DECLARATIA 101 – modificari si termen de depunere in 2018!

Odata cu noile modificati fiscale valabile incepand cu 2018, ANAF a modificat si formularul 101 – Declaratie privind impozitul pe profit, pe care unii contribuabili trebuie sa il depuna pana la 26 martie. Ce s-a modificat si cine depune acest formulari afli din cele ce urmeaza!

OPANAF 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 “Declaratie privind impozitul pe profit” si 120 “Decont privind accizele” a fost publicat in M.OF. nr. 14 din 08 ianuarie 2018. Acest ordin modifica declaratia 101 – “Declaratie privind impozitul pe profit” si adauga cateva noi instructiuni de completare, in conformitate cu noile modificari fiscale legislative privind impozitele si contributiile valabile din ianuarie 2018.

Contribuabilii care trebuie sa depuna declaratia 101

Formularul se refera la impozitul pe profit aferent anului 2017. Societatile care depun in mod obligatoriu declaratia 101 sunt urmatoarele:

  • Toate societatilor din Romania;
  • Acele societati care au activitate prin intermediul unuia sau mai multor sedii permanente in tara;
  • Acele societati care au locul de exercitare a conducerii efective in Romania.

Contribuabilii care nu trebuie sa depuna declaratia 101

Scutite de depunerea declaratiei 101 privind impozitul pe profit sunt urmatoarele tipuri de entitati:

  • institutiile de stat (cu exceptia activitatilor economice): Trezoreria Statului, Banca Natională a Romaniei sau Fondul de garantare a asiguratilor;
  • microintreprinderile, din moment ce acestora li se aplică un regim special de impozitare (in 2018 plafonul de impozitare este 1.000.000 euro).

Declaratia 101, modificata in 2018

Declaratia a fost adaptata noilor conditii si modificari fiscale din anul curent si s-au adaugat noi explicatii pentru anumite situatii care pot aparea la completare :

  • daca declaratia se depune de succesor, in formular se bifeaza rubrica Declaratie depusa potrivit  90 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, adaugandu-se si codul de identificare fiscala a succesorului in rubrica specifica, iar la rubrica Cod de identificare fiscala se inscrie codul de identificare fiscala a entitatii care si-a incetat existenta.
  • Daca e vorba despre contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, acestia sunt scutiti de impozitare conform art. 22 indice 1 din Codul fiscal, introdusa in 2017 prin OUG 3/2017 sunt scutite de impozit pe profit in primii 10 ani de activitate.
  • pentru reducerea de 5% a impozitului pe profit, calculata conform Ordonantei Guvernului nr. 23/2017privind plata defalcata a TVA pentru contribuabilii care au optat pentru split TVA in perioada octombrie – decembrie 2017.

Declaratia 101 se depune pana pe data de 26 martie 2018 si se depune in format electronic.Transmiterea propriu zisa a declaratie se realizeaza prin depunerea la ANAF in teritoriul caruia se afla sediul social al firmei, în format PDF, cu fisier XML , pe suport CD  cu varianta tiparita si semnata sau, desigur, prin transmiterea online pe portalul E-guvernare.ro .

AI NEVOIE DE AJUTOR?

Contabilii Reinvent Consulting iti stau la dispozitie. Preturi pentru orice tip de afacere:

  • abonamente de contabilitate de la 175 lei/ luna;
  • cod de TVA: 500 lei;
  • cod special de TVA intracomunitar : 250 lei.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresele de e-mail financiar.contabil@reinventconsulting.ro / firma@reinventconsulting.ro . Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting/

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *