INFIINTARE FIRMA: Autorizatii necesare in functie de domeniul de activitate

INFIINTARE FIRMA_ Autorizatii necesare in functie de domeniul de activitate Reinvent Consulting
INFIINTARE FIRMA_ Autorizatii necesare in functie de domeniul de activitate Reinvent Consulting

In functie de tipul de activitate al unei firme aceasta poate avea nevoie de autorizatii speciale de functionare pentru a putea activa in legalitate pe piata fara riscul de amenzi. De cele mai multe ori simpla trecere in actul constitutiv a codurilor CAEN nu este suficienta pentru a putea demara activitatea conform cerintelor legale in vigoare.

Mai jos iti prezentam tipurile de autorizare necesare in functie de activitatea firmei DSVSA, DSV, ISU, Primarie si altele.

1. Autorizatia sanitar-veterinara si pentru siguranta alimentelor

Societatile care se ocupa cu producerea si distributia produselor alimentare trebuie sa obtina de la Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA) o autorizatie pentru aceste activitati.

In acest sens exista doua proceduri separate:

1.1. Inregistarea sanitar-veterinara si pentru siguranta alimentara reglementata prin Ordinul ANSVSA nr. 111/2008 privind procedura de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor a activitatilor de obtinere si de vanzare directa si/sau cu amanuntul a produselor alimentare de origine animala sau nonanimala. Aceasta prevedere se adreseaza micilor producatori, precum si firmelor care produc, proceseaza, depoziteaza, transporta si distribuie produse de origine animala sau nonanimala si care se incadreaza in urmatoarele categorii:

  • furnizeaza produse alimentare in cantitati mici;
  • furnizeaza produse alimentare doar la nivel national;
  • furnizeaza produse alimentare direct consumatorului final in piete agroalimentare sau in cadrul evenimentelor de genul targurilor, expozitiilor etc.

Prin sintagma “cantitati mici”  se intelege  urmatoarele cantitati de produse de origine animala si nonanimala:

  • carne transata, carne tocata, carne preparata si/sau produse din carne, intr-o gama sortimentala restransa, cumulate, in cantitate de pana la 3.000 kg/saptamana medie anuala;
  • branzeturi – pana la 1.500 kg/saptamana, medie anuala;
  • lapte pasteurizat si alte produse lactate lichide – pana la 3.000 kg/saptamana
  • produse din pescuit – pana la 1.000 kg/saptamana;
  • vanat salbatic – pana la 300 kg/luna;
  • carne de pasare, lagomorfe si produse provenite de la acestea – pana la 500 kg/luna;
  • oua de consum – pana la 1.000 oua/luna;
  • produse de panificatie – pana la 500 kg/luna;
  • legume si fructe – pana la 1.000 kg/luna;

In vederea inregistratii la Directiei Sanitar-Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor (DSVSA) se face o solicitare scrisa catre aceasta institutie, iar dupa aprobare DSVSA va inregistra unitatea in lista unitatilor economice care au ca obiect de activitate:

  • vanzarea directa a produselor alimentare;
  • vanzarea cu amanuntul a produselor alimentare de origine animala si nonanimala;
  • fabricarea produselor alimentare de origine non-animala.

Activitati care au nevoie de inregistrarea la DSVSA:

  • restaurante, pizzerii; cantine;
  • laboratoar de cofetarie si/sau patiserie;
  • magazine alimentare fizice si online (care vand produse de origine animala si nonanimala si care transporta catre consumatorul final si realizeaza vanzarea numai prin comanda online.)

1.2 . Autorizarea sanitar-veterinara este necesara in baza Ordinului ANSVSA nr. 57/2010 privind procedura de autorizare sanitar-veterinara a unitatilor care produc, proceseaza, depoziteaza, transporta si / sau distribuie produse de origine animala.

Aceasta autorizatie este obligatorie pentru agentii economici care vor lucra atat pe teritoriul Romaniei, dar vor dezvolta relatii economice si cu firme din spatiul comunitar si extracomunitar.

Documente necesare pentru obtinerea autorizatiei sanitar-veterinare:
• cerere de autorizare, cu precizarea activitatilor;
• proiectul planului unitatii cu fluxurile tehnologice si evidentierea echipamentelor si utilajelor;
• planul cu amplasarea obiectivului in zona;
• memoriul tehnic justificativ;
• copia certificatului unic de inregistrare;
• copia certificatului constatator emis de Registrului Comertului;
• chitanta care atesta ca au fost achitate tarifele solicitate.

2. Autorizatia sanitara de functionare

Firmele care deruleaza activitati care prezinta risc pentru starea de sanatate a populatiei trebuie sa obtina autorizatia sanitara de functionare.

Autorizatia sanitara de functionare se obtine de la Directiile judetene de Sanatate Publica si este obligatorie pentru urmatoarele activitati:
• tratarea apei potabile;
• productia de ape minerale si alte ape imbuteliate;
• fabricarea ghetii pentru consum uman;
• amenajarea zonelor naturale de imbaiere (stranduri, piscine etc.);
• activitati de asistenta medicala generala, specializata sau spitaliceasca;
• activitati ale caminelor de batrani;
• activitati de piercing, tatuare artistica, tatuare cosmetica, implantare dermala;
• servicii funerare

Documente necesare pentru obtinerea autorizatiei sanitare:

• cerere semnata de titularul activitatii/administrator;
• dosarul tehnic, conform reglementarilor legale specifice, in vigoare;
• dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitara, dupa caz;
• declaratia pe propria raspundere ca spatiul pentru care se solicita autorizarea este detinut legal si nu face obiectul vreunui litigiu.

3. Autorizatia de mediu

Autorizatia de mediu este eliberata de Agentia Nationala pentru Protectia Mediului si are valabilitate 5 ani.
Documente necesare pentru obtinerea autorizatiei de mediu:
• cerere pentru eliberarea autorizatiei de mediu;
• dovada ca a facut publica solicitarea prin cel putin una dintre metodele de informare prevazute in Ordinul nr. 1.798/2007;
• plan de situatie si plan de incadrare in zona a obiectivului.

Lista activitatilor supuse obligatiei obtinerii autorizatiei de mediu este data in Anexa 1 a Ordinului nr. 1798/2007 – click aici

4. Avizul si autorizatia de securitate la incendiu – ISU

Avizele si autorizatiile de securitate la incendiu se solicita in scris inspectoratelor judetene in raza carora va fi sediul firmei si se va derula activitatea economica. Depinde de suprafata alocata spatiului unde se deruleaza activitatea.

5. Autorizatia de la Primarie

Autorizarea codurilor CAEN de catre primarie tine strict de fiecare primarie in parte. Unele cer aceasta autorizare altele nu.

6. Autorizarea functionarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca

In cazul unui SRL, PFA sau alta forma juridica de organizare, legea prevede obligatia inregistrarii in Registrul Comertului, autorizarea din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se face in baza declaratiei-tip, pe propria raspundere, depuse la Registrului Comertului, conform prevederilor Legii nr.359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

7. Autorizatia care confera dreptul de a efectua operatiuni cu metale pretioase si pietre pretioase, eliberata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, in baza O.U.G. nr.190/2000, cu modificarile si completarile ulterioare si a Normelor de aplicare aprobate prin H.G. nr.1344/2003, in cazul comertului cu metale pretioase si caselelor de amanet.

Casele de amanet necesita si inscrierea in Registrul de evidenta deschis la BNR, conform prevederilor Legea nr.93/2009, cu modificarile si completarilor ulterioare.

8. Autorizatia pentru activitati de schimb valutar, pentru casele de schimb valutar, in conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Finatelor Publice nr. 664/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.

9. Licenta de turism si/sau certificate de clasificare, pentru agentiile de turism si unitatile de primire turistice, in conformitate cu prevederile cuprinse in H.G. nr.1267/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.

10. Licenta de organizare si autorizatia de exploatare a jocurilor de noroc, in conformitate cu prevederile cuprinse in OUG nr. 77 / 2009, privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare.

11. Autorizatia de functionare emisa de Ministerul Sanatatii – in cazul farmaciilor, eliberata in baza Legii nr. 266/2008, legea farmaciei, cu modificarile si completarile ulterioare.

12. Certificat de inregistrare la Directia pentru Agricultura  pentru comercializare produse de uz fitosanitar, emis in baza O.G. nr.41/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.

13. Autorizatie ISCIR pentru comercializarea si exploatarea echipamentelor pentru agrement – parcuri de distractie.
Echipamentele pentru spatiile de joaca concepute sau destinate pentru a fi utilizate in special de copii, la care intervine exclusiv greutatea sau forta fizica a fiintei umane, si destinate folosirii pe un spatiu colectiv de joaca, temporar sau permanent, nu necesita autorizatie de functionare de la ISCIR.

14. Comercializarea articolelor pirotehnice necesita autorizatie de la Inspectoratului Teritorial de Munca precum si de la Inspectoratul Judetean de Politie, in conformitate cu prevederile cuprinse in Legea nr. 126/1995 ( republicata)

15. Autorizatie de gospodarire a apelor, eliberata de Administratia Nationala Apele Romane, in acord cu prevederile Legii nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, necesara operatorilor economici in diverse situatii: amenajare lacuri, statii epurare, canalizare, depozite reziduri menajere si altele, deversare ape uzate direct in rauri, alimentare directa cu apa prin pompe, etc.

16. Autorizatie tehnica Registrul Auto Roman R.A.R. pentru service-urile auto, conform O.G. nr.82/2000, cu
modificarile si completarile ulterioare.

17. Autorizatia de functionare eliberata de Autoritatea de Supraveghere Financiara A.S.F. pentru desfasurarea activitatii de broker de asigurare si/sau reasigurare, necesara conform prevederilor Legii nr.32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.

20. Autorizatie de functionare, eliberata de catre Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale in vederea functionarii unei persoane juridice ca agent de munca temporar, conform prevederilor cuprinse in H.G. nr. 1256/2011, conditiile de functionare, precum si procedura de autorizare a agentului de munca temporara.

Autorizatia de functionare emisa este valabila 2 ani si poate fi prelungita din 2 in 2 ani

21. In vederea deschiderii de gradinite, scoli, universitati, conform OUG nr.75/2005 orice persoana juridica, publica sau privata, interesata in furnizarea de educatie se supune procesului de evaluare si acreditare de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii.

22. Aviz emis de Autoritatea Nationala pentru Turism pentru firmele care desfasoara activitati de agrement in statiunile turistice.

Expertii Reinvent Consulting te pot ajuta cu obtinerea acestor avize, onorariu de la 500 lei – Click aici pentru detalii!

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *