Cum sa identifici punctele tari si punctele slabe intr-un plan de afaceri

Cum sa identifici punctele tari si punctele slabe intr-un plan de afaceri Reinvent Consulting
Cum sa identifici punctele tari si punctele slabe intr-un plan de afaceri Reinvent Consulting

Planurile de afaceri bine realizate reprezinta o harta sigura pentru transformarea unei afaceri mici intr-una mult mai profitabila si stabila pe piata. Deficientele dintr-un plan de afaceri indica una din cele doua aspecte – fie planul nu a fost bine scris si nu s-a facut o cercetare inainte, fie conceptul de afaceri nu este bun.

Odata ce identifici punctele forte si punctele slabe din planul de afaceri, poti decide cat de mult timp si bani vei investi in indeplinirea acestuia si atingerea obiectivelor.

Punctele slabe intr-un plan de afaceri folosit pentru a atrage finantarea sugereaza ca ideea de afacere nu are potential si nu merita investitie.

  • Analiza pietei.

O analiza aprofundata a pietei tale potentiale este esentiala pentru crearea unui plan de afaceri puternic. Planul ar trebui sa explice caracteristicile pietei si sa sugereze cat de mult din piata speri sa acoperi.

O analiza a pietei bine realizata indetifica de ce clientii doresc sa cumpere ceea ce oferi si apoi se axeaza pe produsele sau serviciile concurentei.  O analiza a pietei slaba nu mentioneaza tendintele industriei si efectul acestor tendinte asupra afacerii.

Trendurile actuale ale pietei de referinta sunt, de asemenea, importante; fara ele, planul de afaceri pare neterminat si lipsit de informatii.

  • Competitia

Planul de afaceri trebuie sa furnizeze detalii complete despre concurentii ta. Fiecare afacere are concurenta, chiar daca este vorba de o firma mica care concureaza cu companii mult mai mari.

Un plan care sugereaza ca nu ai concurenti indica o slabiciune majora in intelegerea pietei. Furnizarea de informatii detaliate despre fiecare dintre concurenti in ceea ce priveste pozitia lor pe piata, ofertele, punctele forte si punctele slabe arata ca ai examinat in detaliu actorii cu care te vei “bate” pentru cota de piata.

Analiza din care ar reiesi ca atragerea unei cotei de piata in defavoarea concurentilor. va fi dificil de realizat, indica o idee de afaceri cu potential slab si o piata de desfacere saturata.

  • Marketing

Un plan de marketing solid este intotdeauna o parte a unui plan de afaceri bun. Planul de marketing explica strategiile de vanzari si de marketing pentru a convinge potentialii clienti sa devina clienti.

Un plan de marketing defalcat pe trimestru care arata activitatile pe care intentionezi sa le utilizezi indica un plan bine gandit.

Companiile mai mici nu ar trebui sa se teama sa enumere activitatile exacte pe care intentioneaza sa le deruleze, cum ar fi publicitatea intr-un ziar local, trimiterea de carti postale ulterioare catre potentialii clienti interesati si trimiterea de note de multumire clientilor.

De asemenea, trebuie sa detaliezi care sunt canalele de distributie in cazul in care vei vinde produse.

  • Management

Furnizarea de informatii detaliate despre echipa de conducere este esentiala pentru un plan de afaceri puternic. Planul ar trebui sa explice experienta si expertiza fiecarei persoane si modul in care aceasta se traduce in gestionarea productiva a afacerii.

Chiar daca esti unicul proprietar sau singurul director executi., ar trebui sa detaliezi care sunt calificarile si experienta ta pentru a conduce cu brio o companie.

Daca tu sau sau echipa ta nu pare suficient de calificat pentru o banca sau un investitor, acesta este un semn potential de slabiciune.

  • Finante

Planurile de afaceri bune includ toate documentele financiare necesare pentru analizarea si calcularea fluxului de numerar, a previziunilor privind veniturile si cheltuielile. Documentele trebuie sa includa situatii financiare si bugete operationale realiste.

Daca esti in cautarea de finantare pentru un start-up, proiectiile de venituri si de cheltuieli trebuie sa aiba sens. Daca se pare ca le-ai inventat, fara sa ai o baza reala, planul tau pare slab si probabil ca nu vei primi finantare.

Misiunea noastra: formarea unei comunitati de antreprenori informati, bine pregatiti, la curent cu actualizarile juridice si fiscale!

Reinvent Consulting este marca Grupului de firme REINVENT. Reinvent Consulting are 10 ani de experienta in domeniul serviciilor integrate privind infiintarea de societati comerciale, evidenta contabila, inregistrarea de mentiuni la Registrul Comertului (schimbare sediu social, modificare obiect de activitate, deschidere/ inchidere punct de lucru, cesiuni parti sociale, numire/ revocare administrator), inregistrari marci la OSIM si alte servicii conexe dedicate societatilor comerciale.

Daca nu detineti o proprietate unde sa va puteti inregistra sediul social al societatii comerciale, va punem la dispozitie serviciul de gazduire de sedii sociale.

Pentru detalii, ne puteti contacta la numarul de telefon (+4)021.318.69.60 sau pe adresa de e-mail firma@reinventconsulting.ro. Unul dintre consultantii nostri va sta la dispozitie de Luni pana Vineri, intre orele 09:00-17:30.

www.reinventconsulting.ro

https://www.facebook.com/reinventconsulting

Da share la acest articol!

Pe aceeasi tema

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *