Rubrica de Marti: Am nevoie de cod TVA Intracomunitar?

rubrica de marti, Reinvent Consulting

Scopul nostru este acela de a sustine dezvoltarea unei comunitati de business bine informata si de a crea un mediu de afaceri cat mai competitiv!

Expertii Reinvent Consulting sunt alaturi de tine pentru a-ti oferi solutiile si raspunsurile potrivite, pe linie juridica si financiara. Asadar, cu ce te putem ajuta? Intreaba-ne! Suntem aici pentru tine!

Intrebarea de astazi se refera la necesitatea aplicarii pentru obtinerea codului de TVA intracomunitar.

Domnul Andrei Zavera intreaba:

“Buna ziua,

O firma neplatitoare de TVA (inregistrata in Romania) si care intentioneaza sa efectueze achizitii intracomunitare de bunuri sub 10.000 euro pe an este obligata sa se inregistreze in scop de TVA? Doresc sa stiu daca am nevoie de codul special pentru TVA, in conditiile in care unul dintre furnizorii mei externi este platitor de TVA,  dar achizitiile mele raman sub pragul de 10.000 euro? Daca depasesc aceasta suma, atunci va trebui sa achit TVA acumulat in Romania,  dar nu TVA la vanzare daca raman sub pragul de 220.000 lei? 

Multumesc.”

Doamna Georgiana Gaman, Director Financiar, Reinvent Consulting, raspunde:

 „Buna ziua,

O societate neplatitoare de TVA care doreste sa faca achizitii intracomunitare de bunuri, ar trebui sa aiba in vederea aspectele fiscale:

  • achizitia sa nu depaseasca plafonul de 10.000 euro;
  • plafonul de 10.000 euro se calculeaza in functie de cursul BNR de la data aderarii Romaniei la UE, rotunjindu-se la cifra miilor, rezultand astfel un plafon de 34.000 RON;
  • daca plafonul de 10.000 euro se va depasi atunci, societatea este obligata sa se inregistreze in scopuri speciale de TVA si sa plateasca TVA aferenta achizitiei in Romania, prin decontul special de TVA;
  • inregistrarea in scopuri speciale de TVA va trebui facuta inainte ca furnizorul de la care se achizitioneaza bunurile sa emita factura, practic inainte sa se depaseasca plafonul de 10.000 euro;
  • plafonul pentru achizitii intracomunitare este constituit din valoarea totala, exclusiv taxa pe valoare adaugata, datorata sau achitata in statul membru din care se expediaza sau se transporta bunurile, a achizitiilor intracomunitare de bunuri.

Acest lucru inseamna ca dupa depasirea plafonului se va plati TVA in Romania pentru achizitiile din UE, dar atata timp cat societatea nu este inregistrata in scopuri de TVA in regim normal (de exemplu prin depasirea plafonului), nu va emite facturi de vanzare cu TVA. Cand depaseste plafonul de 220.000 lei va solicita inregistrarea in scop de TVA in regim normal si anularea codului special de TVA.

Pentru informatii suplimentare sau pentru a ne adresa intrebarea ta, ne poti contacta la numarul de telefon 021-318.69.60 sau pe adresele de e-mail:  

firma@reinventconsulting.ro sau financiar.contabil@reinventconsulting.ro

Consultantii nostri iti stau la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00 – 17:30.

Alege din start cea mai buna solutie pentru afacerea ta!

www.reinventconsulting.ro

http://www.facebook.com/reinventconsulting

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Related Posts

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *