de promovare

Folosind mentalitatea de growth hacking, ne-am întors la principiile de baza ale unui growth hacker, unul dintre acestea fiind acela de a gasi cele mai usoare moduri de a ajunge cu mesajul tau in fata clientului.

Folosind acest principiu, si imbinandu-l cu cunostintele de marketing, un brand poate sa isi faca cunoscuta prezenta  in randul persoanelor cele mai inclinate sa cumpere.

X. Idee de campanie de marketing – Cunoaste-ti cu adevarat publicul tinta pentru a crea reclame pe care sa le tina minte

Cum te promovezi cand nu ai un produs foarte vizual, cum ar fi mancarea sau hainele? Ce faci daca vinzi un produs mai banal – burghie, cuie, de exemplu?

Mai multe reclame poti vedea aici.

Daca vrei sa vezi cateva exemple de campanii de marketing de succes, urmand sfaturile de mai sus, acceseaza blog-ul celor de la SMARTERS pentru detalii: CLICK AICI 

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *